okay nu ved jeg det ikke helt 100 men jeg har fået af vide at er du blevet ansat (prøvetid eller ej) så må de ikke fyre dig for at være gravid. det eneste de kan gøre er ikke at ansætte dig hvis du fortæller du er gravid (altså når du er til jobsamtalen) nu har du fået din elev plads så må de ikke fyre dig da det ikke er imod arbejdsloven at blive gravid, hvis du forstår hvad jeg mener. det jo det samme hvis du får et job i f.eks Føtex selvom du er på prøvetid så skriver du under på en kontrakt og det siges jo at man ikke må fyre en gravid, fordi hun nu skal til at forsørge og derfor skal de have en MEGET god grund til at fyre dig f.eks stjæle penge eller overtræde reglerne i firmaet.
(fik det her af vide af min gamle chef, og jeg konfonterede hende med at jeg muligvis var gravid og bange for at miste mit job og hun sagde at de ikke måtte fyre mig selvom at jeg var på prøve tid, da det ikke var ulovligt at være gravid)
men som pernille08 skriver så kontakt din fagforening de kan fortælle dig hvad der er rigtigt.
jeg var dog ikke gravid den gang, men mistede heller ikke mit arbejde, hun var glad for jeg var ærlig og komme til hende i stedet for at holde det hemmeligt.
håber det bedste for dig, men huske at bare fordi du får børn/barn kan du godt få en uddannelse, og er den læreplads virkelig så god hvis de vil forhindre en ung kvinde i at få sin uddannelse bare fordi hun er blevet gravid. så ville jeg da ikke være der... nu ved jeg ikke hvor langt du er henne, men vent til efter NF scanning så du er sikker på at du ikke mister igen og er ude over de 3 mdr. det er der jo mange der gør for at være sikker på at barnet er ok og sådan
stort Held og lykke til dig
Anmeld