Har brug for råd/hjælp/støtte!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

811 visninger
10 svar
0 synes godt om
21. oktober 2010

Linekocemba

Står i en situation...............................................

Er netop startet på drømmeuddannelsen. ( Nystartet elev) Hoppede rent faktisk fra en anden elevplads for at få denne.

Nu så mit "problem".

Står med en positiv graviditet test... Vi havde faktisk lagt baby planer på hylden og jeg havde nu sat fokus på karriere..

Skal lige siges at jeg tidligere har mistet 2 gange, en sa og en ma.

Nu står valget så mellem baby el karriere. Ved det for nogle måske lyder som et nemt valg. Men vil helt sikkert miste job hvis jeg vælger baby.

Derudover er denne elev plads bestemt ikke en der er nem at få. og det er højst sansynligt a once in a life chance.

Har brug for råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2010

JulieE

Altså... Nu ved jeg ikke havd du er i lære som, men du har præcis de samme barselsrettigheder som elev, som en almindelig ansat. Så du har altså muligheden for at forsætte som elev indtil du går på barsel og så vende tilbage og gøre uddannelsen færdig efter endt barsel.

Mange hilsner

Julie, som selv har holdt barsel hele to gange i sin læretid

Anmeld

21. oktober 2010

Linekocemba

Problemet er at jeg stadig er i prøvetid.....................

Hvad er du i lære som

Anmeld

21. oktober 2010

6800

line7 skriver:

Problemet er at jeg stadig er i prøvetid.....................

Hvad er du i lære som

hvor lang tid er du på prøve?? Du har jo ikke pligt til at fortælle noget før 3 måneder før

Anmeld

21. oktober 2010

Loa

6800 skriver:

hvor lang tid er du på prøve?? Du har jo ikke pligt til at fortælle noget før 3 måneder før

Lige præcis

Dog er prøvetiden ikke altid max tre måneder som elev??

Anmeld

21. oktober 2010

Linekocemba

Min prøvetid forløber indtil 1 feb

Ved godt man først har pligt til at sige noget 3 mdr inden termin. Men for det første vil man jo ku se det før og for det andet skal man os ku vende tilbage dertil og ku holde ud at være der...

Anmeld

21. oktober 2010

JulieE

Jeg blev færdig som Teater, udstillings og eventtekniker i juni 2009.

Jeg mener faktisk og så jeg var på prøvetid da jeg blev gravid med min søn, men ventede til den var overstået inden jeg sagde noget... Men, altså nu ligger det jo 7 år tilbage (gulp), jeg mener, jeg fik at vide, at de kan ikke smide en ud efter prøvetiden pga graviditet. -Prøv at høre din fagforening ad omkring det.

Hvad er du i lære som?

Anmeld

21. oktober 2010

sarahb

hvis det var mig, og "kun" var 23 så ville jeg få min uddannelse på plads, hvis det var lige det jeg ville.

Anmeld

21. oktober 2010

Lise

Selvfølgelig kan du beholde din nye plads. De kan vel ikke fyre dig med den begrundelse at du er gravid (det må de jo ikke).

Jeg fik (skrev kontrakt) tilbage i oktober 2006 en trainee-plads på min nuværende arbejdsplads. Jeg skulle først starte i september 2007. Samtidig havde vi gang i projekt baby. Tre uger efter kontrakten var skrevet under, stod jeg med en positiv graviditetstest, og havde termin i juli 2007 - altså inden jeg overhovedet skulle starte. Ringede til dem efter NF-scanningen og sagde at jeg altså var blevet gravid, og ikke kunne starte i september, som planlagt. Selvom de aldrig havde stået i situationen før, var de super cool og tilbød mig en barselsordning med løn  Jeg startede i stedet i juni 2008, da min barsel var overstået.

Hvis du er nervøs mht prøveperioden, så vent med at fortælle dem noget til den er overstået.

Anmeld

21. oktober 2010

mortilnoahogmelina

line7 skriver:

Min prøvetid forløber indtil 1 feb

Ved godt man først har pligt til at sige noget 3 mdr inden termin. Men for det første vil man jo ku se det før og for det andet skal man os ku vende tilbage dertil og ku holde ud at være der...

Heeej . 

Som jeg har sagt før , så prøv og tage kontakt til din fagforening og hør dem om dine rettigheder i prøvetiden , jeg mener uden at være 100% sikker , at de ikk må fyre dig pga. graviditet eller ikk under prøve tiden , men jeg ved at fagforeningen ved det . 

Jeg er jo selv elev , og jeg vender bare tilbage når jeg er færdig med min barsel . 

Derudover så synes jeg du skal lytte rigtig godt til dit hjerte, jeg ved jo du har drømt om det her barn rigtig længe , så hvorfor få det fjernet hvis det virkelig er barnet du gerne vil have . 

Du kan evt skrive PB til mig , du ved jeg vil lytte os gerne ringe og spøger min fagforening om det med prøve tiden hvis du ik selv har mod på det . 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.