Hvordan er jeres bank?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.267 visninger
15 svar
0 synes godt om
22. oktober 2010

Anonym trådstarter

Hej alle herinde på baby.dk

Min kæreste og jeg har købt lejlighed for 3 mdr siden, og i forbindelse med det skiftede vi bank. 

Vi har en budget konto, hvor vi hver måned overfører et bestemt beløb, så alle vores udgifter bliver trukket derfra. Og også vores lån til realkredit instituttet. Men nu er det jo sådan at man fordeler sine udgifter (forsikringer, licens osv) ud over et helt år, da man jo oftest betaler hele forsikringen en gang om året. Og vores forsikringer og licens og ejendomsskat skulle jo så desværre betales den 2. måned vi er i banken. Og så kommer der jo automatisk et minus på kontoen, da vi ikke har betalt til det i et år endnu. Men det vil banken ikke acceptere, og den 3 måned skal vi så også betale til realkredit, og dvs. at vi stod med et større minus beløb. Og banken blev sure på os, og ville ikke hjælpe os. Og vi prøvede at forklare dem det med forsikringer, ejendomsskat og licens. Men det var fuldstændig ligeglade?

Hvordan ser jeres bank på det med budgetkonto? 

(Undskyld det blev lidt langt )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2010

Anonym trådstarter

Det skal lige siges at vi ikke havde fælles økonomi før bankskiftet

Anmeld

22. oktober 2010

wamse

Da vi købte hus, havde vi også budgetkonto, og den kørte jo med minus nogengange, fordi man først over et år har sparet op til at det kører som det skal. Vi havde arbejdernes landsbank.

Nu er jeg godt nok i bad standing ved den bank, he he

Anmeld

22. oktober 2010

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Da vi købte hus, havde vi også budgetkonto, og den kørte jo med minus nogengange, fordi man først over et år har sparet op til at det kører som det skal. Vi havde arbejdernes landsbank.

Nu er jeg godt nok i bad standing ved den bank, he he

Jamen var det okay med banken? Det var det med min tidligere bank, og nu overvejer vi at skifte bank, for det kan jo næsten ikke være rigtigt at vi nogle måneder skal kunne betalte 2000 kr. mere end vi har afsat..

Anmeld

22. oktober 2010

Valle81

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg har købt lejlighed for 3 mdr siden, og i forbindelse med det skiftede vi bank. 

Vi har en budget konto, hvor vi hver måned overfører et bestemt beløb, så alle vores udgifter bliver trukket derfra. Og også vores lån til realkredit instituttet. Men nu er det jo sådan at man fordeler sine udgifter (forsikringer, licens osv) ud over et helt år, da man jo oftest betaler hele forsikringen en gang om året. Og vores forsikringer og licens og ejendomsskat skulle jo så desværre betales den 2. måned vi er i banken. Og så kommer der jo automatisk et minus på kontoen, da vi ikke har betalt til det i et år endnu. Men det vil banken ikke acceptere, og den 3 måned skal vi så også betale til realkredit, og dvs. at vi stod med et større minus beløb. Og banken blev sure på os, og ville ikke hjælpe os. Og vi prøvede at forklare dem det med forsikringer, ejendomsskat og licens. Men det var fuldstændig ligeglade?

Hejsa,

Jeg tror "desværre" at det i oplevet er helt normal otume hos mange banker. Mange banker ser gerne at der altid er plus på budget og at man fra start sætter et beløb ind der gør at den ikke går i minus, med mindre man fra start laver anden aftale med dem fx som at det er ok det første år.

I min bank accepterer de det ikke og kommer den i minus med bare 80 kroner ja så tager de dem fra lønonto. I min kærestes bank er det lidt anderledes, men tror også det har noget at gøre med at han har været kunde der meget længe og de ved at det aldrig er et minus der bliver der.

Så tror det er meget normalt og især også fordi i er nye kunder, s vil de nok også have bevis for at i er "gode" kunder.

Christina

Anmeld

22. oktober 2010

Lady Marion <3

Vores går selfølgelig også i minus nogle gange pr år ,, Derfor har vi en kasse kredit på vores budget konto , det vil banken da vel gerne gå med til tænker jeg   Det er jo meget normalt ..

Anmeld

22. oktober 2010

wamse

Anonym skriver:

Jamen var det okay med banken? Det var det med min tidligere bank, og nu overvejer vi at skifte bank, for det kan jo næsten ikke være rigtigt at vi nogle måneder skal kunne betalte 2000 kr. mere end vi har afsat..

Ja det var helt okay med banken

Anmeld

22. oktober 2010

Ina33

Anonym skriver:

Jeg tror det  oplever er helt normalt i mange banker i dag. Man accepterer ikke underskud på kontoen - og det er vel forståeligt nok, hvis det ikke er aftalt.

Jeg synes da i skal forsøge at få en kassekredit eller måske bare et bevilget overtræk, og så sæt lidt ekstra ind i en periode, så kontoen kan komme i overskud?

Må man spørge hvilken bank det drejer sig om?

Anmeld

22. oktober 2010

Anonym trådstarter

Loppe skriver:

Jeg tror det  oplever er helt normalt i mange banker i dag. Man accepterer ikke underskud på kontoen - og det er vel forståeligt nok, hvis det ikke er aftalt.

Jeg synes da i skal forsøge at få en kassekredit eller måske bare et bevilget overtræk, og så sæt lidt ekstra ind i en periode, så kontoen kan komme i overskud?

Må man spørge hvilken bank det drejer sig om?

Det gør vi også nu, altså sætter ekstra penge ind på budgetten. Men det undrede mig bare når min gamle bank synes det var okay!

Vi har Lån og Spar nu, og tidligere havde jeg Nordea..

Anmeld

22. oktober 2010

Fines mor

Ved opstart af vores budget var der også minus på kontoen, dette var på forhånd aftalt med banken. Så hvis jeg var jer, så vil jeg få en aftale om hvordan jeres forhold skal være på budgetten.

Faktisk er det måske godt at få talt om forventninger da en bank idag er en forretning, og ikke en "partner" som førhen.

Sørg for at få alt på skrift, bare et rigtig godt råd som vi selv har lært en del af. Netop nu da bank er en forretning, og de skal tjene penge - langt mere end førhen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.