Jeg tror ikke min tumling kan tåle....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2010

Mira0911

Kirle skriver:

Det var så lidt. Men tror du skal kigge andre steder. En madallergi/intolerance er reaktionen bare for sen til at kunne være.

Jeg synes bare det virker underligt at det er hver gang hun får leverpostej og det så ikke er det måske... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2010

<3

MoarJ skriver:

Jeg synes bare det virker underligt at det er hver gang hun får leverpostej og det så ikke er det måske... 

ja måske. men en intolerance eller allergi kan det ikke være. Og det er jo bare en god ting

Anmeld

25. oktober 2010

SussieThyssen

MoarJ skriver:

Ja jeg må jagt efter noget, så hun kan få det hun elsker... 

Jeg må kigge på opskrifter - supermarkederne har vel og så leverpostej på kalvelever eller? 

Tusind tak skal du have... 

Superbedst har jo de særeste ting i specialafdelingen, så det skulle ikke undre mig, om man kan få det hos dem.
Ellers er det ikke svært at lave postejer selv.

Du køber en pakke kalvelever og 500 g oksefars eller kalvekød.
Skyld leveren godt og blend det til mos sammen med lidt salt og peber og oksefarsen.
Hæld det hele ned i en skål og rør farsen, som du vil røre en frikadellefars, dvs med mel, mælk eller vand og et æg eller to, samt et par spiseskefulde olie.
Køb nogle små folieforme og pænsel dem indvendigt med olie eller smør dem med en lille smule margarine.
Bag dem i ovnen ved 200 grader til de er gennembagte, og bingo har du verdens dejligste posteg.
Jo mere væde du tilsætter og jo mere du blender farsen, jo finere og mere smørbar vil den blive.
Du kan også tilsætte lidt spæk i stedet for olien, så vil den blive mere leverpostegagtig.
De små postejer kan fryses i op til 3 mdr, sådan at du kan lave hendes egne små postejer og tage dem op efterhånden som hun får spist dem.

Anmeld

25. oktober 2010

Mira0911

SussieThyssen skriver:

Superbedst har jo de særeste ting i specialafdelingen, så det skulle ikke undre mig, om man kan få det hos dem.
Ellers er det ikke svært at lave postejer selv.

Du køber en pakke kalvelever og 500 g oksefars eller kalvekød.
Skyld leveren godt og blend det til mos sammen med lidt salt og peber og oksefarsen.
Hæld det hele ned i en skål og rør farsen, som du vil røre en frikadellefars, dvs med mel, mælk eller vand og et æg eller to, samt et par spiseskefulde olie.
Køb nogle små folieforme og pænsel dem indvendigt med olie eller smør dem med en lille smule margarine.
Bag dem i ovnen ved 200 grader til de er gennembagte, og bingo har du verdens dejligste posteg.
Jo mere væde du tilsætter og jo mere du blender farsen, jo finere og mere smørbar vil den blive.
Du kan også tilsætte lidt spæk i stedet for olien, så vil den blive mere leverpostegagtig.
De små postejer kan fryses i op til 3 mdr, sådan at du kan lave hendes egne små postejer og tage dem op efterhånden som hun får spist dem.

Tusind tak for opskrift...  Det må jeg prøve... 

Anmeld

25. oktober 2010

Mira0911

Kirle skriver:

ja måske. men en intolerance eller allergi kan det ikke være. Og det er jo bare en god ting

Ja det er det... Jeg får lige en tid og samtale med lægen... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.