Vil nok gerne lige høre lidt om virkningen når det egentlig er noget til hård mave.
Og så om det er dyrt?
Kan ikke huske prisen, men dyrt syntes jeg ikke det var. Det kostede i hvert fald under 100 kr.
Den afførende virkningen: Amerikansk olie virker meget afførende. Jeg drak som sagt olien kl. 00.30 og omkring kl. 05.00 indtraf den første virkning - jeg skulle på toilettet. I alt var jeg fra kl. 05.00 - 06.00 på toilettet 2 gange og så var jeg også helt tømt. Ca. kl. 06.00 gik vandet så. Resten af dagen havde jeg slet ingen afføring - så 2 gange på toilette og det var det den afførende virkning havde på mig. Et kæmpe + var, at jeg jo så var blevet helt tømt hjemme hos mig selv inden fødslen og derfor ikke skulle tømmes på fødestuen, mens veerne var kraftige og hyppige.
Virkningen som igangsætter hos gravide: Da amerikansk olie sætter gang i tarmfunktionen kan det, hvis fødslen er tæt på og kroppen er klar, lige være det der skal til for at sætte fødslen i gang. Netop fordi amerikansk olie sætter så meget gang i tarmfunktionen kan det påvirke livmoderen og sætte skub på plukveerne, så de rent faktisk bliver til veer. Men amerikansk olie virker KUN hvis kroppen er klar til fødsel og ikke før. Altså baby skal have sat sig fast i bækkenet og der skal være regelmæssige mange plukveer. To dage inden Alexanders fødsel, noterede jeg mine plukveer ned fra kl. ca. 18.00 - 24.00 - på de 6 timer havde jeg ca. mellem 20 - 30 plukveer. På de 6 timer var der også tidspunkter, hvor jeg ikke kunne tælle mine plukveer, fordi jeg var aktiv. De to dage havde jeg i hvert fald mange flere plukveer, end jeg tidligere havde haft.
Både i mit og min mors tilfælde startede fødslen ved at vandet gik. Virkningen hos mig kom allerede efter 5 1/2 time. Hos min mor gik der ca. 8 timer.
Jeg kan i hvert fald ikke fortælle noget som helst dårligt omkring brugen af amerikansk olie. Jeg har udelukkende kun en rigtig positiv og god oplevelse at berette om 
Anmeld