rød numse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2010

Ranarupta

merle2010 skriver:

min datter har så utrolig rød numse.. har smurt med zinksalve i 14 dage, og skiftet hende rigtig meget.. nu har jeg købt en salve der hedder inotyol.. nogen der har erfaring med om den virker??

hvad skal jeg ellers gøre??

Hvis der er gået hul på huden så er kogtvandsklude helt fantastiske!!

Sådan gør man:
Klip en gammel (ren) stofble i stykker (ca. 4x5 cm).
Læg 6-8 stykker i en ren beholder og hæld kogende vand over.
Lad dem blive i beholderen med vandet og lad dem køle helt af.
Nu er de klar til brug.
Når baby er skiftet og klar til at få ble på, tager du en klud med en ren pincet/tang/gaffel/andet og vrider vandet nogenlunde ud af kluden.
Og så lægges der en klud på hver balle på det røde område.
På med bleen.
Dette gentages indtil numsen er fin.
Lav flere efter behov.
Gem kludene ved puslebordet med låg på  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2010

Kaufie

Vi har aldrig brugt andet end kogt-vandsklude til Williams numse. Det er super effektivt, billigt og helt fri for kemi....

Du klipper en stofble eller lign. stof i strimler, koger dem i en gryde med vand, tager dem op med det vand, der hænger ved og lader dem køle af. Ved næste bleskift lægger du et par strimler på det røde område før du lægger bleen på som normalt. Når bleen skal skiftes ryger strimlerne bare med ud.

Næste morgen er huden flot igen.......

Ellers skal du have tjekket for svamp eller lign.

Anmeld

25. oktober 2010

merle2010

vi skal til 5 mdr undersøgelse imorgen.. så får jeg lige lægen til at kigge på det.. det kunne jo godt tænkes at det er svamp, og så skal der jo gøres noget ved det.. og helst i en fart.. kan ikke holde ud at hun er så rød..

Anmeld

25. oktober 2010

TbCp

Baagøe skriver:

Har du overvejet om hun har svamp? Det havde Laura nemlig og så hjælper de nævnte cremer/salver ikke. Jeg bruger Brentan til Laura og den fås på Apoteket...

Brentan er super!

Anmeld

25. oktober 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Det er den bedste creme som findes  

Anmeld

25. oktober 2010

Pige2009

TbCp skriver:

Brentan er super!

Jeps - vi har både en tube i pusletasken og en på puslebordet Just in case

Anmeld

25. oktober 2010

4kløver

Baagøe skriver:

Har du overvejet om hun har svamp? Det havde Laura nemlig og så hjælper de nævnte cremer/salver ikke. Jeg bruger Brentan til Laura og den fås på Apoteket...

Nu spøger jeg lige dumt hvordan kan du se om det er svamp?? Spør fordi Xenya også har rød ende og har brugt 2 cremer som jeg ikke syndes virker..  vis det nu var svamp kan jeg godt forstå at det ikke går væk

Anmeld

25. oktober 2010

Pige2009

Nu spøger jeg lige dumt hvordan kan du se om det er svamp?? Spør fordi Xenya også har rød ende og har brugt 2 cremer som jeg ikke syndes virker..  vis det nu var svamp kan jeg godt forstå at det ikke går væk

Svært at forklare, men når numsen bare er almindelig rød, er den som regel også lidt hudløs. Hvis der derimod er svamp ser det sådan ud:

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

25. oktober 2010

Mira0911

merle2010 skriver:

min datter har så utrolig rød numse.. har smurt med zinksalve i 14 dage, og skiftet hende rigtig meget.. nu har jeg købt en salve der hedder inotyol.. nogen der har erfaring med om den virker??

hvad skal jeg ellers gøre??

jeg bruger det Inotyol.. Det virker perfekt på min datter... 

Anmeld

25. oktober 2010

Susan1978

til kogtvandsklude..

Det virker bare!! lyder skørt, men det gør det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.