Min datter slår :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2010

BabyStella!

Skouboe skriver:

Freja gjorde det indimellem også. Jeg gik ned i hendes øjenhøjde, tog fat i hendes hænder med et fast greb (mere for at forhindre hende i at blive ved) og sagde med MEGET bestemt stemme "NEJ!! - Du må IKKE slå" - hun måtte godt kunne høre på min stemme og se på min mimik at jeg var sur og at det bare ikke var ok, og så gik jeg, så hun ikke fik muligheden for at fortsætte.

Som 13 måneder gammel, forstår hun ikke forklaringer, men hun er udmærket til at læse kropssprog, og der er det vigtigt at du lader hende vide at det ikke er okay og at du mener det.

Tak Havde jeg ikke tænkt på at hun jo ikke kan forstå forklaringer, men en god idé og komme ned på hendes niveau.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2010

BabyStella!

Amelia<3 skriver:

Jeg tror at hun er i den periode hvor hun afprøver dig. Så er det vigtigt at du gøre det samme hver gang. Det er så vigtigt t sætte ord at du vil ikke have det.

Min datter er også lige begyndt at slå, hun har aldrig slået eller noget. Nu når hun er sur kommer hun og slår og skriger os i hovedet. Det er bare ubehageligt. Men vi har sat grænsen med det samme at det vil vi ikke have. Det er begyndt at hjælpe lidt

Ja, måske. Men på en måde syns´ jeg jo også, det er godt nok, at hun er begyndt og vise "følelser" - vise at hun er sur over, hun ikke må noget. Men selvfølgelig ikke ved og stikke sin mor en lussing  *av*

Jeg fortsætter med "nej"-komandoen

Anmeld

26. oktober 2010

Maja88

jeg ville sætte mig ned ved siden af hende og kigge i sammen retning som hun gør. det er meget grænseoverskridende for børn når man kigger dem i øjnene.

derpå ville jeg forklare og vise at når man slår så gør det ondt på mor og så bliver hun ked af det.

ved det er meget pædagogisk men ja

Anmeld

26. oktober 2010

BabyStella!

Maja88 skriver:

jeg ville sætte mig ned ved siden af hende og kigge i sammen retning som hun gør. det er meget grænseoverskridende for børn når man kigger dem i øjnene.

derpå ville jeg forklare og vise at når man slår så gør det ondt på mor og så bliver hun ked af det.

ved det er meget pædagogisk men ja

Hehe, men jeg forstår Tak.

Anmeld

26. oktober 2010

Amelia<3

BabyStella! skriver:

Ja, måske. Men på en måde syns´ jeg jo også, det er godt nok, at hun er begyndt og vise "følelser" - vise at hun er sur over, hun ikke må noget. Men selvfølgelig ikke ved og stikke sin mor en lussing  *av*

Jeg fortsætter med "nej"-komandoen

Min datter må også blive sur så meget hun vil for på den måde viser hun somdu siger sine følelser. Men slå det må hun ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.