Min datter slår :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

929 visninger
14 svar
0 synes godt om
26. oktober 2010

BabyStella!

Hej!

Min datter på 13 mdr. er begyndt og slå, give rigtige lussinger, som faktisk gør ondt  Specielt når hun ikke får sin vilje. Hun skriger også vildt hysterisk samtidig.

Her til aften skreg hun simpelthen så meget, og slog mig 2 gange, hvor hun én af gangene ramte mig i øjet  Nøjj, det gjorde ondt! Blev så ked af det og gal at jeg satte hende på gulvet og gik ud i køkkenet og talte til 10.

Skal jeg bare fortsætte som jeg har gjort hidtil? Sige "nej"?

Diana & Stella

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2010

Mira0911

Det gør min datter også... 

Anmeld

26. oktober 2010

BabyStella!

MoarJ skriver:

Det gør min datter også... 

Hvad gør du?

Anmeld

26. oktober 2010

Mira0911

BabyStella! skriver:

Hvad gør du?

Siger at det gør ondt på mor når hun slår. jeg kan ikke forklare hende så meget til at hun kan forstå det.. Hun er snart 21 mdr gammel... 

Anmeld

26. oktober 2010

SussieThyssen

BabyStella! skriver:

Hej!

Min datter på 13 mdr. er begyndt og slå, give rigtige lussinger, som faktisk gør ondt  Specielt når hun ikke får sin vilje. Hun skriger også vildt hysterisk samtidig.

Her til aften skreg hun simpelthen så meget, og slog mig 2 gange, hvor hun én af gangene ramte mig i øjet  Nøjj, det gjorde ondt! Blev så ked af det og gal at jeg satte hende på gulvet og gik ud i køkkenet og talte til 10.

Skal jeg bare fortsætte som jeg har gjort hidtil? Sige "nej"?

Diana & Stella

Jamen dog..sikke da nogle små varyler.
Ja...du sætter hende ned..bærer hende væk, sætter hende på værelset eller ud i gangen og går, sådan at hun bliver klar over, at den ikke går.
Så du skal bare blive ved.

Anmeld

26. oktober 2010

Amelia<3

Jeg syntes at det er meget go måde at gøre det på, selvom hun er så lille er det vigtigt at du fortæller hende at du ikke vil har at hun slår og at det gøre ondt.

Jeg er i samme situation med min datter, sys det er vigtig at lærer dem fra for ellers bliver de ved med at slå.

Held og lykke med det.

Anmeld

26. oktober 2010

BabyStella!

Amelia<3 skriver:

Jeg syntes at det er meget go måde at gøre det på, selvom hun er så lille er det vigtigt at du fortæller hende at du ikke vil har at hun slår og at det gøre ondt.

Jeg er i samme situation med min datter, sys det er vigtig at lærer dem fra for ellers bliver de ved med at slå.

Held og lykke med det.

Ja, jeg ved godt, hun kun er 13 mdr., men hun kan sgu slå hårdt!

Bare mærkeligt at hun er begyndt på det? En veninde, som har været med fra begyndelsen, og som var her til aften, har ALDRIG set hende så gal før!?

Men tror bare, jeg blir´ ved og siger nej og sætter hende på gulvet. Tæller til 10 og siger så til hende, at "det gør ondt på mor".

Anmeld

26. oktober 2010

BabyStella!

SussieThyssen skriver:

Jamen dog..sikke da nogle små varyler.
Ja...du sætter hende ned..bærer hende væk, sætter hende på værelset eller ud i gangen og går, sådan at hun bliver klar over, at den ikke går.
Så du skal bare blive ved.

Ja, hun har vidst lidt af sin mors sind  

Anmeld

26. oktober 2010

Skouboe

Freja gjorde det indimellem også. Jeg gik ned i hendes øjenhøjde, tog fat i hendes hænder med et fast greb (mere for at forhindre hende i at blive ved) og sagde med MEGET bestemt stemme "NEJ!! - Du må IKKE slå" - hun måtte godt kunne høre på min stemme og se på min mimik at jeg var sur og at det bare ikke var ok, og så gik jeg, så hun ikke fik muligheden for at fortsætte.

Som 13 måneder gammel, forstår hun ikke forklaringer, men hun er udmærket til at læse kropssprog, og der er det vigtigt at du lader hende vide at det ikke er okay og at du mener det.

Anmeld

26. oktober 2010

Amelia<3

BabyStella! skriver:

Ja, jeg ved godt, hun kun er 13 mdr., men hun kan sgu slå hårdt!

Bare mærkeligt at hun er begyndt på det? En veninde, som har været med fra begyndelsen, og som var her til aften, har ALDRIG set hende så gal før!?

Men tror bare, jeg blir´ ved og siger nej og sætter hende på gulvet. Tæller til 10 og siger så til hende, at "det gør ondt på mor".

Jeg tror at hun er i den periode hvor hun afprøver dig. Så er det vigtigt at du gøre det samme hver gang. Det er så vigtigt t sætte ord at du vil ikke have det.

Min datter er også lige begyndt at slå, hun har aldrig slået eller noget. Nu når hun er sur kommer hun og slår og skriger os i hovedet. Det er bare ubehageligt. Men vi har sat grænsen med det samme at det vil vi ikke have. Det er begyndt at hjælpe lidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.