Hvornår skal man skifte autostol???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2010

LISBETH:-)

Jeg har lige haft nøjagtig samme problem. Elina er lige godt 5 mdr og vejer næsten 11 kg og hun kan ikke være i babyautostolen.

Jeg ledte og ledte og undersøgte en masse og kom frem til at børn under 9 mdr ALDRIG må sidde forudvendt. Så i skal finde en stol, som også andre skriver, der hedder fra 0-18 kg som er bagudvendt. Vi har købt en britax der kan vende begge veje og den er bare super super god. Også fordi dens hvile position kan lægges ret meget ned, sådan så de ikke skal sidde lige ret op og ned, da det jo heller ikke er godt når de er så små

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2010

marient

Mange tak for alle svarene  

Vi har en autostol der er større end den første, og har faktisk fundet ua af at den kan vende begge veje

Det er en Mothers Choice, man kan åbenbart få mange forskellige

Anmeld

25. oktober 2010

StineW

Hejsa.

Hvis du ikke vil sifte din autostol ud med en "mellem-løsning", så kan jeg anbefale dig at du bruger en Sitbag ( www.sitbag.dk ) i din nuværende autostol. Det er en kørepose, som bliver knappet uden på selesystemet, og du kan derfor svøbe din søn i den, og derefter bære ham ud i autostolen. Du slipper derved at bruge en jakke til ham. Det giver en hel del mere plads i autostolen.

Jeg vil desuden tilføje, at transport at børn / babyer i autostol med tykt overtøj, kan være direkte farligt. Selerne slutter ikke ordenligt om barnet, og man risikerer derfor ved kraftig opbremsning, at selerne ryger ned om skuldrene på junior!

Derfor bør du uanset valg af autostol ikke bruge overtøj i bilen.

Held og lykke med at finde den løsning, der passer dig bedst.

Stine.

Anmeld

25. oktober 2010

hc=k

marient skriver:

Hej...

Vi har en dreng på 6½ måned, og han vejer 12 kilo... Han kan ikke være i den første autostol mere, hvis han skal have jakke på... Og det er jo ved at blive rigtig koldt...

Vi har diskuteret om det herhjemme, skal vi skifte, eller beholde den vi har nu, men så kan han ikke få jakke på... Jeg synes vi skal skifte...

Har i et råd???

Hvad med at købe en puttepose til autostolen, så behøver han ikke jakke her i vinteren

Anmeld

25. oktober 2010

StineW

Som hc=k skriver er et alternativ til Sitbag jo bl.a putteposen.

Fælles for disse andre modeller på markedet er at selerne i autostolen skal løsnes om i ryggen, det skal de ikke med en Sitbag. Den er lige til at knappe uden på.

En Sitbag er desuden lavet af fleece og kan åbnes både foroven og forneden ufhængigt af hinanden. Ved andre typer køreposer er de lavet af et tykkere og derfor nok varmere materiale. De bliver desuden åbnet foroven og nedefter, selv om det jo ofte er skulder / bryst man først bliver kold.

Bare min mening og erfaring.

Held og lykke.

Anmeld

25. oktober 2010

Pige2009

StineW skriver:

Hejsa.

Hvis du ikke vil sifte din autostol ud med en "mellem-løsning", så kan jeg anbefale dig at du bruger en Sitbag ( www.sitbag.dk ) i din nuværende autostol. Det er en kørepose, som bliver knappet uden på selesystemet, og du kan derfor svøbe din søn i den, og derefter bære ham ud i autostolen. Du slipper derved at bruge en jakke til ham. Det giver en hel del mere plads i autostolen.

Jeg vil desuden tilføje, at transport at børn / babyer i autostol med tykt overtøj, kan være direkte farligt. Selerne slutter ikke ordenligt om barnet, og man risikerer derfor ved kraftig opbremsning, at selerne ryger ned om skuldrene på junior!

Derfor bør du uanset valg af autostol ikke bruge overtøj i bilen.

Held og lykke med at finde den løsning, der passer dig bedst.

Stine.

Hun har svaret ovenfor, hvordan de har løst det

Anmeld

25. oktober 2010

Pige2009

hc=k skriver:

Hvad med at købe en puttepose til autostolen, så behøver han ikke jakke her i vinteren

Anmeld

25. oktober 2010

Pige2009

StineW skriver:

Som hc=k skriver er et alternativ til Sitbag jo bl.a putteposen.

Fælles for disse andre modeller på markedet er at selerne i autostolen skal løsnes om i ryggen, det skal de ikke med en Sitbag. Den er lige til at knappe uden på.

En Sitbag er desuden lavet af fleece og kan åbnes både foroven og forneden ufhængigt af hinanden. Ved andre typer køreposer er de lavet af et tykkere og derfor nok varmere materiale. De bliver desuden åbnet foroven og nedefter, selv om det jo ofte er skulder / bryst man først bliver kold.

Bare min mening og erfaring.

Held og lykke.

Anmeld

25. oktober 2010

StineW

Det havde jeg så ikke lige set

Men så er der måske andre i samme situation, som har brug for alternative løsninger på problemet

Stine.

Anmeld

25. oktober 2010

Maise

Minimum 9 mdr og 9 kilo før man må skifte til forudvendt. Har tjekket hos politiet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.