Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
lillespurv20 skriver: uhh jamen så må det næsten blive at hun spiser selv, for hun er en lille myr og ligger lige under kurvene
uhh jamen så må det næsten blive at hun spiser selv, for hun er en lille myr og ligger lige under kurvene
Når hun nu er ved at blive så selvbevidst at hun gerne vil spise selv, så giv hende endelig lov. Det er STORT for børnene når de selv spiser, der er rigtig mange sanseindtryk ved at røre ved maden og rigtig megen finmotorisk træning ved at gribe om mad, føre hånden til munden og få maden puttet ind. Og ja det sviner, men så tørre du jo bare op efter hende igen.
Til aftensmad spiser hun jo også bare med fingerne, som hun gør med rugbrød. Det er straks sværre med skemad, men ved nogle børn hjælper det hvis de får lov at have en ske i hånden og prøve sig frem, og så har du også en ske som du fodre med.
Tillykke med dit selvstændige barn
mvh
Marianne
www.stjerneleg.dk
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
lillespurv20 skriver: 750ml!!! Det får Lærke godt nok heller ikke da! Det kunne da være vi skulle prøve det der kalkpulver for hun skal jo helst ikke mangle nogetHåber i finder ud af om Emilie får nok, men 2 flasker lyder godt nok ikke af meget Uhh synes denne overgang til rigtig mad er SÅ svær!!Uhmm det vil jeg prøve i dag, lyder super mums og vildt nemt Det passer jo bare sig selv næsten !
750ml!!! Det får Lærke godt nok heller ikke da! Det kunne da være vi skulle prøve det der kalkpulver for hun skal jo helst ikke mangle nogetHåber i finder ud af om Emilie får nok, men 2 flasker lyder godt nok ikke af meget Uhh synes denne overgang til rigtig mad er SÅ svær!!Uhmm det vil jeg prøve i dag, lyder super mums og vildt nemt Det passer jo bare sig selv næsten !
Ja, de skal have de 750 ML når de er 6 måneder og 500 ML når de er 9 måneder, så over de 3 måneder skal det langsomt gå lidt ned med hvad de får. Hvertfald i følge min SP.
Men hun sagde vi skulle kontakte lægen angående kalkpulver, da det i sidste ende er dem som afgør om de har behov for det, så synes du skal give dem et kald, inden vi begiver os ud i at give det til dem.
det er super nemt at lave. Det er forresten rigtig godt at drysse det med lidt groft salt. (Vi plejer bare at undlade et hjørne som er til Emilie, så hun ikke får salt på.) God fornøjelse med det!
lillespurv20 skriver: åhh godt, var faktisk helt i tvivl om jeg havde hørt forkert mht det med rugbrødSikke en masse dejlige råd, virkelig noget jeg kan brugehihi den med beskidt tøj har vi os brugt, for ellers kan man dælme skifte tøj konstant Ej hvor flot hun kan holde sin kurve når hun selv spiser Jeg er godt nok spændt på om Lærke har taget nok på, sidste gang var det os lige i underkanten, så for at det er fint nok denne gang.. Tak for en masse dejlige svar
åhh godt, var faktisk helt i tvivl om jeg havde hørt forkert mht det med rugbrødSikke en masse dejlige råd, virkelig noget jeg kan brugehihi den med beskidt tøj har vi os brugt, for ellers kan man dælme skifte tøj konstant Ej hvor flot hun kan holde sin kurve når hun selv spiser Jeg er godt nok spændt på om Lærke har taget nok på, sidste gang var det os lige i underkanten, så for at det er fint nok denne gang.. Tak for en masse dejlige svar
mht rugbrødet ...
Jeg havde selv fået en folder af min sp hvor der stod fra 8 mdr .. men min søster der er dagplejemor havde på et kursus for nyligt fået en madplan over hvad de må give børn at spise i forskellige aldre ... der stod hvis barnet når det er 6 mdr evner at spise rugbrød selv må det gerne få rugbrød ...så længe barnet kan tygge det er der altså ingen problemer ... til gengæld stod der at man skulle passe på med at give ris og pasta før de er 8 mdr .... hvorfor ved jeg ikke ...
og skriv da endelig igen hvis der er noget du er i tvivl om ... jeg har jo lige selv stået i det .. og gør det jo faktisk endnu
serinasmor
Herhjemme kan alt spises med fingrene.
Victor havde fx en periode da han var knap 1½ år gammel, hvor han udelukkende ville spise havregrød med fingrene - og udelukkende ville sidde på gulvet og spise.
Det gik fint
MarianneSonne skriver: Når hun nu er ved at blive så selvbevidst at hun gerne vil spise selv, så giv hende endelig lov. Det er STORT for børnene når de selv spiser, der er rigtig mange sanseindtryk ved at røre ved maden og rigtig megen finmotorisk træning ved at gribe om mad, føre hånden til munden og få maden puttet ind. Og ja det sviner, men så tørre du jo bare op efter hende igen. Til aftensmad spiser hun jo også bare med fingerne, som hun gør med rugbrød. Det er straks sværre med skemad, men ved nogle børn hjælper det hvis de får lov at have en ske i hånden og prøve sig frem, og så har du også en ske som du fodre med. Tillykke med dit selvstændige barn mvh Marianne www.stjerneleg.dk
Mette. skriver: Ja, de skal have de 750 ML når de er 6 måneder og 500 ML når de er 9 måneder, så over de 3 måneder skal det langsomt gå lidt ned med hvad de får. Hvertfald i følge min SP. Men hun sagde vi skulle kontakte lægen angående kalkpulver, da det i sidste ende er dem som afgør om de har behov for det, så synes du skal give dem et kald, inden vi begiver os ud i at give det til dem. det er super nemt at lave. Det er forresten rigtig godt at drysse det med lidt groft salt. (Vi plejer bare at undlade et hjørne som er til Emilie, så hun ikke får salt på.) God fornøjelse med det!
serinasmor skriver: mht rugbrødet ... Jeg havde selv fået en folder af min sp hvor der stod fra 8 mdr .. men min søster der er dagplejemor havde på et kursus for nyligt fået en madplan over hvad de må give børn at spise i forskellige aldre ... der stod hvis barnet når det er 6 mdr evner at spise rugbrød selv må det gerne få rugbrød ...så længe barnet kan tygge det er der altså ingen problemer ... til gengæld stod der at man skulle passe på med at give ris og pasta før de er 8 mdr .... hvorfor ved jeg ikke ... og skriv da endelig igen hvis der er noget du er i tvivl om ... jeg har jo lige selv stået i det .. og gør det jo faktisk endnu serinasmor
Thalia skriver: Herhjemme kan alt spises med fingrene. Victor havde fx en periode da han var knap 1½ år gammel, hvor han udelukkende ville spise havregrød med fingrene - og udelukkende ville sidde på gulvet og spise. Det gik fint
LOL
To af mine piger har også kunne spise klar suppe med fingrene. IMPONERENDE
Og Isabella ville ofte kun drikke sin sutteflaske hvis hun lå på gulvet.
Mærkelige unger.
lillespurv20 skriver: Jeg må vist bare få mig lidt rygrad Ellers bliver det da et værre ballade når hun kommer i trodsalderen, hvis jeg allerede nu ikke kan sige fra
Jeg må vist bare få mig lidt rygrad Ellers bliver det da et værre ballade når hun kommer i trodsalderen, hvis jeg allerede nu ikke kan sige fra
Ja, du må stå fast. Det er svært, men det betaler sig
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128