Ståbræt eller søskendesæde??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad ville du vælge til din datter på 19 mdr? Begrund meget gerne og kom gerne med andre forslag. :o)

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

10.587 visninger
14 svar
0 synes godt om
21. oktober 2010

CamiRon

Hej piger.

Jeg venter barn nr. 2 til januar. Her vil min datter være 19 mdr. gammel.

Jeg er meget i tvivl om hvad der er bedst at vælge - søskendesæde eller ståbræt - for en af delene skal jeg vel ha når jeg skal afsted med begge 2?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2010

sarahb

vi har købt en søskende vogn fordi vores søn der bliver 2 sover stadig rigtig godt til middag og jeg vil ikke være tvunget til ikke at kunne tage ud med begge når den store skal sove til middag. Så jeg havde brug for en vogn hvor de begge kunne ligge.
Og derud over køber vi et søskende brædt til når vi kun har den lille med i barnevognen.
Men tror helt sikkert det bliver søskende vognen der bliver brugt meget. Både til og fra dagpleje og i weekenderne når vi skal ud alle sammen.

Anmeld

21. oktober 2010

Ida.

Når hun ikke er ældre, ville jeg købe en søskende/tvillingevogn - det havde vi til vores piger, der er født med 20 mdrs mellemrum

Anmeld

21. oktober 2010

JustAnotherName

Min den "store" var også kun 20 måneder, da hun blev storesøster.

Vi har både søskende-sæde og ståbræt liggende. Men vi brugte dem ikke.
....Så du kan da købe et brugt søskende-sæde af mig for en 50,-  ?!

Jeg har dog stemt "andet", og det andet, foreslår jeg er en dobbelt-vogn.

Vi har nemlig selv fået os en tvillinge-klapvogn, og den er simpelthen guld værd, når man skal ud alene med begge børn, og børnene er så tæt aldersmæssigt.

Anmeld

21. oktober 2010

CamiRon

Ihh det er da svært. Jeg har fra startet talt rigtig godt for at vi skulle invistere i en tvillingevogn/søskendevogn, da jeg netop gerne vil at "den store" kan sidde godt og trygt og evt. også sove i den - hvilket man jo ikke kan sige at hun kan på et søskendesæde (eller ståbræt) !! Men dersværre er min mand ikke enig og mener at vi kun vil kunne bruge sådan en vogn et halvt års tid for så vil den store gerne gå hele tiden.  Og så syntes han også at det er mange penge at bruge på endnu en vogn - hvilket jeg godt kan give ham ret i.

Men syntes alligevel det er ret sigende at I 3 der har svaret indtil videre foreslår, uafhængigt af hinanden, en dobbeltvogn!  Tror derfor vi er nødt til at overveje det igen, godt og grundigt!

Hvad har I givet for jeres vogne? Og hvor længe bruger man den?

Anmeld

21. oktober 2010

CamiRon

JustAnotherName skriver:

Min den "store" var også kun 20 måneder, da hun blev storesøster.

Vi har både søskende-sæde og ståbræt liggende. Men vi brugte dem ikke.
....Så du kan da købe et brugt søskende-sæde af mig for en 50,-  ?!

Jeg har dog stemt "andet", og det andet, foreslår jeg er en dobbelt-vogn.

Vi har nemlig selv fået os en tvillinge-klapvogn, og den er simpelthen guld værd, når man skal ud alene med begge børn, og børnene er så tæt aldersmæssigt.

Jeg vil gerne købe dit søskendesæde! Hvad vil det koste at sende det, tror du?

Har ik tjekket hvor du bor, men hvis det er i omegnen af Horsens kan jeg selv hente det...

Har skrevet et svar til jer 3 der har svaret indtil videre, læs og svar gerne igen.

Anmeld

21. oktober 2010

<3

Jeg ville også sige tvillingevogn. Du kan jo evt. købe dem brugt.

Jeg har nu kun et barn men han er snart 3 år og selvom han er supergod til at gå så bruger vi stadig klapvogn ind imellem på lange ture osv. for lige pludselig er han træt og så er alternativet at bære en 20kgs tung dreng. Det er ikke optimalt.

Så mit gæt er at I vil bruge tvillingevognen i 1år+ minimum Plus at så er det ogås bare rart at have et sted at ligge tingene

Anmeld

21. oktober 2010

JustAnotherName

Ihh det er da svært. Jeg har fra startet talt rigtig godt for at vi skulle invistere i en tvillingevogn/søskendevogn, da jeg netop gerne vil at "den store" kan sidde godt og trygt og evt. også sove i den - hvilket man jo ikke kan sige at hun kan på et søskendesæde (eller ståbræt) !! Men dersværre er min mand ikke enig og mener at vi kun vil kunne bruge sådan en vogn et halvt års tid for så vil den store gerne gå hele tiden.  Og så syntes han også at det er mange penge at bruge på endnu en vogn - hvilket jeg godt kan give ham ret i.

Men syntes alligevel det er ret sigende at I 3 der har svaret indtil videre foreslår, uafhængigt af hinanden, en dobbeltvogn!  Tror derfor vi er nødt til at overveje det igen, godt og grundigt!

Hvad har I givet for jeres vogne? Og hvor længe bruger man den?

Vi fik heldigvis vores i gave af pigernes mormor.

Jeg ved ikke hvad de koster. Vi havde nok heller ikke haft vores, hvis vi selv skulle have fundet pengene til den. Min mands indstilling var som din mands. Men nu er det jo SOM OFTEST også os mødre, der står mest med bøvlet, ikke sandt?!

Men det første halve år, kan en tvillinge klapvogn jo ikke bruges, da baby er for lille til at sidder deri.

Det er rigtigt at den store gerne selv vil gå. Men der er steder, hvor det bare er upassende, eller gange hvor man skal så langt, at benene bliver trætte (eller tempoet for sløvt)

Men det ER mange penge ...og tager meget plads med både barnevogn, almindelig klapvogn (fra vores første barn) og tvillinge-klapvogn ....plus alt muligt andet børnerellateret grej man ender med at eje, hehe.

Tag og vent og se, hvad Jeres behov bliver. Det er så svært, at spå om, når nummer 2 barn endnu slet ikke er kommet til. Det afhænger jo meget af, hvor meget I skal ud med dem begge, hvorhen og hvordan med transport...oooooog så videre

I starten er baby jo enten i autostol eller lift, så der kommer man ikke så meget ud at gå på dén måde med dem begge, andet end man er afsted sammen.

Og når man er ude at handle, så er det nemmeste at tage en indkøbsvogn (der findes med indbygget stole i til babyer) eller sætte lift/autostol ned i vognen, og have den store i vogn-sædet.

Men det tager tid lige at finde ud af, hvad der virker bedst for en, når man får nummer 2. Det kan virke helt uoverskueligt, mens man er helt ny i det. Men det skal nok komme!

Så vent og se tiden an, så kan du bedre vurdere, hvad I/Du har brug for.

Anmeld

21. oktober 2010

JustAnotherName

CamiRon skriver:

Jeg vil gerne købe dit søskendesæde! Hvad vil det koste at sende det, tror du?

Har ik tjekket hvor du bor, men hvis det er i omegnen af Horsens kan jeg selv hente det...

Har skrevet et svar til jer 3 der har svaret indtil videre, læs og svar gerne igen.

Jeg bor i Randers. Så der er et godt stykke til Horsens.

Jeg ved ikke lige, hvad det vil komme til at koste i porto....Men jeg kan finde ud af det?! 

Anmeld

21. oktober 2010

sarahb

vi har købt denne.. Den er super god..
Det er nok ikke en tvillinge vogn i skal kigge efter men en søskendevogn, der kan man bruge en lift i til den lille og sæde til den store.
vi har denne og fandt den brugt til 3500 men så er der også 2 ekstra sæder og 3 forskellige farver til at skifte i mellem, 2 ekstra regnslag og en masse andet med. Sammenlagt ville det ca. have kostet 8000 fra ny og du kan ikk se den er brugt..
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.