lige lidt inspireret af min mors arbejde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: vegetar??? hvad spiser du af følgende mad produkter

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.550 visninger
21 svar
0 synes godt om
27. oktober 2010

millesofie

min mor arbejder i køkken (hun er kok) og næsten dagligt ser, høre eller oplever hun at der er andet i det økologiske mad end der skal være

hendes kollega og ven arbejder i et andet køkken et andet sted og oplever de samme ting

og til tider er der hjælp i køkkenet fra andre køkkener og der er det det samme

ja nu håber jeg at jeg har fanget jeres interesse

det der sker er at på grund af feks økologisk mel, så er køkkenet ofte (mere end 3 gange om måneden) fyldt af møl !! ja... for melet er fyldt af møl æg og larver!!!

for nu at tage økologisk havregryn.. er der så nogle der kan sige hvorfor de bliver valsede hårdere end andre havregryn??? det kan jeg og det er ikke kønt... det er fordi der er flere mus i økologiske havregryn arddd siger jeg bare.

nu feks økologisk dåse torskeron der kan der være larver i

en episode fra min mors køkken igår : de åbner alle 14 økologiske toskerone og puf.... så vrimler det med larver i hele køkkenet, det bliver så slemt at de må lukke køkkenet i to timer

jeg køber selv økologisk mad men jeg gør det med omtanke.. især nu...

jeg køber økologisk med tanke på dyrene : øko æg, frisk øko kød, øko mælk og øko yoghurt og til min lille pige frisk øko frugt til samme dag

MEN ALDRIG BRØD,  MEL, KORN, GRYN, DÅSEMAD OSV...

så spiser du kød???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2010

slettet_7530

Fisenberg skriver:

min mor arbejder i køkken (hun er kok) og næsten dagligt ser, høre eller oplever hun at der er andet i det økologiske mad end der skal være

hendes kollega og ven arbejder i et andet køkken et andet sted og oplever de samme ting

det der sker er at på grund af feks økologisk mel, så er køkkenet ofte (mere end 3 gange om måneden) fyldt af møl !! ja... for melet er fyldt af møl æg og larver!!!

for nu at tage økologisk havregryn.. er der så nogle der kan sige hvorfor de bliver valsede hårdere end andre havregryn??? det kan jeg og det er ikke kønt... det er fordi der er flere mus i økologiske havregryn arddd siger jeg bare.

en episode fra min mors køkken igår : de åbner alle 14 økologiske toskerone og puf.... så vrimler det med larver i hele køkkenet, det bliver så slemt at de må lukke køkkenet i to timer

jeg køber økologisk med tanke på dyrene : øko æg, frisk øko kød, øko mælk og øko yoghurt og til min lille pige frisk øko frugt til samme dag

så spiser du kød???

Jeg køber øko mælk og engang imellem øko frugt og grønt men mest helt almindelige kommercielle varer.

Anmeld

27. oktober 2010

lauras*mor*

vi køber kun økologisk når der ikke er alternativer... som fx en hvidløgssmøreost... den er KUN i økologisk stand... Vi går ikke direkte efter økologi, men skulle de økoogiske gulerødder fx være billigere end de alm, så bliver det de økologiske der ryger i vognen..

Anmeld

27. oktober 2010

Marco2

Køber stort set kun økologiske produkter.

Ag

Anmeld

27. oktober 2010

Louise mortil4

vi køber ikke økologiske varer. Det sker en gang i mellem der kommer øko gulerødder med hjem men det er kun fordi det er de billigste når det sker.

Jeg er selv landbrugs uddannet og arbejder på en kvæg gård (det er ikke en øko gård). Der får vi vores mælk fra. Men jeg har i min tid oplevet så mange økologer der alligevel snyder med deres ting og hvor dyrene ikke har det bedre fordi det er en øko gård og jeg vil på ingen måde støtte det lort de går og laver i deres besætninger ved at betale i dyre domme for den mad vi køber. At det så går ud over de økologer der faktisk lever op til reglerne det er jo så en skam.

Kunne skrive så meget mere men holder her, kan sgu ikke få det til at lyde rigtigt og forståeligt på skrift.

Anmeld

27. oktober 2010

Dictes mor

Jeg spiser det hele, og ja det er da rigtig nok, at der kan forefindes utøj i nogle af tingene, hvis og så fremt disse ikke opbevares helt korrekt eller for længe. Det har klart en meget kortere holdbarhedstid, men så igen jeg vil hellere spise en møl end alle mulige kemikalier og giftstoffer. Men larver, der sætter jeg alligevel grænsen...

Anmeld

27. oktober 2010

millesofie

Dictes mor skriver:

Jeg spiser det hele, og ja det er da rigtig nok, at der kan forefindes utøj i nogle af tingene, hvis og så fremt disse ikke opbevares helt korrekt eller for længe. Det har klart en meget kortere holdbarhedstid, men så igen jeg vil hellere spise en møl end alle mulige kemikalier og giftstoffer. Men larver, der sætter jeg alligevel grænsen...

der er tale om mad der er opbevaret helt korekt og helt ny indkøbt

min mor arbejder i køkkenet i et rekreationshjem dvs et slags "sygehus" under de strengeste regler og opsyn

Anmeld

27. oktober 2010

Dinna88

Fisenberg skriver:

så spiser du kød???

Måske er jeg bare dum, men jeg forstår ikke afstemningen?? Altså, og formålet? Hehe. Men som svar på sit spg - jeg spiser ikke kød, nej (heller ikke æg og mælkeprodukter)

Anmeld

27. oktober 2010

millesofie

Dinna88 skriver:

Måske er jeg bare dum, men jeg forstår ikke afstemningen?? Altså, og formålet? Hehe. Men som svar på sit spg - jeg spiser ikke kød, nej (heller ikke æg og mælkeprodukter)

det er jo bare fordi at hvis du spiser økologisk mad så spiser du jo kød der er jo en lille gevinst med hver gang

Anmeld

27. oktober 2010

Mumto3

Jeg har lyst til at drille lidt og sige:

Spiser du så IKKE-økologisk gryn/mel osv???

ADR!!! siger jeg bare. Det er så forpestet af alle mulige kemikalier at ikke engang mus vil æde det. Men du vil gerne????

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.