Baby vil kun spise selv !!??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.042 visninger
30 svar
0 synes godt om
24. oktober 2010

Koen.

Hej piger

Vores lille Lærke er blevet en meget selvstændig pige på det sidste Hun nægter at spise noget som vi giver hende med ske!! Hun vil kun spise selv, altså putte i munden ovs. Det går os fint, meen ved ikke hvad jeg skal give hende som hun kan spise selv???

Til middag får hun rugbrød og det går super fint med hun spiser selv (dog griser det en del men pyt), men hvad med morgenmad og aftensmad?
Morgen plejer hun at få øllebrød/havregrød/tykmælk, men det gider hun ikke mere (Jo hvis hun må sidde med fingrene i skålen, men det får hun ikke spist meget af)

Aften plejer hun at få kartoffelmos + det vi spiser og pt er det kun kødet hun gider, da hun igen kun selv vil

Hvad kan jeg lave som en 6 mdr. gammel pige SELV kan sidde og spise?

Tanja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2010

Koen.

slet ingen som har ideer?

Anmeld

24. oktober 2010

hc=k

Jamen enten så lader du hende bare spise selv ellers er du standhaftig og siger højt til dig selv ( så hun kan hører det ) at du bestemmer og at hvis hun skal have mad så spiser hun det du giver hende. Det er rådet vi fik.

Anmeld

24. oktober 2010

Koen.

hc=k skriver:

Jamen enten så lader du hende bare spise selv ellers er du standhaftig og siger højt til dig selv ( så hun kan hører det ) at du bestemmer og at hvis hun skal have mad så spiser hun det du giver hende. Det er rådet vi fik.

uhh jamen så må det næsten blive at hun spiser selv, for hun er en lille myr og ligger lige under kurvene

Anmeld

24. oktober 2010

Findusinde

Jeg kommer lige til at tænke på... Er det ikke meget tidligt du giver rugbrød? Er hun 6 mrd? Og giver hende det i andre spiser med kartoffelmos?? Eller er det mig der har været alt for bagefter med at give Laura det..

Anmeld

24. oktober 2010

Tulle28

Prøv at google Baby Led Weaning - det er et begreb som går ud på at man springer grød og mos-stadiet over og lader børnene spise selv. Vi praktiserer det lidt herhjemme, da grød og mos stadig ikke er et hit - og nu er min datter snart 7 mdr.

Knus Tulle

Anmeld

24. oktober 2010

Koen.

Findusinde skriver:

Jeg kommer lige til at tænke på... Er det ikke meget tidligt du giver rugbrød? Er hun 6 mrd? Og giver hende det i andre spiser med kartoffelmos?? Eller er det mig der har været alt for bagefter med at give Laura det..

Ja hun er 6 mdr og hun ELSKER rugbrød, det er bare det bedste hun ved og stod det til hende skulle hun have det hele dagen ved ikke om det er tidligt, fik af vide af SP hun godt måtte, så håber da hun har ret??!!

Hun får det vi spiser (selvfølgelig tilpasset med smag, salt ovs) og så med kartoffelmos til

Anmeld

24. oktober 2010

Koen.

Tulle28 skriver:

Prøv at google Baby Led Weaning - det er et begreb som går ud på at man springer grød og mos-stadiet over og lader børnene spise selv. Vi praktiserer det lidt herhjemme, da grød og mos stadig ikke er et hit - og nu er min datter snart 7 mdr.

Knus Tulle

uhh tusind tak, det vil jeg gøre med det samme, for Lærke er heller ikke vil med grød mere

Anmeld

24. oktober 2010

Findusinde

lillespurv20 skriver:

Ja hun er 6 mdr og hun ELSKER rugbrød, det er bare det bedste hun ved og stod det til hende skulle hun have det hele dagen ved ikke om det er tidligt, fik af vide af SP hun godt måtte, så håber da hun har ret??!!

Hun får det vi spiser (selvfølgelig tilpasset med smag, salt ovs) og så med kartoffelmos til

Så er det nok bare mig der var langsom i starthullerne med hensyn til Laura..

Anmeld

24. oktober 2010

Mette.

lillespurv20 skriver:

Hej piger

Vores lille Lærke er blevet en meget selvstændig pige på det sidste Hun nægter at spise noget som vi giver hende med ske!! Hun vil kun spise selv, altså putte i munden ovs. Det går os fint, meen ved ikke hvad jeg skal give hende som hun kan spise selv???

Til middag får hun rugbrød og det går super fint med hun spiser selv (dog griser det en del men pyt), men hvad med morgenmad og aftensmad?
Morgen plejer hun at få øllebrød/havregrød/tykmælk, men det gider hun ikke mere (Jo hvis hun må sidde med fingrene i skålen, men det får hun ikke spist meget af)

Aften plejer hun at få kartoffelmos + det vi spiser og pt er det kun kødet hun gider, da hun igen kun selv vil

Hvad kan jeg lave som en 6 mdr. gammel pige SELV kan sidde og spise?

Tanja

Jeg har Emilie på 6 måneder som er lidt som det du beskriver. Hun er også en lille størrelse under kurverne, så derfor er det lidt mad på hendes præmisser.  

Men altså, det som virker her er enten at give hende en ske selv mens jeg giver hende med en anden ske. Ellers lader jeg hende holde på kanten af den skål jeg har grød/mos i, også vil hun godt tage skeen. Jeg holder så selv ved skålen også, ellers bliver det et farligt svinere. Sidste mulighed er at hun holder på den ske hun spiser med selv også hjælper jeg hende med at styre.

Jeg vil mene hun nærmest bliver nød til at have mos og grød, ellers får de vel ikke nok MME, hvis de kun vil have kød og rugbrød. Forresten, har du prøvet ovnbagte grøntsager som gulerod, rødbede og kartoffel med lidt oliven olie på? Vi har lavet det nogle gange også får Emilie små stykker af det, dem må Lærke jo også kunne spise selv  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.