Baby i maven er for lille :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2010

dollygirl

Tulle28 skriver:

Jeg blev scannet i uge 36+6 fordi min datter ikke havde vendt sig, og der konstanterede de pludselig at hun også var meget lille - 2250 gram. Jeg endte med at få PKS i uge 38+0, dels fordi hun ikke havde vendt sig og dels fordi de mente at hun ikke havde det godt derinde og skulle ud og have noget mad - og ud kom en fin pige på 2950 g og 51 cm! Havde hun fået lov til at blive derinde til termin, havde hun sikkert været omkring 3500 g og dermed helt normal. Omvendt har jeg også en veninde som blev skudt til 3500 to uger før termin - hun fødte en uge over termin, en lille pige på 2850 g og 48 cm!

Sååå.... Tag det stille og roligt, det er slet ikke sikkert din baby er så lille som de siger.

Knus Tulle

ej okay hvor mærkeligt ..

Så de har ikke altid ret .. min veninde sagde det samme .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2010

3xM

lillepuller skriver:

okay godt nok .. jeg bekymre mig så ikk mere .. for var bange i dag da jeg fik det at vide men det dejligt at hører det normalt selvom de også sagde det var-- man ved aldrig om lægerne bare siger det

kan godt følge dig , man vil jo bare bebs bedste...

men fik at vide på OUH at alt under 22 procent i gns vil de ikke engang gøre noget og milas var 18. fik hyppige skanninger så de kunne følge procenterne men bare han voksede i sin egen kurve skulle jeg være rolig...

Anmeld

21. oktober 2010

SussieThyssen

lillepuller skriver:

Jeg har været til scanning i dag hos skejby fordi min JM ville hører hvor stor han er nu når jeg er i uge 37+3 .. ..

Og de sagde 2500gram og skal scannes igen om 14 dage selvom det over min termin for at se om han er blevet lidt større. De sagde jeg selv er ikke så stor i forvejen og derfor er han lille men det skal de jo sige for at jeg ikke skal være bekymret.

Jeg er virkelig bange for at han er meget meget lille .. Årh hvad kan det dog skyldes. Jeg hverken ryger eller drikker ..

Min gamle veninde er en lille spinkel fis og hendes mand er heller ikke ret stor. Og begge to var små, da de blev født. Tror min veninde vejede 2300g da hun blev født.

Nå men min venindes to piger vejede henholdsvis 2600g og 2800g og var 46 og 48 cm lange.
Fin vægt og længde, et par fine små dukkebørn, buttede og lækre.
Det er et spørgsmål om gener og nogle får bare små børn.

Kærligst
Sussie

Anmeld

21. oktober 2010

FruEllingsen

lillepuller skriver:

Jeg har været til scanning i dag hos skejby fordi min JM ville hører hvor stor han er nu når jeg er i uge 37+3 .. ..

Og de sagde 2500gram og skal scannes igen om 14 dage selvom det over min termin for at se om han er blevet lidt større. De sagde jeg selv er ikke så stor i forvejen og derfor er han lille men det skal de jo sige for at jeg ikke skal være bekymret.

Jeg er virkelig bange for at han er meget meget lille .. Årh hvad kan det dog skyldes. Jeg hverken ryger eller drikker ..

Hej

Kan godt forstå at du bliver bekymret. det kan vel næsten ikke undgåes.

men når nu lægen siger som han gør, skal du tage det for gode varer. hvis det havde været meget slemt ville han have fortalt det. 2500 er da lille, men er sikker på den lille nok skal vokse sig stor og stærk

Da jeg var 28 uger henne fik vi også afvide at Marcus var meget for lille. ca. 29% på det tidspunkt. vi blev fuldt tæt med skanninger og lægerne var super gode. så er sikker på at i også er i gode hænder.

Du får en masse kram her fra.

Anmeld

21. oktober 2010

Nadia&Daniel

lillepuller skriver:

Jeg er 38+2 i dag - og vores guldklump er vejer ca. 2300-2400 gram, det betyder ikke at de er ikke sunde, vi får "bare" små babyer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.