Svigermor hænger os ud på fb...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.476 visninger
20 svar
0 synes godt om
26. oktober 2010

Mor til Frederic og Freya

Arg altså. Dette bliver nok lidt laangt.

Aner ikke engang hvor jeg skal starte. Er ellers meget tålmodig og en stor evne til at lukke ørerne når hun lukker lort ud, men nu blev det for meget.

Hun er mor til 3 voksne børn, der alle er gift. En på 31 - 29 og 27 år. Jeg er gift med den midterste. Hun er nogle og 50 og manden 79, de har en pige i pleje de slet ikke selv kan styre og hvordan de overhovedet kan blive godkendt som plejeforældre aner ingen af os. Hun har lemlestet en del kaniner - katte - hamster mm. da hun ikke er helt normal og er til tider som en 3 årig. De sætter ingen grænser for hende osv.

Når vi er sammen med sivgermor hænger hun de 2 andre par + deres børn ud og når vi ikke er der - er det os der for tur.

Kunne nævne så mange ting hun har gjort og gør, ingen positive.

Jer der har fulgt/ følger os ang Frederic - ved hvad vi kæmper med hver evige dag. Vores renderi til børne amb. hver 2 mdr til kontrol - tests og prøver. Og de sidste par uger har været slemme. Han sover fra 18.30 og vækker ham kl 8 igen. Han har svært ved at følge med i dp, når de går ture og han bliver hurtig træt og må op og side i hendes klapvogn. Sover næsten 3 timer til middag og tager sig en morfar om eftermiddagen på farmands mave. Han er altså 25 mdr.

Men her kommer nogle af de ting hun lægger ud på fb...

------------------------------------------------------------------------------------

- 'det er kedeligt at have 1 barnebarn man ikke må passe, når de 3 andre nyder at komme her'

Svigermors kommentar til svigerinde ang deres dreng hopped ud af seng og tegned på væg i aftes; 'Godt gået J. Nu begynder I vel ikke også at binde ham til sengen.' (dette skrev hun igår)

Mit svar; E, E, E... Nu kan jeg ikke holde min mund mere. Din evne til at hænge os ud her på fb og andre steder, er bare for meget. Og du kan ikke forstå du ikke må passe Frederic? Vi gør intet uden vi enten har sp eller børnelægen med i det. Du aner ikke en dadel om hvad vi kæmper med herhjemme. Så luk lige spalten og hold dig til fakta, istedet for bare at spytte lort ud. 

Og laved et væg opslag: E, vil blot sige; tænk dig om før du kaster med sten. Du får kun det ud af det, at folk skubber dig væk.

------------------------------------------------------------------------------------

Hun er bare for meget, eller er det bare mig?

Men ja, vi har en speciel sengesele til Frederic. Som gør at den giver tryghed og han kan både sove på begge sider - maven og ryg. Vi forældre kan sagtens tage 2 timer's kamp hver aften, med han skal blive i sin seng. Men hvor skal Frederic hente de 2 timer henne? Og hvordan ville det ikke påvirke hans hverdag endnu mere, når han allerede hænger med røven i vandskorpen og har svært ved at følge med...

Når vi prøver at putte ham uden sele, kommer han ud efter 10 min og siger; Freder sele på, gerne sove - en smule træt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2010

Maja!

Mor til Frederic skriver:

Arg altså. Dette bliver nok lidt laangt.

Aner ikke engang hvor jeg skal starte. Er ellers meget tålmodig og en stor evne til at lukke ørerne når hun lukker lort ud, men nu blev det for meget.

Hun er mor til 3 voksne børn, der alle er gift. En på 31 - 29 og 27 år. Jeg er gift med den midterste. Hun er nogle og 50 og manden 79, de har en pige i pleje de slet ikke selv kan styre og hvordan de overhovedet kan blive godkendt som plejeforældre aner ingen af os. Hun har lemlestet en del kaniner - katte - hamster mm. da hun ikke er helt normal og er til tider som en 3 årig. De sætter ingen grænser for hende osv.

Når vi er sammen med sivgermor hænger hun de 2 andre par + deres børn ud og når vi ikke er der - er det os der for tur.

Kunne nævne så mange ting hun har gjort og gør, ingen positive.

Jer der har fulgt/ følger os ang Frederic - ved hvad vi kæmper med hver evige dag. Vores renderi til børne amb. hver 2 mdr til kontrol - tests og prøver. Og de sidste par uger har været slemme. Han sover fra 18.30 og vækker ham kl 8 igen. Han har svært ved at følge med i dp, når de går ture og han bliver hurtig træt og må op og side i hendes klapvogn. Sover næsten 3 timer til middag og tager sig en morfar om eftermiddagen på farmands mave. Han er altså 25 mdr.

Men her kommer nogle af de ting hun lægger ud på fb...

- 'det er kedeligt at have 1 barnebarn man ikke må passe, når de 3 andre nyder at komme her'

Svigermors kommentar til svigerinde ang deres dreng hopped ud af seng og tegned på væg i aftes; 'Godt gået J. Nu begynder I vel ikke også at binde ham til sengen.' (dette skrev hun igår)

Mit svar; E, E, E... Nu kan jeg ikke holde min mund mere. Din evne til at hænge os ud her på fb og andre steder, er bare for meget. Og du kan ikke forstå du ikke må passe Frederic? Vi gør intet uden vi enten har sp eller børnelægen med i det. Du aner ikke en dadel om hvad vi kæmper med herhjemme. Så luk lige spalten og hold dig til fakta, istedet for bare at spytte lort ud. 

Og laved et væg opslag: E, vil blot sige; tænk dig om før du kaster med sten. Du får kun det ud af det, at folk skubber dig væk.

Hun er bare for meget, eller er det bare mig?

Men ja, vi har en speciel sengesele til Frederic. Som gør at den giver tryghed og han kan både sove på begge sider - maven og ryg. Vi forældre kan sagtens tage 2 timer's kamp hver aften, med han skal blive i sin seng. Men hvor skal Frederic hente de 2 timer henne? Og hvordan ville det ikke påvirke hans hverdag endnu mere, når han allerede hænger med røven i vandskorpen og har svært ved at følge med...

Når vi prøver at putte ham uden sele, kommer han ud efter 10 min og siger; Freder sele på, gerne sove - en smule træt.

Hold da op... sikke en svigermor... helt ærligt, hun må da forstå at hendes barnebarn er syg og at i er forsigtige med ham...
Nu kender jeg hende jo ikke, men ud fra hvad du skriver kan jeg godt forstå du har fået nok... en ting er at tænke nogle ting, eller sige det til jer personligt så i kan snakke om det som voksne mennesker! men at hænge jer ud på facebook er sq da en tand for meget!!

Jeg sender et og en masse forstående tanker...

Anmeld

26. oktober 2010

Lady Marion <3

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige ,,,   Sikke dog en svigermor    Jeg er dog lidt forvirret omkring Frederiks søvn ,,,   Han sover for meget (mere end andre børn i hans alder) hvorfor skal han så spændes fast til sengen så ikke han løber ud ?? Tænker han er jo ikke møg træt hvis han hopper ud af sengen ?? Troede han sov så mange timer pr nat fordi han simpelthen ikke kunne holde øjnene åbne ?? Er sådan en senge sele tilladt i dag ???

Undskyld , bare et side spring ,, har bare aldrig hørt nogen bruge en senge sele før

Kællingen må lære at passe sig selv og egne sager , godt du gav hende klar besked

Anmeld

26. oktober 2010

majaTn skriver:

Hold da op... sikke en svigermor... helt ærligt, hun må da forstå at hendes barnebarn er syg og at i er forsigtige med ham...
Nu kender jeg hende jo ikke, men ud fra hvad du skriver kan jeg godt forstå du har fået nok... en ting er at tænke nogle ting, eller sige det til jer personligt så i kan snakke om det som voksne mennesker! men at hænge jer ud på facebook er sq da en tand for meget!!

Jeg sender et og en masse forstående tanker...

Har i 8 år bare vendt det døve øre til og sagt at sådan er hun nu bare.

Men hun laver bare så mange konflikter. 

Hun har aldrig sagt noget til de personer det drejer sig om, alle for det gerne at høre fra os andre. 

Vi har lige købt hus og havde i sommers hunde travlt. Svigermor ringer og spørger om vi har travlt? Svarer at det har vi jo altid, så vi kan blive færdige. Jamen det var fordi om vi ikke kunne bytte, så frederic og jeg kunne tage svigerfar + en amrikaner med over til iben (hendes datter og min svigerinde) og spise aftensmad, for deres plejedatter havde en dum dag. Så hun ville blive hjemme med hende, da hun ellers ville være træls/svær at styre ude. 

Siger jo tak, hvis det er iorden med iben at det bliver os istedet for. Jamen hun vil lige ringe og spørge hende ad.

Kommer derover og iben hiver mig til side og spørger om hvorfor jeg da ikke selv havde ringet og spurgt... Til hende havde hun så fortalt en helt anden løgn historie om at jeg havde ringet til svigermor og sprugt om vi skulle bytte og andre ting. Hvilket iben heller ikke kunne få til at passe, da hun vidste vi arbejded på hus for at få det færdigt.

Anmeld

26. oktober 2010

Shibby

Syntes den samtale skulle være tagetover tlfen eller irl-ikke som et svar i hendes status eller som et vægopslag med et budskab til svigermoren :/

Hvis hun nu vidste hvad i gennemgår hver dag,-så ville hun måske fatte en daddel og derved ikke opføre sig som hun pt gør?

Anmeld

26. oktober 2010

Maja!

Mor til Frederic skriver:

Har i 8 år bare vendt det døve øre til og sagt at sådan er hun nu bare.

Men hun laver bare så mange konflikter. 

Hun har aldrig sagt noget til de personer det drejer sig om, alle for det gerne at høre fra os andre. 

Vi har lige købt hus og havde i sommers hunde travlt. Svigermor ringer og spørger om vi har travlt? Svarer at det har vi jo altid, så vi kan blive færdige. Jamen det var fordi om vi ikke kunne bytte, så frederic og jeg kunne tage svigerfar + en amrikaner med over til iben (hendes datter og min svigerinde) og spise aftensmad, for deres plejedatter havde en dum dag. Så hun ville blive hjemme med hende, da hun ellers ville være træls/svær at styre ude. 

Siger jo tak, hvis det er iorden med iben at det bliver os istedet for. Jamen hun vil lige ringe og spørge hende ad.

Kommer derover og iben hiver mig til side og spørger om hvorfor jeg da ikke selv havde ringet og spurgt... Til hende havde hun så fortalt en helt anden løgn historie om at jeg havde ringet til svigermor og sprugt om vi skulle bytte og andre ting. Hvilket iben heller ikke kunne få til at passe, da hun vidste vi arbejded på hus for at få det færdigt.

Ej jeg føler virkeligt med dig...
har os selv en lidt speciel svigermor, men tror ikke jeg skal brokke mig over hende efter hvad jeg kan forstå du står med...

Jeg føler utroligt meget med dig, for det er jo familie, og man kan ikke bare lukke dem fuldstændig ude, selvom man gerne vil...

dog har min kæreste afbrudt kontakten i 6 måneder til hans mor, og sagt hun kunne se os igen når hun kunne tage hensyn til mig og snakke pænt til mig...

Hvis hun bagtaler jer alle og lyver, har i så allesammen overvejet at konfronterer hende?

ved godt det måske virker hårdt, men tror du det ville hjælpe hvis i alle gik sammen om det?
for jeg kunne forstille mig at det er hårdt for jer alle sammen...

Anmeld

26. oktober 2010

Maja!

Shibby skriver:

Syntes den samtale skulle være tagetover tlfen eller irl-ikke som et svar i hendes status eller som et vægopslag med et budskab til svigermoren :/

Hvis hun nu vidste hvad i gennemgår hver dag,-så ville hun måske fatte en daddel og derved ikke opføre sig som hun pt gør?

Er enig med dig om at facebook nok ikke er det rette forum, men kender det selv når det bliver for meget at se folk hele tiden hentyder til en...

så til sidst giver man igen...
selvom man kunne være den voksne, men til sids er det bare svært

Anmeld

26. oktober 2010

Muffi . skriver:

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige ,,,   Sikke dog en svigermor   Jeg er dog lidt forvirret omkring Frederiks søvn ,,,   Han sover for meget (mere end andre børn i hans alder) hvorfor skal han så spændes fast til sengen så ikke han løber ud ?? Tænker han er jo ikke møg træt hvis han hopper ud af sengen ?? Troede han sov så mange timer pr nat fordi han simpelthen ikke kunne holde øjnene åbne ?? Er sådan en senge sele tilladt i dag ???

Undskyld , bare et side spring ,, har bare aldrig hørt nogen bruge en senge sele før

Kællingen må lære at passe sig selv og egne sager , godt du gav hende klar besked

Helt okay...

Han er så træt at han ofte må bæres i seng og de gange han render selv i seng, ligger han og 'ruller' med øjnene når han bliver puttet og sover inden jeg har sunget sangen færdig.

Når han begynder at hoppe ud af seng er det op til 8 gange på 1 minut og det bliver til mange gange på 2 timer. Han hverken græder eller skriger, står blot og hopper - danser mm. 

Han fik ingen reaktion fra os, men bliver blot lagt ned og puttet igen. Inden vi når døren er han ude igen. Jo mere tid der går, des mere svedig og forpustet bliver han. Kører helt oppe på den øverste remskive. 

Sp started med at foreslå de der sove pose/ dragt lign uden ærmer. Men han kravled ikke ud af seng som andre, med først det ene ben og så det andet. Her slog han en koldbøtte over tremmerne, så der hjalp den pose ikke meget. 

De sælges herhjemme og købte min i ønske børn..

Nu kommer han blot listende ud og selv beder om at få den på..

Anmeld

26. oktober 2010

MariaJ

Pyha, hun lyder godt nok svær at være sammen med. Jeg kan godt forstå du bliver irriteret på hende og følte at du var nødt til at sige noget, men jeg tror alligevel jeg ville forsøge at lade være med at diskuttere med hende på Facebook. Hendes udtalelser siger jo mere om hende end om jer, og dem der kender jer kan sikkert godt gennemskue det.

Maria

Anmeld

26. oktober 2010

Frk. Himmelblå

Shibby skriver:

Enig.

Kan forstå, hun er frustrerende, men synd, at du kom til at gå ned på hendes niveau, hvis du forstår. Men kan altså godt forstå, at du fandt hendes statusupdates provokerende, det er ikke det....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.