Hvordan gør i med sterile beholdere i fryseren?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.795 visninger
17 svar
0 synes godt om
21. oktober 2010

Melbek

Ja, jeg under mig lidt. Når man skal bruge så lang tid på at steriliserer flasker og udstyr til udpumpning, for derefter at fryse det ned i fryseposer - som ikke er sterile?? Det virker ikke logisk i mine øjne ..eller er jeg bare for pernytten??

Men vil gerne høre hvordan i gør det

Altså, pumper ud hvornår - efter baby har spist eller hvordan? Gemmer i beholder i køleskabet, hælder den nyudmalket mælk sammen med den gamle i køleskabet, for derefter at fryse det ned. Og fryse det ned i hvad? og hvor store portioner fryser i i?...Varmer i det så op i vandbad eller micro ovnen?

Ja, en masse spørgemål Jeg har læst på forrummet, men synes jeg mangler en "manual" fra start til slut. Jeg vil gerne kunne bruge ned nedfryst mælk til en kæreste-tur med overnatning, hvor min datter skal passes. Og så vil jeg gerne bruge min mælk til at lave grød når den tid kommer.

Håber nogen har mod på at fortælle lidt om, hvordan de gør

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2010

mariamiss6

Fryseposer er jo sådan set steril når du køber dem og slipper der ikke luft ind i posen før du åbner den første gang, så burde den faktisk stadig være steril - efter min mening altså.... ikke at jeg har forstand på det.....

Anmeld

21. oktober 2010

mariamiss6

Anyways, ellers kandu jo bare købe beholdere der passer i størrelse og som kan fryses, koge dem hver gang du vil putte noget i dem, putte låg på og fryse ned i bøtterne i stedet for i en frysepose

Jeg brugte dem fra AVENT

Anmeld

21. oktober 2010

Hejsa!

Jeg købte et flok Avent flasker, af den lille str. på 125ml. på dba.dk, til ingen penge, og dem bruger ejg til at fryse ned i... Huske det kun kan holde sig 3mdr.

Jeg tager en flaske eller to op, inden ejg går i seng, når jeg ved ejg skal bruge en dagen efter! Jeg bryder mig ik om microovnen.. Den dræ ber alt hvad der hedder vitaminer osv, så jeg varmer den i et vandbad, eller under den varme hane... Den skal jo ik være brandende, så det kan sagtens gå på den måde!

Lige da jeg fødte kunne jeg malke ud når som helst, men nu gør jeg det kun hvis jeg har et spændt bryst.. Så jeg vil sige at det kommer an på hvordan din mælk løber!?   Jeg stillede den først i køleskabet, så den var kold, og så ind i fryseren bagefter..Men husk at den kun kan holde sig i 24 timer i køleskabet, så den skal kun lige stå og køle i en times tid.. Havde jeg kun pumpet en lille sjat ud,  kunne jeg godt finde på at hælde den oven i en anden sjat, hvis det var inden for nogen lunde samme uge/14 dage...

Håber du kunne bruge min lange smøre til lidt!?

Stine og Lisa.

Anmeld

22. oktober 2010

Melbek

mariamiss6 skriver:

Fryseposer er jo sådan set steril når du køber dem og slipper der ikke luft ind i posen før du åbner den første gang, så burde den faktisk stadig være steril - efter min mening altså.... ikke at jeg har forstand på det.....

men er de sterile?

det kan godt være jeg skulle have gang i nogle bøtter. Måske jeg skulle snige mig ind på tupperware.. de må da have nogle smarte bøtter

Anmeld

22. oktober 2010

Melbek

Tilmeldt skriver:

Hejsa!

Jeg købte et flok Avent flasker, af den lille str. på 125ml. på dba.dk, til ingen penge, og dem bruger ejg til at fryse ned i... Huske det kun kan holde sig 3mdr.

Jeg tager en flaske eller to op, inden ejg går i seng, når jeg ved ejg skal bruge en dagen efter! Jeg bryder mig ik om microovnen.. Den dræ ber alt hvad der hedder vitaminer osv, så jeg varmer den i et vandbad, eller under den varme hane... Den skal jo ik være brandende, så det kan sagtens gå på den måde!

Lige da jeg fødte kunne jeg malke ud når som helst, men nu gør jeg det kun hvis jeg har et spændt bryst.. Så jeg vil sige at det kommer an på hvordan din mælk løber!?   Jeg stillede den først i køleskabet, så den var kold, og så ind i fryseren bagefter..Men husk at den kun kan holde sig i 24 timer i køleskabet, så den skal kun lige stå og køle i en times tid.. Havde jeg kun pumpet en lille sjat ud,  kunne jeg godt finde på at hælde den oven i en anden sjat, hvis det var inden for nogen lunde samme uge/14 dage...

Håber du kunne bruge min lange smøre til lidt!?

Stine og Lisa.

Tak for svar

Mener da det er 6 måneder, det kan holde sig i fryseren??

Nu har jeg ikke oseaner af mælk. Jeg har nok, men tror ikke det ville være den bedste ide for mig, at malke ud, før min pige har spist først. Vil jo helst ikke tage noget fra hende

Bliver mælken ikke først ødelagt ved en temperatur over 60 grader? ..men synes da det lyder til at være nemt med vandbadet, eller bare at holde flasken under den varme hane

Så du hældte den nye udmælkede slat, over i en frosen "gammel" portion?...

Anmeld

22. oktober 2010

mariamiss6

Melbek skriver:

men er de sterile?

det kan godt være jeg skulle have gang i nogle bøtter. Måske jeg skulle snige mig ind på tupperware.. de må da have nogle smarte bøtter

hvilke spørger du til steriliteten på?

poserne? ja de er sterile ind til du åbner dem.

bøtterne? ja de er jo sterile hvis du koger dem, som med alt andet babyhalløj

Anmeld

22. oktober 2010

Melbek

mariamiss6 skriver:

hvilke spørger du til steriliteten på?

poserne? ja de er sterile ind til du åbner dem.

bøtterne? ja de er jo sterile hvis du koger dem, som med alt andet babyhalløj

Det var poserne jeg tænkte på Jamen, så er det jo nemt nok

Anmeld

22. oktober 2010

Pige2009

Ja, jeg under mig lidt. Når man skal bruge så lang tid på at steriliserer flasker og udstyr til udpumpning, for derefter at fryse det ned i fryseposer - som ikke er sterile?? Det virker ikke logisk i mine øjne ..eller er jeg bare for pernytten??

Men vil gerne høre hvordan i gør det

Altså, pumper ud hvornår - efter baby har spist eller hvordan? Gemmer i beholder i køleskabet, hælder den nyudmalket mælk sammen med den gamle i køleskabet, for derefter at fryse det ned. Og fryse det ned i hvad? og hvor store portioner fryser i i?...Varmer i det så op i vandbad eller micro ovnen?

Ja, en masse spørgemål Jeg har læst på forrummet, men synes jeg mangler en "manual" fra start til slut. Jeg vil gerne kunne bruge ned nedfryst mælk til en kæreste-tur med overnatning, hvor min datter skal passes. Og så vil jeg gerne bruge min mælk til at lave grød når den tid kommer.

Håber nogen har mod på at fortælle lidt om, hvordan de gør

Jeg har brugt disse beholdere rummende 3 dl. fra Tupperware til at fryse mælk ned i http://www.tupperware.dk/xchg/nordics/hs.xsl/152.html

Jeg pumpede det ud og kom det direkte i køleskabet i beholderen, og jeg har aldrig brugt fryseposer. Du må ikke blande gammel og nyudpumpet mælk, da mælken skal være samme temperatur, når det hældes sammen. I køleskab kan det holde 24 timer og i fryseren 6 mdr..

I starten frøs jeg det ned i portioner med 100-120 ml. som jeg ofte kunne pumpe ud i et hug og så blev mængden langsomt øget jo ældre Laura blev

Anmeld

22. oktober 2010

Melbek

Baagøe skriver:

Jeg har brugt disse beholdere rummende 3 dl. fra Tupperware til at fryse mælk ned i http://www.tupperware.dk/xchg/nordics/hs.xsl/152.html

Jeg pumpede det ud og kom det direkte i køleskabet i beholderen, og jeg har aldrig brugt fryseposer. Du må ikke blande gammel og nyudpumpet mælk, da mælken skal være samme temperatur, når det hældes sammen. I køleskab kan det holde 24 timer og i fryseren 6 mdr..

I starten frøs jeg det ned i portioner med 100-120 ml. som jeg ofte kunne pumpe ud i et hug og så blev mængden langsomt øget jo ældre Laura blev

Tak for svar

Jeg havde gang i køb af beholdere, for jeg synes altså ikke poserne er "gode" nok

Hvis jeg er heldig, kan jeg pumpe 125 ml ud, fra begge bryster, efter hun har spist ved det ene - Det prøvede jeg så at give hende og hun drak det hele og sluttede af ved brystet. Mon jeg skal sætte produktionen lidt op? -Og bliver produktionen sat op, når jeg malker ud fra begge bryster, når hun har spist ved det ene??

Ved godt jeg har en masse sprøgsmål - men er jo total nybegynder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.