igangsættelse, erfaringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.518 visninger
15 svar
0 synes godt om
24. oktober 2010

kristinaS

nogle der har noget erfaring med igangsættelse (gerne af den gode slags...)

skal sættes igang imorgen, kan mærke jeg begynder at blive nervøs, ville jo også helst gerne bare at det skete naturligt, som de 2 første gange, men må også indrømme, at jeg ikke kan mere, er meget glad for jeg fik igennem at blive sat igang 40+0. har været helt færdig fysisk i så lang tid med kraftige karsprængninger på ben og kæmpe træthedsfølelse i begge ben, kan ikke engang gå 100meter, og har haft støttestrømper i så lang tid jeg kan huske nu. og NU er det også psykisk, føler mig virkelig deprimeret, og hver dag føles som en mdr....kan bare tude over det mindste....

http://www.youtube.com/watch?v=pArLmSakOYI

bl.a ovenstående sang, som også bare er så fantastisk... hmmm det blev til lidt andet end overskriften, men jeg håber der er nogle der har lyst til at give noget feedback....

hilsner fra

Kristina.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2010

katrine26

Skal selv sættes igang her den 1 nov...så smuge læser lige lidt med her..og held og lykke med i morgen.

katrine26

Anmeld

24. oktober 2010

katrine26

Skal selv sættes igang her den 1 nov...så smuge læser lige lidt med her..og held og lykke med i morgen.

katrine26

Anmeld

24. oktober 2010

Halbschön

Hej

Jeg blev sat igang 42+0... Jeg mødte op på FG fredag aften kl 19... Kl 19.45 blev vandet taget da jeg allerede havde åbnet mig 2cm(uden veer)... Der kom ingen veer, så fik vedrop kl 22, og de færste veer kom omkring kl 23...

Fra 23-02 havde jeg konstante veer, ingen vepauser.. Mit ønske var at komme i vand, men dette var ikke muligt pga. vedroppet.. Kl 2 fik jeg det dårligt og jm anbefalede at jeg fik en epi da jeg kun var åbnet 3cm efter alle de timer...

Kl 3 fik jeg anlagt epi og nu fik jeg pauser mellem veerne... Kl 5 var jeg 5 cm åben...

Kl. 6.55 begyndte jeg at presse... Og kl 7.18(42+1) fødte jeg en stor bassedreng på 4570g og 56cm

Mit ønske var også at det hele skulle gå i gang af sig selv, men på trods af igangsættelsen synes jeg selv at jeg havde en drømmefødsel

Held og lykke med det hele

Anmeld

24. oktober 2010

tinasmor

vandet gik, havde ikke åbnet mig. Fik pille kl 17.30. Kl 20 startede veer med ca 3 min i mellem. Efter en time var der kun 2 min imellem. Det var pænt heftigt. kl 22 kom jeg ind. havde stadigvæk ikke åbnet mig. Kl 04 fik jeg epo. blokade, kl 06 fødte jeg. Det var en meget hård fødsel synes jeg (men har jo ikke noget at sammenligne med) men havde på forhånd læst alle de ting med at så kunne man se en film mens man havde småveer osv. Ja tak, ikke her jeg gik nærmest fra ingenting til totalt i veer på en halv time. Fødsel var kompliceret og det var derfor ikke de bedste minder jeg har. men selve det at blive sat i gang var (selv om det var hårdt) Ikke noget jeg tænker tilbage på at jeg ville have ønsket var anderledes. Så længe jeg gik fra hospitatlet med en levende,dejlig unge, så var jeg godt tilfreds Alle fødsler er anderledes og selv om man starter med en "alm" fødsel kan det jo også hurtig ændre sig. Prøv ikke at tænke alt for meget over det.

Anmeld

24. oktober 2010

Rsa

Jeg blev sat igang i uge. 41 + 6 ved, at der blev prikket hul på fosterhinden, da jeg havde åbnet mig 1 cm...

Skulle hjem og afvente veer, som så kom hurtigt af sig selv og var tiltaget så meget, at jeg igen måtte på fødegangen 3 timer efter (kl.15) med 3 minutter mellem veerne.

Efter 5 timer med hårde og meget tiltagende veer, havde jeg åbnet mig 9 - 10 cm og presse veerne kom kl. 20... 8. minutter efter var min søn født!

Så en hurtig fødsel uden komplikationer, 5 timer efter med en sund og rask dreng - ingen epidural eller andre hjælpemidler...

Så tænker, nu når det er din - hvad, 3 fødsel? - så går det meget hurtigt for dig...

Vh. Rsa 32 + 0

Anmeld

24. oktober 2010

bette

jeg blev sat igang ved at de tog vandet... idet jeg var 2 cm åben

jeg fødte efter 1½ time

Anmeld

24. oktober 2010

hc=k

Jeg blev sat igang på min termins dag ved at få lagt en pille op.
Lægen sagde at der måske ville komme nogle småveer 4-6 timer senere, men at jeg ikke skulle regne med det store. Så fik jeg en tid til næste dag hvor jeg så skulle have lagt 2 piller op.
Så langt nåede jeg dog ikke for ca 1 time efter at pillen var lagt op gik vandet

2 timer senere startede veerne og efter 16 timer med veer og 10 minutter med presseveer kom Kristopher

Anmeld

24. oktober 2010

Ryberg

Jeg blev sat igang da jeg var 37+3, det var pga. svangerskabsforgiftning, men jeg havde plaget om det i 14 dage tror jeg... mine ben var ... ja.. ubeskrivelige tykke af vand .....

Men jeg mødte ind på FG kl.9, og kl. 10 fik jeg lagt den der pille op, og så blev jeg sendt hjem... jeg fik at vide man kunne få lidt murren i underlivet, men der var meget normalt, og så skulle jeg komme igen kl. 17.30, hvor de ville ligge en pille mere..

Men omkring kl 14. fik jeg en meget kraftig murren i underlivet og den fortsatte hele eftermiddagen, og jeg fik mere og mere ondt, og fik tynd mave, og ja.. fik det ret dårligt... vi tog så ind på FG kl.17, og jeg var 0 cm åben, men de kunne godt se at der var en slags sammentrækning.... det var så det man kalder PILLE VEER... de er modbydelige.... og gør IKKE EN SKID..... Det kunne nu have været rart, at vide det på forhånd at der fandtes sådan nogen slags veer... for de gør NULLER NALLER.... jeg fik så et skud morfin i ballen og sov 4 timer, og kl.00.00 gik mit vand kl.2.14 var lasse ude ved aks

Det var min oplevelse med igangsætning

Anmeld

24. oktober 2010

VictorsMoar

Jeg blev selv sat igang her i august til min søns fødsel (var 1.gangsfødende).

Jeg var gået 14 dage over, så det blev til en igangsættelse.

Udfra min egen oplevelse, har du/I INTET at være nervøse for. Jeg kom ind om morgenen, fik sat en ve-måler og en noget til at måle hans hjerterytme, på maven, lå med den i en halv times tid. Hvorefter de kunne se at mine veer ikke var hyppige nok, derefter fik jeg 2 stikpiller, og skulle så igen ligge en halv times tid. Derefter blev jeg sendt hjem, og mine veer blev herefter kraftigere, dog ikke noget voldsomt, jeg skulle så komme igen ca. 4-5 timer efter.

Så fik jeg igen ve-måler på, lå en halv time, nu var mine veer dog så hyppige at det ikke var nødvendigt at få flere piller. Så jeg blev sendt hjem igen kl ca. 17.00. Kl 19.30 gik vandet, og 20.30 var jeg på hospitalet igen, og vores søn blev født næste formiddag.

Så ingen, absolut igen grund til nervøsitet (og jeg er en pylrebuks)

Ha' en skøn fødsel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.