Baby i maven er for lille :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.112 visninger
14 svar
0 synes godt om
21. oktober 2010

dollygirl

Jeg har været til scanning i dag hos skejby fordi min JM ville hører hvor stor han er nu når jeg er i uge 37+3 .. ..

Og de sagde 2500gram og skal scannes igen om 14 dage selvom det over min termin for at se om han er blevet lidt større. De sagde jeg selv er ikke så stor i forvejen og derfor er han lille men det skal de jo sige for at jeg ikke skal være bekymret.

Jeg er virkelig bange for at han er meget meget lille .. Årh hvad kan det dog skyldes. Jeg hverken ryger eller drikker ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2010

JulieE

lillepuller skriver:

Jeg har været til scanning i dag hos skejby fordi min JM ville hører hvor stor han er nu når jeg er i uge 37+3 .. ..

Og de sagde 2500gram og skal scannes igen om 14 dage selvom det over min termin for at se om han er blevet lidt større. De sagde jeg selv er ikke så stor i forvejen og derfor er han lille men det skal de jo sige for at jeg ikke skal være bekymret.

Jeg er virkelig bange for at han er meget meget lille .. Årh hvad kan det dog skyldes. Jeg hverken ryger eller drikker ..

Jeg tror altså ikke du skal være så bekymret. 2500g i uge 38 er da Ok.

Vi føder jo ikke alle 4 kilos babyer  Min datter er født 14 dage over tid og vejede 3134 g og min søn er født 1 uge over tid og vejede 3000g. Så de har nok været ca på størrelse med din lille baby i maven!

Anmeld

21. oktober 2010

evamor

Hej,

Jeg vil bare sige at jeg selv var i samme situation da jeg skulle have min datter for et par år siden. Der fik jeg to ekstra scanninger helt til slut, fordi de også synes hun var lidt lille. Jeg er også selv lille, og der var ikke det fjerneste i vejen da hun først kom ud. Hun vejede lige knap 3 kg da hun blev født, og det var ved termin.

Så der behøver bestemt ikke at være noget galt. Jeg kan huske at de målte på flow i navlestrengen, og det var normalt, dvs at hun fik den næring hun havde brug for.

MVH Eva

(25+3)

Anmeld

21. oktober 2010

dollygirl

årh okay tak , nu er jeg mere rolig . Troede seriøst jeg havde gjort noget forkert under graviditeten eller spist noget forkert.

Nu er jeg mere rolig.

Anmeld

21. oktober 2010

3xM

hej

jeg har selv milas på 2 mdr og igennem hele graviditeten blev jeg skannet fordi han var lille ifht gns. han kom ud 37+4 og var 2300 gram, tabte sig til 2200.

nu vejer han over 3 kg. så sålænge de vokser i maven og har deres egen kurve må du ikke være bekymret.

og 2500 ved fødsel er da ok. hvis det var nu...

Anmeld

21. oktober 2010

Millesmammi

vil også lige sige, at jeg tror ikke der er noget at bekymre sig om. mille var også lille i hele gravidtiteten, og de sagde det var fordi jeg selv ikke er særlig stor, så det er naturligt. og da hun kom ud var hun meget normal størrelse

Anmeld

21. oktober 2010

dollygirl

mariaogmarcus skriver:

hej

jeg har selv milas på 2 mdr og igennem hele graviditeten blev jeg skannet fordi han var lille ifht gns. han kom ud 37+4 og var 2300 gram, tabte sig til 2200.

nu vejer han over 3 kg. så sålænge de vokser i maven og har deres egen kurve må du ikke være bekymret.

og 2500 ved fødsel er da ok. hvis det var nu...

okay godt nok .. jeg bekymre mig så ikk mere .. for var bange i dag da jeg fik det at vide men det dejligt at hører det normalt selvom de også sagde det var-- man ved aldrig om lægerne bare siger det

Anmeld

21. oktober 2010

L-Mortil3

lillepuller skriver:

Synes bestemt ikke du skal være bekymret, både Morten og jeg var små ved fødslen, og Liam blev født 39+0 og vejede kun 2840 gram. Han kom LYNHURTIGT efter det

Knus Line, der nu har en dreng på knap 12 kg

Anmeld

21. oktober 2010

dollygirl

Line&Liam skriver:

Synes bestemt ikke du skal være bekymret, både Morten og jeg var små ved fødslen, og Liam blev født 39+0 og vejede kun 2840 gram. Han kom LYNHURTIGT efter det

Knus Line, der nu har en dreng på knap 12 kg

okay tusind tak

Anmeld

21. oktober 2010

Tulle28

lillepuller skriver:

Jeg blev scannet i uge 36+6 fordi min datter ikke havde vendt sig, og der konstanterede de pludselig at hun også var meget lille - 2250 gram. Jeg endte med at få PKS i uge 38+0, dels fordi hun ikke havde vendt sig og dels fordi de mente at hun ikke havde det godt derinde og skulle ud og have noget mad - og ud kom en fin pige på 2950 g og 51 cm! Havde hun fået lov til at blive derinde til termin, havde hun sikkert været omkring 3500 g og dermed helt normal. Omvendt har jeg også en veninde som blev skudt til 3500 to uger før termin - hun fødte en uge over termin, en lille pige på 2850 g og 48 cm!

Sååå.... Tag det stille og roligt, det er slet ikke sikkert din baby er så lille som de siger.

Knus Tulle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.