ARGH, endnu en om svigermor !!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

783 visninger
14 svar
0 synes godt om
20. oktober 2010

JacobsMoar

HJÆÆÆLP mig, er jeg helt gal på den eller ??

Sagen er den at jeg i dag er gået 5 dage over og svigermor bor på Bornholm, og vil selvfølgelig gerne herover så hurtigt som muligt når jeg har født.. Og det forstår jeg selvfølgelig..

Hun bliver ved med at sms'e og ringe og spørge om der er sket noget.. Og jeg er ved at blive SINDSYG.. Min plan er altså ikke at hun skal høre noget før jeg HAR født.. Ligesom alle andre.. Det her er en oplevelse mellem min kæreste og jeg.. Ikke min kæreste, jeg og svigermor i telefonen !! Jeg vil ikke engang have min egen mor med, hvorfor skal svigermor så være i telefonen gennem hele fødslen ?? Hvad nu hvis vi ringer når vi tror det sker, og det så tager 3 dage ?? Så skal hun gå rundt herovre og vente ?? Niksen biksen..

Jeg kan ikke rigtig finde ud af om kæresten er enig med mig, eller om han gerne vil ringe til hende når der sker noget..

Er det mig der er helt galt på den, eller ??

HJÆÆÆLP de damer...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2010

SussieThyssen

Det er da helt jeres valg, så jeg synes at du bestemt men kærligt, skal melde ud at I ringer når fødslen går igang og når den er færdig.
Så kan hun komme bagefter.
Har hun venner eller familie herovre, kan hun da godt tage afsted og så blive der og vente, for det tager jo immervæk en del timer at komme fra Bornholm og til dit fødested, og det er da også forståeligt nok, at hun gerne vil være i nærheden, men jeg synes at du/I bestemt skal melde ud, at I kontakter hende, når der begynder at ske noget, og at I ikke ønsker, hun skal sidde på pind uden for døren og stresse jer.

Kærligst
Sussie

Anmeld

20. oktober 2010

marloutti

Ja, jeg synes da bestemt I er i jeres gode ret til at sige til alle der spørger, at der bliver ringet, når fødslen er overstået. Det må da være den største oplevelse at det bare er jer, der ved at nu sker det! Og så kan farmand stolt ringe rundt bagefter. Sådan vil jeg da gerne ha det...

Anmeld

20. oktober 2010

JacobsMoar

SussieThyssen skriver:

Det er da helt jeres valg, så jeg synes at du bestemt men kærligt, skal melde ud at I ringer når fødslen går igang og når den er færdig.
Så kan hun komme bagefter.
Har hun venner eller familie herovre, kan hun da godt tage afsted og så blive der og vente, for det tager jo immervæk en del timer at komme fra Bornholm og til dit fødested, og det er da også forståeligt nok, at hun gerne vil være i nærheden, men jeg synes at du/I bestemt skal melde ud, at I kontakter hende, når der begynder at ske noget, og at I ikke ønsker, hun skal sidde på pind uden for døren og stresse jer.

Kærligst
Sussie

Jo, hun har masser familie herovre.. Hun flyttede til Bornholm for et par år siden..

Sagen er bare den, at svigermor er indrettet sådan at hvad Rasmus og jeg siger, det mener vi jo ikke.. Så hun træffer sine egne beslutninger, og beslutter hun at hun skal sidde på sygehuset og vente på at jeg føder, så gør hun det..

Jeg er helt enig i at hun skal "have en chance" for at komme herover, det tager tid at komme fra Bornholm, men det er jo altså hendes eget valg at flytte derover, og hun vidste jo ligesom at det ville ske at hun skulle være farmor på et tidspunkt..

Men tak for svar..

Anmeld

20. oktober 2010

JacobsMoar

marloutti skriver:

Ja, jeg synes da bestemt I er i jeres gode ret til at sige til alle der spørger, at der bliver ringet, når fødslen er overstået. Det må da være den største oplevelse at det bare er jer, der ved at nu sker det! Og så kan farmand stolt ringe rundt bagefter. Sådan vil jeg da gerne ha det...

Ja, synes ligesom det må være en lige så stor ting for Rasmus at ringe og sige.. NU er han kommet til verden.. Og så er i velkommen.. Det er noget "hemmeligt" over en fødsel, og det vil jeg gerne bevare mellem Rasmus og jeg

Anmeld

20. oktober 2010

TTM

Halløj

Jeg tænker umiddelbart du skal roligt men bestemt fortælle hende at hun selvfølgelig vil blive informeret, muligvis før andre så hun kan komme over mod jer, men at det andet giver dig for mange tanker og bekymringer? Nu ved jeg jo ikke hvor rolig en person du er, men hellere sige det stille og ikke blive gal til sidst

Men kun et forslag

Anmeld

20. oktober 2010

JacobsMoar

ProjektBaby nu med håb skriver:

Halløj

Jeg tænker umiddelbart du skal roligt men bestemt fortælle hende at hun selvfølgelig vil blive informeret, muligvis før andre så hun kan komme over mod jer, men at det andet giver dig for mange tanker og bekymringer? Nu ved jeg jo ikke hvor rolig en person du er, men hellere sige det stille og ikke blive gal til sidst

Men kun et forslag

Det er jo lige der jeg vil hen, hun skal ikke have "sær-info" før alle andre.. Men hvordan får jeg forklaret hende det ?? Hun forstår ikke alvoren i det vi siger, og hun accepterer ikke vores mening hvis hun er af en anden mening.. Så træffer hun sit eget valg.. Og sådan er hun bare..

Men tak for foreslaget

Anmeld

20. oktober 2010

TTM

Bromberg skriver:

Det er jo lige der jeg vil hen, hun skal ikke have "sær-info" før alle andre.. Men hvordan får jeg forklaret hende det ?? Hun forstår ikke alvoren i det vi siger, og hun accepterer ikke vores mening hvis hun er af en anden mening.. Så træffer hun sit eget valg.. Og sådan er hun bare..

Men tak for foreslaget

hehe, derfor mit "muligvis" som egentlig er mest til og berolige/stoppe en svigermor

Men held og lykke med fødslen, vi må håbe hun holder sig væk og viser sin respekt...

Anmeld

20. oktober 2010

Mumto3

Du skal gøre det DU synes er bedst!

Men det kan være fint lige at lave tanke-eksperimentet: Den dag du skal være farmor, og din søn og svigerdatter er flyttet til Bornholm/Nordjylland. Hvordan ville du have det med at din svigerdatter sagde til dig: Du må ikke få at vide når fødslen går igang, du får ikke noget at vide før barnet er født.

Anmeld

20. oktober 2010

JacobsMoar

ProjektBaby nu med håb skriver:

hehe, derfor mit "muligvis" som egentlig er mest til og berolige/stoppe en svigermor

Men held og lykke med fødslen, vi må håbe hun holder sig væk og viser sin respekt...

Tjaaa.. Det er jo rigtig nok

Tror jeg har besluttet at INGEN får noget at vide, måske naboen.. Hun ligger jo trods alt mærke til at vi ikke er hjemme, og er MEGET obs på os.. Men så får hun også at vide at hun er den eneste..

Håber hun snart finder ud af at vi siger tingene fordi vi mener det..

Tak fordi du tog dig tid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.