Tænder - hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2010

Liljesilas

Malthes mor skriver:

Min lille dreng på 10 mdr. fik ret hurtig 6 tænder - 2 i undermunden 4 i overmunden da han var 5 mdr, men efterfølgende har han ikke fået flere bisser.

Men er alle tegnene der ikke så? Jeg har en stor dreng på 8.5 kg og 4 måneder, så man kunne på en måde godt forestille sig, at de ville dukke op hurtiger ved ham 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2010

Maddox

saxi skriver:

De øverste fortænderne kommer oftest først - men dermed ikke som garanti at det altid er de første til at melde sin ankomst..

De fleste får de to fortænder i undermunden først, derefter de to fortænder i overmunden, men selvfølgelig er der nogle få undtagelser

Anmeld

24. oktober 2010

Malthes mor

mayapigen skriver:

Men er alle tegnene der ikke så? Jeg har en stor dreng på 8.5 kg og 4 måneder, så man kunne på en måde godt forestille sig, at de ville dukke op hurtiger ved ham 

lige omkring hvor han fik sine tænder, savlede han en del. men ellers var der ikke noget at mærke på ham. Ingen feber eller gråd. Det var ganske stille og roligt. Så vi venter bare på at de næste dukker frem.

Anmeld

24. oktober 2010

Liljesilas

Solajma skriver:

De fleste får de to fortænder i undermunden først, derefter de to fortænder i overmunden, men selvfølgelig er der nogle få undtagelser

Måske jeg tager fejl, men det er som om der er tænder på vej i undermunden og så der hvor de spidse tænder sidder... Men som sagt er det kun et gæt. Tvivlen startede da en anden mor sagde det lignede tænder der var på vej i siderne, og alle tegnene var der jo...

Anmeld

24. oktober 2010

Maddox

mayapigen skriver:

Måske jeg tager fejl, men det er som om der er tænder på vej i undermunden og så der hvor de spidse tænder sidder... Men som sagt er det kun et gæt. Tvivlen startede da en anden mor sagde det lignede tænder der var på vej i siderne, og alle tegnene var der jo...

Det kan da sagtens være tænder som er på vej

Har faktisk set billeder af en lille baby (kan ikke huske om det var herinde??) som fik de to hjørnetænder først

Det mest almindelige, er vist undermunden først, men som sagt er der jo altid undtagelser..

Fandt dette om de første tænder:

http://altomboern.dk/artikel/den-forste-tand

Anmeld

24. oktober 2010

serinasmor

Det der med tænder er MEGET forskelligt ... det kommer helt an på hvornår forældrene fik tænder .. for den slags ligger som så meget andet i generne....

Serina fik den første tand da hun var lige over 6 måneder ... nu er hun 9½mdr og har 7 tænder og den 8. er på vej og bryder nok igennem i løbet af den næste uges tid ...hun fik i øvrigt de 4 i undermunden først ... hvilket jeg lader mig fortælle ikke er helt normalt .. men sådn er det nu engang ..

Til sammenligning har jeg en veninde med en søn på næsten 1½ år ...han har kun de 2 tænder i undermunden

Tag det roligt ... tænderne kommer når de kommer ... og ja det kan sagtens være tænder der er på vej ... der kan også gå rigtig lang tid før den første bryder helt igennem ...

En lille bonusoplysning --> nogle børn ( dog meget få) er født med tænder

Serinasmor

Anmeld

24. oktober 2010

Pige2009

mayapigen skriver:

Hejsa

Jeg har en dreng på 4 måneder, som er begyndt at proppe alt i munden, savle rigtig meget og være lidt pyldret. Jeg har en ide om at det er fordi der er tænder på vej, men er det for tideligt? Han propper ting i siderne, derfor tænker jeg at det muligvis er der de er på vej.. Hvor får babyer typisk deres første tænder?

Hilsen Maya

Det kan godt være tænder, men fra "symptomerne" starter til tænderne endelig bryder frem, kan der sagtens gå flere måneder 

Anmeld

24. oktober 2010

Lærke90

Min datter Freja har endnu ingen tænder og hun er 10 mdr. dog har hun i flere måneder virket meget generet i munden, rød, hvid osv. Folk som ser hende i munden, tror også at de kommer inden for et par dage, men nej de kommer bare ikke op  

Anmeld

24. oktober 2010

ZamanogDania

Min datter fik 2 tænder i undermunden da hun var 6 måneder. Da var omkring 8 halv- 9 måneder fik hun 2 tænder i overmunder. Nu er hun snart 10 måneder, og nu er endnu 2 tænder på vej i overmunden

Anmeld

24. oktober 2010

quity

mayapigen skriver:

Hejsa

Jeg har en dreng på 4 måneder, som er begyndt at proppe alt i munden, savle rigtig meget og være lidt pyldret. Jeg har en ide om at det er fordi der er tænder på vej, men er det for tideligt? Han propper ting i siderne, derfor tænker jeg at det muligvis er der de er på vej.. Hvor får babyer typisk deres første tænder?

Hilsen Maya

Min datter er idag nøjagtig 10½ måned og den 1. tand er lige brudt igennem.

Men det er meget forskelligt hvornår tænderne kommer. Hvis man læser om det, tror jeg nok de siger gennemsnittet er omkring 6 måneder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.