Hvordan er jeres bank?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2010

Anonym trådstarter

Fines mor skriver:

Ved opstart af vores budget var der også minus på kontoen, dette var på forhånd aftalt med banken. Så hvis jeg var jer, så vil jeg få en aftale om hvordan jeres forhold skal være på budgetten.

Faktisk er det måske godt at få talt om forventninger da en bank idag er en forretning, og ikke en "partner" som førhen.

Sørg for at få alt på skrift, bare et rigtig godt råd som vi selv har lært en del af. Netop nu da bank er en forretning, og de skal tjene penge - langt mere end førhen.

Lige præcis, vi har også fået en ny bankrådgiver, så et møde bør nok lige være på sin plads, og få tingene ordentligt på plads

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2010

VIPpigen

Jeg har aldrig haft problemer med min bank. Jeg har dog ikke lånt vildt mange penge ved dem, da jeg bor i lejlighed. Men da jeg flyttede ind lånte jeg da til indskud, og gulvtæpper. Da der 6 måneder senere er problemer med udbetalingen fra kommunen kontakter jeg min bank, og siger jeg har fået et job, men der først ville gå penge ind efter 1½ måned, og jeg ved mine kontoer står i minus. Min bankrådgiver tilbyder bare at lave mit lån lidt større, fordi jeg stadig betaler af på det, så min budget har penge nok til regninger, og han fjerner minus fra lønkonto også. Han spørger om jeg har brug for at låne ekstra penge for jeg skal vel også leve. Men har heldigvis mine forældre på det punkt at trække på.

Men her har jeg aldrig haft problemer når kontoerne er kommet i minus, de ved pengene kommer hurtigt ind igen, og ellers spurgte de om tilladelse til at forhøje lånet (det er afbetalt nu) Og det er danske bank, som jeg høre der er så mange andre som har problemer med

Anmeld

22. oktober 2010

Fines mor

Anonym skriver:

Lige præcis, vi har også fået en ny bankrådgiver, så et møde bør nok lige være på sin plads, og få tingene ordentligt på plads

Ja afsted nu og her, og sørg for at få det på skrift !!!! Meget vigtigt, hvis der på et tidspunkt bliver noget omkring aftalen. ;-/

Helle som selv kender bankmøllen for noget dårligt hihi

Anmeld

22. oktober 2010

Plysbjørnen

Anonym skriver:

Hej alle herinde på baby.dk

Min kæreste og jeg har købt lejlighed for 3 mdr siden, og i forbindelse med det skiftede vi bank. 

Vi har en budget konto, hvor vi hver måned overfører et bestemt beløb, så alle vores udgifter bliver trukket derfra. Og også vores lån til realkredit instituttet. Men nu er det jo sådan at man fordeler sine udgifter (forsikringer, licens osv) ud over et helt år, da man jo oftest betaler hele forsikringen en gang om året. Og vores forsikringer og licens og ejendomsskat skulle jo så desværre betales den 2. måned vi er i banken. Og så kommer der jo automatisk et minus på kontoen, da vi ikke har betalt til det i et år endnu. Men det vil banken ikke acceptere, og den 3 måned skal vi så også betale til realkredit, og dvs. at vi stod med et større minus beløb. Og banken blev sure på os, og ville ikke hjælpe os. Og vi prøvede at forklare dem det med forsikringer, ejendomsskat og licens. Men det var fuldstændig ligeglade?

Hvordan ser jeres bank på det med budgetkonto? 

(Undskyld det blev lidt langt )

Min bank er sådan at står der penge på en konto, og der er minus på en anden så flytter de rundt på pengene som de har lyst til. også selv om der kommer penge ind på den pågældende konto dagen efter.

Her i starten af måneden gik vores budget konto i underskud, med ca 700 kr, hvilket jeg sagde til banken, samtidig med at jeg gjorde dem opmærksom på at der gik penge ind fra manden fredag (1 uge senere). Torsdag (dagen før min mand får løn), får jeg overført feriepenge fra fagforeningen, Og hvad gør banken de hæver som end pengene på min konto for at dække det underskud der er på budgettet, som alligevel ville blive dækket dagen efter .

Men det er en elendig stok stiv bank, så vi skifter så snart det er muligt.

Anmeld

22. oktober 2010

Anonym trådstarter

BetinaTrold skriver:

Min bank er sådan at står der penge på en konto, og der er minus på en anden så flytter de rundt på pengene som de har lyst til. også selv om der kommer penge ind på den pågældende konto dagen efter.

Her i starten af måneden gik vores budget konto i underskud, med ca 700 kr, hvilket jeg sagde til banken, samtidig med at jeg gjorde dem opmærksom på at der gik penge ind fra manden fredag (1 uge senere). Torsdag (dagen før min mand får løn), får jeg overført feriepenge fra fagforeningen, Og hvad gør banken de hæver som end pengene på min konto for at dække det underskud der er på budgettet, som alligevel ville blive dækket dagen efter .

Men det er en elendig stok stiv bank, så vi skifter så snart det er muligt.

Sådan er det også i vores bank, det rykker rundt med pengene så man bliver helt forvirret..  Det er skide irriterende. Og så får man at vide at man er på vej til at blive dårlige kunder. Men det tog dem 2,5 mdr. at flytte vores konti fra vores gamle bank.

Vi har også snakket om at skifte, men tror vi prøver med et møde først

Anmeld

22. oktober 2010

Plysbjørnen

Anonym skriver:

Sådan er det også i vores bank, det rykker rundt med pengene så man bliver helt forvirret..  Det er skide irriterende. Og så får man at vide at man er på vej til at blive dårlige kunder. Men det tog dem 2,5 mdr. at flytte vores konti fra vores gamle bank.

Vi har også snakket om at skifte, men tror vi prøver med et møde først

Det kan jeg godt forstå, det hjælper desvære bare ikke hver for os. Vores bank har set sig sure på os (min mand står i ribers, gjorde han inden han mødte mig). Og ja da det gik op for dem er de blevet så røv tunge at danse med så det halve kan være mere end nok.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.