Hva gør jeg????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

758 visninger
11 svar
0 synes godt om
25. oktober 2010

Anonym trådstarter

Jeg er hos et vikarbureau og er ude i et job. Har fået at vide at der ik er noget der hedder barn sygedag. Nu står vivi den situation at min kæreste som er lærer har skole hjem samtaler i denne uge og ingen ka tage mit barn. Jeg selv har først seny fri og er først hjemme kl 18.
Hva gør jeg så???
Skriver jeg til vikarbureauet og siger at jeg bare ik ka arbejde længe den dag eller snakker jeg med arbejdsstedet om det??

Håber nogen ka hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2010

Mor til prinsessen :-)

jeg ville nok lige tjekke op med ens fagforening omkring det kan passe der ikke er noget der hedder sygedag.....

Anmeld

25. oktober 2010

Anonym trådstarter

Hende med maven :-) skriver:

jeg ville nok lige tjekke op med ens fagforening omkring det kan passe der ikke er noget der hedder sygedag.....

Hov glemte at skrive at mot barn ik er syg. Det var bare en Info om at jeg ik ka få lov at blive hjemme til det. Sp ka jeg vel heller ik til det andet!???:-(

Anmeld

25. oktober 2010

Hansen97

Hende med maven :-) skriver:

Altså på mit arbejde har vi ingen overenskomst og ingen barnets 1. sygedag.. det er altså ikke en normal ret (selvom det burde være).. det er kun hvis det er forhandlet ind i overenskomsten og man har 1 overenskomst... vi har også "kun" 4 særlige feriefridage hvor andre normalt har 5...

Anmeld

25. oktober 2010

Miss Tina

Fortæl det som det er, du har ik mulighed for at arb længe den dag eller slet ik. Hvis de bliver sure over det, er det måske ik det rigtige sted.....det kan jo ik komme som et chok at der oz er børn

Anmeld

25. oktober 2010

SussieThyssen

Anonym skriver:

Jeg er hos et vikarbureau og er ude i et job. Har fået at vide at der ik er noget der hedder barn sygedag. Nu står vivi den situation at min kæreste som er lærer har skole hjem samtaler i denne uge og ingen ka tage mit barn. Jeg selv har først seny fri og er først hjemme kl 18.
Hva gør jeg så???
Skriver jeg til vikarbureauet og siger at jeg bare ik ka arbejde længe den dag eller snakker jeg med arbejdsstedet om det??

Håber nogen ka hjælpe

Hvis der ikke er nogen smidighed så må du jo sygemelde dig.
Jeg har selv arbejdet som vikar, og der måtte jeg gøre det samme.
Sørgeligt men, sådan er det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

25. oktober 2010

Mira0911

Sidste udvej er vel at melde dig selv syg, hvis de ikke kan acceptere det som det er... 

Anmeld

25. oktober 2010

1977

Profilbillede for 1977
Anonym skriver:

Hva gør jeg så???

Håber nogen ka hjælpe

Du gør ligesom jeg gør - siger at du ikke kan arbejde da dit barn er syg, og så får du bare ikke de penge Jeg er selv vikar og arbejder som timelønnet. Så er der bare ikke noget der hedder barnsyg eller løn under sygdom. Nu er jeg så blevet ansat på meget få timer om ugen, og har nu fået goderne. Men kun de dage hvor jeg er booket.

Anmeld

25. oktober 2010

Marco2

Og det er ikke moralsk forkasteligt at lyve sig syg, fordi man ikke kan få sin hverdag til at hænge sammen?? 

Må sige jeg er dybt rystet over at folk kan foreslå det...

AG

Anmeld

25. oktober 2010

Karina84

Marco2 skriver:

Og det er ikke moralsk forkasteligt at lyve sig syg, fordi man ikke kan få sin hverdag til at hænge sammen?? 

Må sige jeg er dybt rystet over at folk kan foreslå det...

AG

Må indrømme at jeg tænker lidt det samme, har aldrig meldt mig syg fra mit arbejde, medmindre jeg virkelig lå og havde så ondt, eller hostede så meget at jeg ville smitte alle andre omkring mig...

Så at melde mig syg fordi at jeg det ikke lige passer ind i min dag at arbejde, det har jeg slet ikke samvittighed til...

MEN jeg har så heller ikke fået barn endnu, og kan godt se at det må være svært at få hverdagen til at hænge sammen nogen gange med lange arbejdsdage.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.