FrkT skriver:
Uden at jeg rent faktisk VED det, så vil jeg straks sige selvbruner.... solarie er hamrende kræftfremkaldende.... så hold dig LANGT væk fra det. Både for din og bebsers skyld.
Mon ikke selvbrunder også er kræftfremkaldende? Hudens brune farve kommer jo ved, at hudens celler producerer beskyttende farvepigmenter (melanin) i cellen, som får huden til at se brun ud....en creme med så kemiske egenskaber, at den kan fremprovokere denne produktion af melanin i cellerne, kan da umuligt være sundt?
De skadelige UV stråler nedbryder bl.a. nogle stoffer, så der dannes frie radikaler i kroppen, som er farlige og er kræftfremkaldende.
Selvbruner indeholder kemikalier, som optages gennem huden og formentlig i resten af organismen, og derved oplever fostret det nok også.
Så jeg ville undvære begge ting, til baby var ude og lade min forfægelighed vedr. solbrændthed ligge gemt væk i en skuffe så længe
Men det er jo smag og behag. Jeg personlig kan ikke finde ud af, hvilke af disse to muligheder, der er hhv. asken og ilden. 
Anmeld