solcenter eller selvbruner?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

Rebecca86 skriver:

jeg bruger den der Pizz burn eller hva den hedder det er den aller bedste !!! jeg har en dagcreme af det mærke som giver farve ( lidt selvbruner i ), plus en selvbruner ved siden af

Pizz buin

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2010

betiinsen

Bavianis skriver:

Selv skal jeg i sol:-) Kom det aldrig igår, men regner med at tage et smut idag eller i morgen.

Jeg vil nok tage en 2-3 gange om måneden. Normalt gør jeg det kun om foråret inden man skal til at vise arme og ben, men jeg har brug for at se lidt godt ud kan jeg mærke...

Knus Susanne

har det på samme måde har valgt at bruge lidt selvbruner da jeg snart skal til stor fest, og det er en selvbruner uden parabener i. dog med lidt parfume... hmm men ja det er svært.. og så kombinere det med sol engang i mellem.. føler mig så grim da jeg ikke har farvet hår i 3 mdr. og ikke har været i sol osv.. så har brug for lidt for at føle mig tilpas.. god tur i sol

Anmeld

21. oktober 2010

JustMe

FrkT skriver:

Uden at jeg rent faktisk VED det, så vil jeg straks sige selvbruner.... solarie er hamrende kræftfremkaldende.... så hold dig LANGT væk fra det. Både for din og bebsers skyld.

Mon ikke selvbrunder også er kræftfremkaldende? Hudens brune farve kommer jo ved, at hudens celler producerer beskyttende farvepigmenter (melanin) i cellen, som får huden til at se brun ud....en creme med så kemiske egenskaber, at den kan fremprovokere denne produktion af melanin i cellerne, kan da umuligt være sundt?

De skadelige UV stråler nedbryder bl.a. nogle stoffer, så der dannes frie radikaler i kroppen, som er farlige og er kræftfremkaldende.

Selvbruner indeholder kemikalier, som optages gennem huden og formentlig i resten af organismen, og derved oplever fostret det nok også.

Så jeg ville undvære begge ting, til baby var ude og lade min forfægelighed vedr. solbrændthed ligge gemt væk i en skuffe så længe  Men det er jo smag og behag. Jeg personlig kan ikke finde ud af, hvilke af disse to muligheder, der er hhv. asken og ilden.

Anmeld

21. oktober 2010

betiinsen

JustMe skriver:

Mon ikke selvbrunder også er kræftfremkaldende? Hudens brune farve kommer jo ved, at hudens celler producerer beskyttende farvepigmenter (melanin) i cellen, som får huden til at se brun ud....en creme med så kemiske egenskaber, at den kan fremprovokere denne produktion af melanin i cellerne, kan da umuligt være sundt?

De skadelige UV stråler nedbryder bl.a. nogle stoffer, så der dannes frie radikaler i kroppen, som er farlige og er kræftfremkaldende.

Selvbruner indeholder kemikalier, som optages gennem huden og formentlig i resten af organismen, og derved oplever fostret det nok også.

Så jeg ville undvære begge ting, til baby var ude og lade min forfægelighed vedr. solbrændthed ligge gemt væk i en skuffe så længe  Men det er jo smag og behag. Jeg personlig kan ikke finde ud af, hvilke af disse to muligheder, der er hhv. asken og ilden.

ej tror bestemt ikke at selvbruner giver kraft. den ændre ikke hudens pigmenter, men farver den faktisk bare.. Selvbruner blev jo anbefaldet af sundhedsstyrelsen istedet for sol, pga. at solarie er kraftfremkaldende.. sådan har jeg forstået det da

Anmeld

25. oktober 2010

JustMe

Jeg synes bare, jeg har læst flere steder, at det er næsten lige så usundt som sol? Men måske jeg har misforstået det

Jeg tør dog stadig ikke, selv hvis det bare farver, må det være en noget kradsbørstig effekt... SST fraråder jo også at farve hår og bruge eks foundation og pudder, netop fordi en del af de skadelige stoffer opatges nemt gennem huden. Håret er endda dødt, så der må optagelsen ske gennem hovedbunden.

I sidste ende er det jo nok et vurderingsspørgsmål afhængende af, hvilken risiko man selv vurderer, det indebærer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.