Ni-ko-li-ne skriver:
åååååååh en rigtig lille charme basse! hvor er han skøn!
mht maden søde Karina, så har jeg et par råd jeg kan fyre af... hvis det er ok?
det kan godt være det kun var een gang han kastede op af MME, men i skal holde øje. Ko mælk er meget kraftigt for fordøjelsen, måske er han ikke parat til den. Hvilken MME var det?
når børn skal have fast føde for første gang, er det de lægger mærke til ikke smagen. Men konsistensen. Først efter et par gange når de har lært konsistensen at kende, begynder de at forstå smagen. Den første tid skal det bare gives som smagsprøver, 1 - 3 tsk fuld og så modermælk/MME for resten. De første mange gange, indtil barnet er mere klar og maven er vænnet til det. Og det skal bare være amme grød hver gang, først når barnet kender denne (måske efter 1½ uges tid) kan man introducere noget nyt.
når du laver grøden, så lav den tyk og tynd den op med modermælk/MME, og husk 1 tsk smør/rapsolie/avocadoolie...
hvis du gerne vil søde grøden så brug frugtmos, når du laver denne (i den første tid) så kog mosen igennem, det mindsker risikoen for allergener. Med tiden laver du mosen mere "rå" så er maven mere klar.
husk at sige "mmmmmm" osv osv... så han ser at det er dejligt det mad der:0)
Ej Karina... Jeg har slet ikke fået en melding om, at du har skrevet/citeret... (Og nu opdagede jeg det kun, fordi jeg lige sad og ryddede op i mine "abonnementer"), så derfor svarer jeg dig først nu.
Mht. MME'en, så har han fået det 4 gange i alt i sit liv og han har kastet op hver gang. Og det har virkelig været voldsomt (sådan føles det i hvert fald.)
Han har fået NAN to gange, Nutramigen 1 gang og en økologisk en (som jeg har glemt navnet på). Jeg ved ikke, om du ved det, men Nutramigen er hovedsagligt lavet til allergikere, men den kastede han altså også op af...
Og den jeg skrev om i indlægget, er den økologiske. Vores SP mente nemlig (ligesom Neonatal-sygeplejerskerne), at hans reaktioner har været tilfældige. Så vi skulle bare prøve igen. Og jeg må indrømme, at jeg nåede at tro på, at de andre gange var tilfælde, da hans reaktion kom et par timer senere end de andre gange.
Men Nicolai og jeg er ikke længere i tvivl om, at hans mave ikke kan tåle det. 
Mht. mosen, så har vi været vedholdende og givet ham tynd kartoffelmos, men ned kommer det altså ikke. Vi presser ham selvfølgelig ikke - det skal være en god oplevelse.
Dét du nævner med at koge frugtmosen igennem, vidste jeg ikke, men har heldigvis gjort det 
Og jeg må indrømme, at vi lyder som to tosser, når det er madtid. Vi mmmm'er i stor stil, smiler bredt og roser den tynde kartoffelmos til skyerne 
Og selvfølgelig må du komme med gode råd! Det bliver jeg kun glad for!! 
Kram, Karina