ARGH, endnu en om svigermor !!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2010

JacobsMoar

Mumto3 skriver:

Du skal gøre det DU synes er bedst!

Men det kan være fint lige at lave tanke-eksperimentet: Den dag du skal være farmor, og din søn og svigerdatter er flyttet til Bornholm/Nordjylland. Hvordan ville du have det med at din svigerdatter sagde til dig: Du må ikke få at vide når fødslen går igang, du får ikke noget at vide før barnet er født.

Lige pt.. Så vil jeg synes det er helt i orden.. Fødslen er en ting mellem mor og far, og er det garanteret det største der nogensinde vil ske for os.. Og ja, en lille ny er noget helt fantastisk, men han er jo ikke kun lille ny i en time, og det er jo ikke fordi det tager flere dage at komme herover.. Fra hun har sat sig i flyet til hun er hos os går der maks. 2 timer !!

Har prøvet at vende den

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2010

MarieMor

Bromberg skriver:

HJÆÆÆLP mig, er jeg helt gal på den eller ??

Sagen er den at jeg i dag er gået 5 dage over og svigermor bor på Bornholm, og vil selvfølgelig gerne herover så hurtigt som muligt når jeg har født.. Og det forstår jeg selvfølgelig..

Hun bliver ved med at sms'e og ringe og spørge om der er sket noget.. Og jeg er ved at blive SINDSYG.. Min plan er altså ikke at hun skal høre noget før jeg HAR født.. Ligesom alle andre.. Det her er en oplevelse mellem min kæreste og jeg.. Ikke min kæreste, jeg og svigermor i telefonen !! Jeg vil ikke engang have min egen mor med, hvorfor skal svigermor så være i telefonen gennem hele fødslen ?? Hvad nu hvis vi ringer når vi tror det sker, og det så tager 3 dage ?? Så skal hun gå rundt herovre og vente ?? Niksen biksen..

Jeg kan ikke rigtig finde ud af om kæresten er enig med mig, eller om han gerne vil ringe til hende når der sker noget..

Er det mig der er helt galt på den, eller ??

HJÆÆÆLP de damer...

synes overhovedet ikke du er galt på den !!! kan godt forstå du ikke gider ha' en trippende svigermor til at rende rundt uden for døren mens man ligger i smerte og bare gerne vil koncentrere sig om det man har gang i .. så sluk i mobilerne når det er v a være tid så i er frie for at bekymre jer om hende før det er overstået , som du selv siger er det hendes eget valg af flytte til bornholm ... 

men et forslag kunne være at i kunne høre om hun havde lyst til at bo hos nogle af dem som hun kender som også bor i nærheden af jer, så ville der jo trods alt ikke være så langt når nu det er overstået ..

men synes også du skule finde ud af hvad din kæreste synes så i kunne blive enige om noget ..

puster lige lidt ve-støv med på vejen , og så et held og lykke 

Anmeld

20. oktober 2010

JacobsMoar

MarieMor skriver:

synes overhovedet ikke du er galt på den !!! kan godt forstå du ikke gider ha' en trippende svigermor til at rende rundt uden for døren mens man ligger i smerte og bare gerne vil koncentrere sig om det man har gang i .. så sluk i mobilerne når det er v a være tid så i er frie for at bekymre jer om hende før det er overstået , som du selv siger er det hendes eget valg af flytte til bornholm ... 

men et forslag kunne være at i kunne høre om hun havde lyst til at bo hos nogle af dem som hun kender som også bor i nærheden af jer, så ville der jo trods alt ikke være så langt når nu det er overstået ..

men synes også du skule finde ud af hvad din kæreste synes så i kunne blive enige om noget ..

puster lige lidt ve-støv med på vejen , og så et held og lykke 

Hun skal heldigvis ikke bo hos os mens hun er her..

Har lige snakket med kæresten, og han vidste som sædvanlig ikke hvad han synes.. Lige når det kommer til hans mor er han meget svær at få et svar ud af, og jeg forstår ham godt.. Men ja, måske vi bare skulle slukke telefonerne når det går løs, og så kan folk jo tolke det som de har lyst  

Men tak for svar.. Det er helt sikkert rart at få nogle andre til at se lidt på det..

Og tak for ve-støv, har helt sikkert brug for det

Anmeld

20. oktober 2010

Mumto3

Bromberg skriver:

Lige pt.. Så vil jeg synes det er helt i orden.. Fødslen er en ting mellem mor og far, og er det garanteret det største der nogensinde vil ske for os.. Og ja, en lille ny er noget helt fantastisk, men han er jo ikke kun lille ny i en time, og det er jo ikke fordi det tager flere dage at komme herover.. Fra hun har sat sig i flyet til hun er hos os går der maks. 2 timer !!

Har prøvet at vende den

Jamen, det er jo fint! Så er du jo helt afklaret.

(At der går 2 timer fra hun sidder i flyvet til hun er hos jer, og jo både rigtig og forkert. For ja, der går kun 2 timer, men de kræver at der går et fly, og mig bekendt er der ikke så mange afgang om dagen, OG det kræver at der ikke er udsolgt! Da min mormor lå for døden på bornholm kunne min mor ikke kommer derover fordi alle flyafgange var udsolgt, og så måtte hun tage over sverige, -og det var ikke tids nok for min mor :-( men det er selvfølgelig en anden problemstilling. Men morgenafgangene er ofte helt udsolgt, og hvis du føder om naten, så kan de være at farmor først når frem næste aften. Men det er måske også godt nok. Det lyder til at du ikke har det bedste forhold til svigermor, så det er måske rart nok fr dig, at nå at vise jeres baby frem til de andre i familien først)

Det er jo DIG der skal føde og DIG der skal være mor, og derfor også DIG der skal sætte dagsordnen!!!

Ring du bare til svigermor og sig til hende at selvom hun bor på bornholm (og derfor har særlig omstændigheder) så blvier der ingen særbehandling af hende.

(P.S: vi valgte også at vi IKKE ville sige noget til nogen, men virkeligheden blev en anden, da jeg var i fødsel i 3 dage, og både min mor og svigermor nåede at ringe i løbet af de 3 dage, og så kunne vi ikke holde det skjult)

Anmeld

20. oktober 2010

JacobsMoar

Mumto3 skriver:

Jamen, det er jo fint! Så er du jo helt afklaret.

(At der går 2 timer fra hun sidder i flyvet til hun er hos jer, og jo både rigtig og forkert. For ja, der går kun 2 timer, men de kræver at der går et fly, og mig bekendt er der ikke så mange afgang om dagen, OG det kræver at der ikke er udsolgt! Da min mormor lå for døden på bornholm kunne min mor ikke kommer derover fordi alle flyafgange var udsolgt, og så måtte hun tage over sverige, -og det var ikke tids nok for min mor :-( men det er selvfølgelig en anden problemstilling. Men morgenafgangene er ofte helt udsolgt, og hvis du føder om naten, så kan de være at farmor først når frem næste aften. Men det er måske også godt nok. Det lyder til at du ikke har det bedste forhold til svigermor, så det er måske rart nok fr dig, at nå at vise jeres baby frem til de andre i familien først)

Det er jo DIG der skal føde og DIG der skal være mor, og derfor også DIG der skal sætte dagsordnen!!!

Ring du bare til svigermor og sig til hende at selvom hun bor på bornholm (og derfor har særlig omstændigheder) så blvier der ingen særbehandling af hende.

(P.S: vi valgte også at vi IKKE ville sige noget til nogen, men virkeligheden blev en anden, da jeg var i fødsel i 3 dage, og både min mor og svigermor nåede at ringe i løbet af de 3 dage, og så kunne vi ikke holde det skjult)

Jeg forstår godt hvad du mener, med at der går længere tid.. Men igen, det skulle hun altså have haft med i sine overvejelser da hun flyttede

Nej, vi har nok ikke det bedste forhold.. Fordi jeg føler at hun ikke accepterer vores beslutninger.. Hun træffer sine egne valg, og synes at så er det, det der skal ske.. Men sådan er hun, og jeg må jo nok bare lære at leve med det, og være glad for at hun bor på Bornholm

Tager det 3 dage undgår vi jo nok ikke at de opdager det, men jeg har heller ikke lyst til at min egen mor skal vide noget før jeg har født..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.