Så er jeg blevet udskrevet fra sygehuset igen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2010

3xM

puhh sikke da en omgang. rigtig god bedring m dig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2010

Carina1977

Tusind tak for svar allesammen   Hvor er i søde.

Ligegyldigt hvor ondt jeg havde, ville jeg nok alligevel give lyd herinde, men det kunne i jo ikke vide

Glemte at skrive at jeg i søndags blev overført til en anden afdeling på sygehuset, hvor der skulle undersøges om jeg var en af dem, der dannede for meget urin og som også fremkalder en ekstrem tørst. Kan ikke huske hvad de kaldte den lidelse. Men det gik ud på at jeg overhovedet intet måtte drikke i 24 timer, og ikke måtte få noget mad der indeholdte væske. Skulle så have taget blodprøver 3 gange på det døgn, hvor jeg skulle ligge fladt ned 1 time før hver blodprøve. Jeg får svar pr. brev hvad resultatet af den undersøgelse er blevet. Men det var hårdt....jeg kunne ikke sluge mine piller, for kan absolut ikke sluge piller uden at måtte drikke. Så jeg lå med store smerter i benene hele det døgn. Tørsten var ulidelig, følte mig tør i hals, mund og læber. Jeg fik kraftig hovedpine, kvalme og svimmelhed....og det gjorde det bestemt ikke bedre af at mit blodtryk er for lavt, ligger på 90/60, så svimmelhed har jeg jo i forvejen. Men jeg tror nu at det bare en en "dårlig vane" at jeg drikker så meget...det har jeg altid gjort. Jeg drikker et sted mellem 3-3½ liter væske i døgnet. Mit mål er så at få det ned på ca. 2½ liter i døgnet. Det bliver svært, men det skal nok lykkes.

Imorgen skal jeg hen med en henvisning hos en bandagist. Jeg har fået dropfod i venstre fod, så skal have en skinne til det, ellers vrider jeg om på foden hele tiden. Skal også have en skinne til knæet tror jeg det var, som kan stabilisere knæet. Jeg overstrækker knæet, og hvis jeg ikke gør det, ryster mit ben. Det gør det jo også svært at gå. Har lånt en dropfodsskinne hjem indtil jeg har fået lavet en skinne, men den hjælper ikke helt, da jeg vrider i knæet når jeg går, så venstre fod/ben drejer voldsomt mod højre. Nu må jeg se hvor hurtigt de kan få lavet skinnen, skal nemlig have afleveret den jeg har lånt, når jeg skal ind på sygehuset og opstarte medicin her d. 16. november. Så som tingene er lige nu, går jeg rundt med rollator indenfor, men er afhængig af min kørestol, når jeg bevæger mig udenfor hjemmet. Sådan er tingene ligenu, og på lige netop det her punkt, ved jeg at det bliver bedre igen. Har altid kunnet kæmpe mig op igen. Har selvfølgelig blivende skader, men aldrig noget der har forhindret mig i en okay mobilitet.

Jeg må op på hesten, kæmpe mig op igen, opstarte på medicin og så håbe på at det sænker min sygdom. Vil jo gerne helst kunne gå så lang tid som muligt. Jeg ved godt at min prognose ikke er den bedste, fordi jeg er en af dem med mange attacker og voldsomme attaacker i forhold til så mange andre. Men jeg vil gøre alt det der skal til for at jeg er mobil så lang tid som overhovedet muligt. Jeg kan jo være heldig at det hele pludselig går i bero, og tro mig det håb bevarer jeg også. men samtidig er jeg forberedt på det værste og er også realistisk. Nu skal jeg bare igang med genoptræningen igen og skal have ringet til min fys imorgen, så jeg kan få opstartet dette.

tak til jer alle

Anmeld

26. oktober 2010

Carina1977

SussieThyssen skriver:

Stakkels pus dog. Sikke da noget.
Men godt, der i det mindste er kommet styr på tingene, også selvom, du er så belastet af alt det tømmeri.
Nu kan du da idet mindste være hjemme hos din dreng.
Jeg håber tingene efterhånden vil flaske sig for dig, så du kan få lidt ro på nattesøvnen m.m.

Stort knus fra mig til dig.
Kærligst
Sussie

Ja jeg kan heldigvis sove om natten nu.....eller det kunne jeg hvis ikke jeg skulle tømmes om natten også  Har jo slet slet ikke så ondt mere. Så glæder mig til at jeg får sænket mit væske-indtag så meget, at jeg slipper for at få blæren tømt om natten, så vil jeg nok også føle mig bedre udhvilet. Lige for tiden må jeg tage min søvn i bidder, men det er jo også bedre end ingenting. Men jeg får langt mere søvn nu, end jeg gjorde for et par måneder siden

Anmeld

27. oktober 2010

Lady Marion <3

Carina1977 skriver:

Jo det har jeg prøvet, da jeg for ca. 2½ år siden havde problemer med at tømme mig ordentligt. der kunne jeg så sagtens tisse, men ikke nok. Jeg lærte at bruge kateder selv dengang på sygehuset, men da jeg kom hjem, kom jeg til at lave en større rift i urinrøret sådan at det blødte. Det var utroligt smertefuldt og jeg mistede derfor modet og har ikke turdet gøre det siden. Nogen vil måske sige at man ikke skal opgive, men jeg vil aldrig nogensinde igennem den form for smerte igen. Så min frygt for at det skal ske igen, spænder ben for mig...desværre. Men jo det ville være nemmere hvis man kunne

Årh du har da væretmøg uheldig og det er ikke sikkert det nogensinde vil ske igen   Op på hesten igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.