Hvornår skal man skifte autostol???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.844 visninger
26 svar
0 synes godt om
21. oktober 2010

marient

Hej...

Vi har en dreng på 6½ måned, og han vejer 12 kilo... Han kan ikke være i den første autostol mere, hvis han skal have jakke på... Og det er jo ved at blive rigtig koldt...

Vi har diskuteret om det herhjemme, skal vi skifte, eller beholde den vi har nu, men så kan han ikke få jakke på... Jeg synes vi skal skifte...

Har i et råd???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2010

Skouboe

marient skriver:

Hej...

Vi har en dreng på 6½ måned, og han vejer 12 kilo... Han kan ikke være i den første autostol mere, hvis han skal have jakke på... Og det er jo ved at blive rigtig koldt...

Vi har diskuteret om det herhjemme, skal vi skifte, eller beholde den vi har nu, men så kan han ikke få jakke på... Jeg synes vi skal skifte...

Har i et råd???

Hans ryg kan ikke holde til at sidde fremadvendt endnu, så I må ikke sætte ham i en 9-18 kg's stol.

Hvis jeg var jer, ville jeg købe en kombistol, fx http://tojbamsen.dk/product.asp?product=11227

Den er væsentligt større end en "lille" autostol, da den jo skal kunne bruges op til 18 kg og den kan monteres både fremad og bagudvendt.

Vi har 2 af dem og vi er rigtigt glade for dem.

Anmeld

21. oktober 2010

LRJ

Vi har vores datter i en 9-18 kg stol da det er det vi blev rådet til af Sp

Anmeld

21. oktober 2010

LRJ

Lone H. skriver:

Vi har vores datter i en 9-18 kg stol da det er det vi blev rådet til af Sp

Kan se på det link som Skouboe at det er en combistol vi har vidste jeg bare ikk

Anmeld

21. oktober 2010

Skouboe

Her er hvad forbrugerrådet skriver:

Stolene er godkendt til brug fra 9 kg, men det er bedst at vente så længe som muligt, inden barnet flyttes til en fremadvendt stol. Et barn på cirka 1 år har stadig er relativt tungt hoved og en ret svag nakke. Hold barnet i babystolen, indtil hovedet begynder at rage ud over kanten.

Hvis den næste stol er en bagudvendt, er det ikke noget problem at skifte tidligt. De yder fin beskyttelse helt fra babystørrelse.

Anmeld

21. oktober 2010

Skouboe

Lone H. skriver:

Kan se på det link som Skouboe at det er en combistol vi har vidste jeg bare ikk

Det er en rigtig god autostol - bare sørg for at den er monteret bagudvendt så længe som muligt.

Det smarte ved den er jo at den kan vendes, så man i princippet kan nøjes med kun 1 stol istedet for de normale 2 (0-13 kg & 9-18 kg).

Anmeld

21. oktober 2010

LRJ

Skouboe skriver:

Det er en rigtig god autostol - bare sørg for at den er monteret bagudvendt så længe som muligt.

Det smarte ved den er jo at den kan vendes, så man i princippet kan nøjes med kun 1 stol istedet for de normale 2 (0-13 kg & 9-18 kg).

Må li få kæresten til at vende den, Tak  

Anmeld

21. oktober 2010

Skouboe

Lone H. skriver:

Må li få kæresten til at vende den, Tak  

Det er ihvertfald langt det sikreste

Anmeld

21. oktober 2010

millesofie

marient skriver:

Hej...

Har i et råd???

Jeg havde lidt samme problem da min tinke-fis var ret stor af sig

jeg har købt en bagudvendt 9-18kg autostol og den er rigtig god

Anmeld

21. oktober 2010

Pige2009

marient skriver:

Hej...

Har i et råd???

Jeg ville absolut ikke sætte ham i en fremadrettet autostol, da hans nakkemuskler stadig er alt for små til at kunne holde til en evt. kollision. Man kan få en bagudvendte autostole til de lidt større børn bl.a. Recaro Polaric, og sådan en ville jeg klart vælge i stedet for en fremadrettet.

Faktisk anbefales det at børn sidder i en bagudvendt helt ind til de er 2 år.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.