Nu er der så meget snak om egenbetaling ved barnløshedsbehandling at jeg vil høre jeres mening om nogle andre ting.
Fedme er et KÆMPE problem for det Danske samfund. Der kommer flere og flere fede mennesker i Danmark og hospitalerne bliver belastet af de utroligt mange patienter med sygdomme opstået som reaultat af fedme. Bør alle fedmerelaterede indlæggelser være egenbetaling? Skal støtte til fedmeoperationer fjernes? Skal skatterne hæves for dem med BMI på over 30?
Hvad med rygere? Bør de selv betale for kræftbehandling, behandling i forbindelse med hjerte-karsygdomme og diabetes?
De fleste (bemærk jeg siger de FLESTE, ikke alle) overvægtige er selv skyld i det og det samme må siges om rygere hvorimod barnløse ikke nødvendigvis selv har gjort noget for at være i den situation de er.
Jeg har egentlig givet min mening til kende i en anden tråd, men kommer da med den igen: Jeg er FOR støtte. Begrænset støtte! I forbindelse med barnløshedsbehandling forestiller jeg mig støtte til 1. barn og så kan 2., 3. og 12. barn være egenbetaling. Det samme i forhold til fedmeoperationer. Eksempelvis er det fint at 1. bypass operation er med støtte, men 2., 3. og 12. på egen regning.
Hvad mener du?
Knus Caroline, som håber vi kan holde en ordentlig tone i denne tråd!
Anmeld