Græskarsuppe med appelsin og chili

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.418 visninger
11 svar
0 synes godt om
20. oktober 2010

Bavianis

Se hvad vi skal have i aften. Opskriften er fra Anne Larsen, og jeg lavede den første gang sidste år til Halloween, og den er bare MUMS!!

HALLOWEEN-GRÆSKARSUPPE MED CHILI OG APPELSIN

-30 min.

1 gult løg
1 rød chili uden kerner
Koldpresset rapsolie
1 kg græskar: hokkaido el. butternutsquash
Havsalt
1,2 l kogende vand el. urtebouillon
1 buket timian
2 ubehandlede appelsiner
1-2 tsk. fintrevet frisk ingefær
Topping: 4 spsk. ristede græskarkerner og brøndkarse

Tilbehør: lunt, lyst fuldkornsbrød. Du kan evt. riste det i ovnen og smøre det let med hvidløg og olie

Skær løg og chili i tern, sauter det i 1 spsk. rapsolie.

Skræl græskaret, del det, og fjern kernerne med en ske. Skær kødet i tern. Kom det i gryden, og vend godt.

Hæld væsken ved, og kom timianbuketten i sammen med 1 spsk. salt. Lad suppen simre i 15 min.

Blend suppen med endnu en spsk. rapsolie, revet skal og saften fra appelsinerne og ingefær.

Smag suppen til med salt og peber, og server den i varme suppekopper med de ristede græskarkerner og brøndkarse.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2010

MyBaby

Må vi spise med?

Anmeld

20. oktober 2010

Bavianis

MyBaby skriver:

Må vi spise med?

I er ALTID velkomne!!

Anmeld

20. oktober 2010

MyBaby

Bavianis skriver:

I er ALTID velkomne!!

Dejligt! Skal vi sige ved 19 tiden???  Jeg må lige tage mig sammen og finde en weekend, hvor vi kan komme op til jer! Nyder du ferien?

Anmeld

20. oktober 2010

Bavianis

MyBaby skriver:

Dejligt! Skal vi sige ved 19 tiden???  Jeg må lige tage mig sammen og finde en weekend, hvor vi kan komme op til jer! Nyder du ferien?

Ja. Er lige kommet hjem fra min  søster i Kbh, hvor jeg var i 4 dage. Lidt lang tid, men ret hyggeligt. Fredag skal vi i sommerhus med Anders og Maria, så jeg synes hurtigt ferien er ovre

Og ja, vi må finde en weekend. Jeg tror bare det bliver ret presset i november, da vi har mange planer Men det er Gregers der har mest tjek på hvornår vi skal hvad.

Anmeld

25. oktober 2010

Pikku Myy

Bavianis skriver:

Hæld væsken ved, og kom timianbuketten i sammen med 1 spsk. salt. Lad suppen simre i 15 min.

Hejsa

Jeg er netop i gang med at prøve din opskrift, og er kommet i tvivl om det kan passe at der skal 1 spiseskefuld salt i... Jeg kan se du er omline, så måske du kan hjælpe mig...?

-Lea

Anmeld

25. oktober 2010

Pikku Myy

Du nåede lige at hoppe af som jeg postede... Jeg finder ud af det :-)

Anmeld

25. oktober 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Weee en opskrift. Efterlyste forleden opskrifter på lækre Græskar retter, men der kom kun en kommentar som endte med at jeg gav en opskrift videre. Fik aldrig selv nogen!

Så tak, den vil jeg prøve en af dagene.

Mon du ligger inde med en kødret med græskar - ala gullach?

Det er det jeg mangler meste.

Anmeld

25. oktober 2010

Bavianis

pokulati skriver:

Hejsa

Jeg er netop i gang med at prøve din opskrift, og er kommet i tvivl om det kan passe at der skal 1 spiseskefuld salt i... Jeg kan se du er omline, så måske du kan hjælpe mig...?

-Lea

Fandt du ud af det? Jeg plejer bare at putte en "squizer i" - kan aldrig definere mængde når jeg laver mad...

Håber den smagte - jeg er HELT vild med den opskrift!

Knus, Susanne

Anmeld

25. oktober 2010

Bavianis

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Weee en opskrift. Efterlyste forleden opskrifter på lækre Græskar retter, men der kom kun en kommentar som endte med at jeg gav en opskrift videre. Fik aldrig selv nogen!

Så tak, den vil jeg prøve en af dagene.

Mon du ligger inde med en kødret med græskar - ala gullach?

Det er det jeg mangler meste.

Nej, ikke sådan en "gryderet", men hvis du laver Hokkaido i ovn med havsalt, peber og en smule muscatnød over - så er det bare en NAM sidedish til fjerkræ;-) Det smager faktisk af kylling. Og så har det den flotteste farve!

Jeg plejer at skære græskaret ud i både, hvor skrællen er på. Derefter pensler jeg med lidt olie inden jeg drysser krydderierne på. De skal have til de er helt møre som kartoffelmos i ovnen - ca. 45 min v. 200 grader.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.