Svigermor hænger os ud på fb...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2010

Shibby

Håber i får det løst..Havde det "bare" været en anden..Det er ekstrasvært når det er familierelateret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2010

Lulle25

Hej lyder til at være en svigermor mange af os havde været foruden. Måske du skulle prøve og sætte hende ind i hvad i gennemgår med F (hvis i ikke har frsøgt det) Synes dog det må være rart at hun gerne vil passe ham, for her står hverken mine forældre eller svigerforældre i kø, så det ville jeg da tage som en håndsrækning at hun gerne vil det. For vores pige på 3 og dreng på1½år har ikke sovet ude endnu.

Noget andet er (vil lige sige jeg ikke ved om F fejler noget) siden han skal have så meget søvn, men forstår ikke at I giver ham sele på for han kommer da godt nok tidligt i seng, hvorfor trækker i den ikke bare ½ time og ser om han nemmere kan falde i søvn, i stedet for at spænde ham fast? Det ville jeg gribe anderledes an. Især hvis han kan sove til kl 8.

Kærligst Louise 

Anmeld

26. oktober 2010

Mor til Frederic og Freya

Shibby skriver:

Syntes den samtale skulle være tagetover tlfen eller irl-ikke som et svar i hendes status eller som et vægopslag med et budskab til svigermoren :/

Hvis hun nu vidste hvad i gennemgår hver dag,-så ville hun måske fatte en daddel og derved ikke opføre sig som hun pt gør?

Tro mig...

Hendes egen datter har gang på gang ringet og sagt hun er træt af hendes måde at være på - dreje tingene - lyve osv. Dertil svarer svigermor som regl gerne; ja så kan jeg lige så godt hoppe i havnen, ingen kan jo lide mig og alle er efter mig.

Hun kan ikke se det er hende selv den er gal med. Det er os andre, der er noget galt med.

Hun ved skam godt hvad vi bøvler med, men har valgt at lukke øjnene. Og da hun stadig ikke får lov at passe frederic, ja så finder hun bare på noget nyt.

Anmeld

26. oktober 2010

Lulle25 skriver:

Hej lyder til at være en svigermor mange af os havde været foruden. Måske du skulle prøve og sætte hende ind i hvad i gennemgår med F (hvis i ikke har frsøgt det) Synes dog det må være rart at hun gerne vil passe ham, for her står hverken mine forældre eller svigerforældre i kø, så det ville jeg da tage som en håndsrækning at hun gerne vil det. For vores pige på 3 og dreng på1½år har ikke sovet ude endnu.

Noget andet er (vil lige sige jeg ikke ved om F fejler noget) siden han skal have så meget søvn, men forstår ikke at I giver ham sele på for han kommer da godt nok tidligt i seng, hvorfor trækker i den ikke bare ½ time og ser om han nemmere kan falde i søvn, i stedet for at spænde ham fast? Det ville jeg gribe anderledes an. Især hvis han kan sove til kl 8.

Kærligst Louise 

Man skal jo passe på hvad man siger til hende, for hun drejer det og digter mere til.

Så hun har sparsomme oplysninger, ting som vi ved hun ikke sådan lige kan dreje ang freder. 

Han skal ikke ud til dem. Hun er så svært overvægtig at manden må give hende strømper på mm. Hun ville ikke kunne fange freder hvis han løb evt ud på vejen. De 3 andre børnebørn er alt spisende og kan derfor bestikkes med slik osv. Svigerfar er helt døv på det ene øre og har kun 80% tilbage på andet, selv med høreapperat.

Det er ikke noget han skal, altså sove så meget. Ikke noget vi tvinger ham til. Han har aldrig brokket sig over selen og de gange vi putter ham uden, kommer han selv ud med sut og nusseklud og siger; sele på.

Nogle dage beder han om at komme i seng allerede kl 16, hvor vi så trækker den. Andre gange kan han under aftensmad sige; tak for mad, gerne i seng nu - smule træt. 

Anmeld

26. oktober 2010

Lulle25

Mor til Frederic skriver:

Man skal jo passe på hvad man siger til hende, for hun drejer det og digter mere til.

Så hun har sparsomme oplysninger, ting som vi ved hun ikke sådan lige kan dreje ang freder. 

Han skal ikke ud til dem. Hun er så svært overvægtig at manden må give hende strømper på mm. Hun ville ikke kunne fange freder hvis han løb evt ud på vejen. De 3 andre børnebørn er alt spisende og kan derfor bestikkes med slik osv. Svigerfar er helt døv på det ene øre og har kun 80% tilbage på andet, selv med høreapperat.

Det er ikke noget han skal, altså sove så meget. Ikke noget vi tvinger ham til. Han har aldrig brokket sig over selen og de gange vi putter ham uden, kommer han selv ud med sut og nusseklud og siger; sele på.

Nogle dage beder han om at komme i seng allerede kl 16, hvor vi så trækker den. Andre gange kan han under aftensmad sige; tak for mad, gerne i seng nu - smule træt. 

Nå ok så kan jeg bedre forstå hun ikke må passe ham.Det skrev du ikke lige først, så derfor tænkte jeg lige, ej det må være dejligt at nogen har lyst til at passe ens børn, bare ind imellem, men forstår godt jeres valg nu du fortæller hvor besværret hun er.

Men må indrømme det med sele når man skal sove ikke lige er min form for opdragelse, men der er man jo også forskellige.

Og kan i øvrigt godt forstå i er bange for at blive lagt offentligt ud hvis i fortæller hende alt, det er da for meget, men mon ikke konen har det skidt over og være så overvægtig, så skal det nok gå ud over andre.

Kh Louise

Anmeld

26. oktober 2010

TrineCT

Åhhh jeg kender det alt for godt. Svigermødre er bare underlige. Har du forsøgt at konfrontere hende? Jeg ved det er svært, men jeg tror det vil lette. Hvis ikke andet får du da luft. Hvad siger din mand?

Hilsen
TrineCT

www.smart-babytoej.dk

Anmeld

26. oktober 2010

Mira0911

EJ hvad er hun dog for et menneske... Det kan hun slet ikke være bekendt... 

Anmeld

26. oktober 2010

Mira0911

Ups dobbel... 

Anmeld

26. oktober 2010

TrineCT skriver:

Åhhh jeg kender det alt for godt. Svigermødre er bare underlige. Har du forsøgt at konfrontere hende? Jeg ved det er svært, men jeg tror det vil lette. Hvis ikke andet får du da luft. Hvad siger din mand?

Hilsen
TrineCT

www.smart-babytoej.dk

Hun er en underlig snegl. Iben (hendes datter) har sgat at de som barn var på ferie på bornholm og der var en til at passe deres dyr.

Hun ringed hjem flere gange og den ene gang fik hun oplyst at en høne havde forladt sine æg. Hun skulle hjem - nu. Og hvis ikke de kørte nu ville hun hoppe i havnen. 

Den hænger stadig ved.

Anmeld

26. oktober 2010

Multebær

Håber at i svigerdøtre kan stå sammen og i fællesskab fortælle hende at i ikke synes det er i orden at i tre par på skift bliver hængt ud. Optimalt skulle i fortælle hende det mens i alle er samlet. Der er kun en måde hun fatter at det hun har gang i er meget ødelæggende for hendes forhold til børn, svigerdøtre og ikke mindst børnebørn.

Har selv en bror der sammen med sin kone har haft for vane at tale ret grimt om vores forældre når de var bag deres eget hjems fire vægge mens deres børn var til stede. Det har børnene lidt under og aldrig formået at få et godt forhold til deres bedsteforældre. Det jeg vil sige med det er at det nytter ikke noget at brokke sig derhjemme mens børnene hører på det - tag konflikten op så der ikke hersker tvivl om hvad der sårer og er latterligt bagtaleri.

Forhåbentlig kan den rensede luft bringe et bedre forhold med sig - men det kan også betyde et brud med familien for en kortere eller længere tid 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.