Den problematik du stiller op der, har jeg tænkt meget og længe over af flere omgange.
For i bund og grund, er de fleste skader, som vi kommer på hospitalet med selvforskyldte. HVis vi spiller fodbold og brækker benet, kunne vi havde ladet være med at spille fodbold, hvis vi ryger og får kræft kunne vi have ladet være med at ryge, hvis vi er fede og får diabetes 2, så kunne vi havde ladet være med at blive fede.
Så det er en svær problematik. Man kan jo sige at rygere og alkoholikere i deres misbrug har betalt meget til statskassen, men det har narkomanen ikke? Så de 2 første kan vi behandle på statens regning, men narkomanen må sejle i sin egen sø. HVis man ser kynisk på det, så jo hurtigere narkomanen går bort, jo hurtigere slipper vi får de begår kriminalitet modtager kontanthjælp osv.
Men i forhold til det, så er der stor forskel på tingene for mig. Der er stor forskel på at få hjælp til barnløshed, hvis man ikke kan få børn, eller blive behandlet for kræft fordi man har kræft. Jeg har skrevet min holdning til barnløshedbehandling i den anden tråd, så den gider jeg ikke gentage her. Men det er virkelig noget jeg har tænkt meget og længe over. Men desværre ikke lige har den forkromede løsning på 
Anmeld