blærebetændelse og føde for tidligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.187 visninger
24 svar
0 synes godt om
19. oktober 2010

quar20

Hej piwer..!!

Sad jo så og læse endnu engang om graviditeten og der står jo så at gravide der har døjet med blærebetændelse gennem deres graviditet har større chance for at føde for tidligt..!! HUHA har døjet med det siden uge 20 og jeg er i uge 34 nu..!!

Kender i nogen som har født for tidligt og har døjet med blærebetændelse eller er det noget fusk de skriver?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2010

quar20

og det skal da lige siges at jeg IKKE ønsker at føde for tidligt . vil smadder gerne ha en færdigbagt lillebror ud  men uge 38 er da fint for mig

Anmeld

19. oktober 2010

Laulund87

Ja jeg var jo tæt på at gå i fødsel i uge 29 pga blærebetændelse. Med indlæggelse i en måned blev det dog forhindret

Anmeld

19. oktober 2010

Diana...

Altså min læge og jdm er meget om mig pga af min blærebetændelse. Det siger det vigtig man holder øje med det og kommer i behandling da det kan sætte en fødsel igang alt for tidligt. Så jeg tror skam det er rigtig nok. 

Anmeld

19. oktober 2010

quar20

Laulund87 skriver:

Ja jeg var jo tæt på at gå i fødsel i uge 29 pga blærebetændelse. Med indlæggelse i en måned blev det dog forhindret

Syntes bare det er SÅ vildt at en blærebetændelse kan påvirke ens krop til at gå i fødsel..!! Det er jo slet ikke til at forstå..

Men nu forstår jeg jo så hellere ikke at vi kan have så mange knogler i kroppen   -  Men blev bare overrasket over at det står ALLE steder - og når man så får at vide at det "bare igen" er en blærebetændelse man har sig, jamen så syntes jeg jo pludselig det ikke skal betegnes som "bare" en blærebetændelse når man har det for 8 gang..!!

Anmeld

19. oktober 2010

quar20

Diana... skriver:

Altså min læge og jdm er meget om mig pga af min blærebetændelse. Det siger det vigtig man holder øje med det og kommer i behandling da det kan sætte en fødsel igang alt for tidligt. Så jeg tror skam det er rigtig nok. 

Oki Doki..!! Så blev jeg da lidt klogere.. Syntes bare det er rimelig vildt hvordan kroppen sådan hænger sammen..!!

Anmeld

19. oktober 2010

Laulund87

quar20 skriver:

Syntes bare det er SÅ vildt at en blærebetændelse kan påvirke ens krop til at gå i fødsel..!! Det er jo slet ikke til at forstå..

Men nu forstår jeg jo så hellere ikke at vi kan have så mange knogler i kroppen   -  Men blev bare overrasket over at det står ALLE steder - og når man så får at vide at det "bare igen" er en blærebetændelse man har sig, jamen så syntes jeg jo pludselig det ikke skal betegnes som "bare" en blærebetændelse når man har det for 8 gang..!!

Det er godt nok ikke "bare" en blærebetændelse Og jeg forstår ikke hvis du får den opfattelse af de professionelle!

Det kan være meget alvorligt hvis ikke der bliver gjort noget. Jeg havde ikke mærket noget til min blærebetændelse før den virkelig havde fået ram på mig og sat veer i gang, kæft jeg havde ondt

Jeg fik antibiotika i 14 dage i drop før det begyndte at hjælpe..

Anmeld

19. oktober 2010

quar20

Laulund87 skriver:

Det er godt nok ikke "bare" en blærebetændelse Og jeg forstår ikke hvis du får den opfattelse af de professionelle!

Det kan være meget alvorligt hvis ikke der bliver gjort noget. Jeg havde ikke mærket noget til min blærebetændelse før den virkelig havde fået ram på mig og sat veer i gang, kæft jeg havde ondt

Jeg fik antibiotika i 14 dage i drop før det begyndte at hjælpe..

Jamen jeg har hellere ikke bemærket noget de første 6 uger - men blev testet og der sagde de at det "bare" var en blærebetændelse..!! Derefter begyndte jeg at få MEGET kraftige plukveer og der har de også sagt det "bare" var den blærebetændelse så jeg fik medicin igen.. og det har jeg så været på 8 gange indtil videre..!!

Har igen idag fået konstateret blærebetændelse for 9 gang - og igen sagde ( dette var så dog en anden læge ) at det "bare" var blærebetændelse endnu engang og udskrev endnu en recept på medicin..!! Har flere gange bedt om noget andet medicin fordi jeg ikke føler der har nogen virkning på mig - men ALLE udskriver det samme--

Anmeld

19. oktober 2010

Kvindemin

Fødte 3 dage efter termin, trods streptokokkerB og 7x blærebetændelse.

Anmeld

19. oktober 2010

Laulund87

quar20 skriver:

Jamen jeg har hellere ikke bemærket noget de første 6 uger - men blev testet og der sagde de at det "bare" var en blærebetændelse..!! Derefter begyndte jeg at få MEGET kraftige plukveer og der har de også sagt det "bare" var den blærebetændelse så jeg fik medicin igen.. og det har jeg så været på 8 gange indtil videre..!!

Har igen idag fået konstateret blærebetændelse for 9 gang - og igen sagde ( dette var så dog en anden læge ) at det "bare" var blærebetændelse endnu engang og udskrev endnu en recept på medicin..!! Har flere gange bedt om noget andet medicin fordi jeg ikke føler der har nogen virkning på mig - men ALLE udskriver det samme--

Jeg forstår det bare ikke..Jeg fik ondt en nat, lægevagten kom og tog en urinprøve, konstaterede blærebetændelse og så hvor ondt jeg havde..Hun sendte mig med det samme på sygehuset hvor de kunne se at jeg fik veer pga infektionen. Det tog det meget alvorligt..

Forstår ikke hvorfor din situation er meget anderledes Det er da bedre at tage det alvorligt fra starten og få den rette behandling, end at du måske ender med at få veer for tidligt

Hvor langt er du henne?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.