Fryser hele tiden...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31.954 visninger
12 svar
0 synes godt om
19. oktober 2010

thilde-tusindfryd

Ja, nu er det jo godt nok blevet efterår og temperaturen er faldet, men jeg synes, jeg fryser usædvanlig meget mere end jeg plejer - også for denne årstid. Jeg skal næsten sidde og bage helt op af brændeovnen, for ikke at have kuldegysninger eller hårrejsning.

Er der andre, der oplever dette som et graviditets-fænomen ?

Så vidt jeg husker, havde jeg det også sådan de to andre gange, jeg var gravid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2010

thilde-tusindfryd

Udover det, så er jeg iø også meget træt i perioder, så jeg næsten ikke orker noget som helst og sover ret meget. Og er fra tid til anden ret dårlig om aftenen, hvor jeg får kvalme og bare føler mig utilpas. Desuden har jeg denne præmenstruelle følelse, men det er ikke decideret smerter, som jeg kender det fra menstruation. Kun lette og kortvarige smerter- hvis man kan kalde det det.

Men det er jo vist ret almindeligt. Træls hvis man ikke kan gøre noget ved det dog, for jeg får jo ikke lavet en skid. Især trætheden gør mig særdeles inaktiv.

Tænker også på, om jeg mon har underskud af et eller andet ? Måske man sku blive testet hos lægen. Men for hvad ?

Anmeld

19. oktober 2010

A&F

Det kan være du mangler d-vitamin og måske du har jernmangel.

Anmeld

19. oktober 2010

thilde-tusindfryd

A&F skriver:

Det kan være du mangler d-vitamin og måske du har jernmangel.

Jeg har selv tænkt på, om det evt. er jern-mangel. Men jeg har været gravid tre gange inden for det sidste år, så jeg har ikke blødt ret meget - altså menstrueret. Så egentlig burde jeg ikke være i underskud.

Kan man blive testet hos lægen for det evt., tror du ?

Anmeld

19. oktober 2010

A&F

Altså lægen kan undersøge, om du er i underskud af vitaminer, som i dit tilfælde nok vil være d-vitamin og evt. jernmangel. Jeg plejede selv at være utrolig træt og fryse meget. Fandt så ud af, at jeg manglede de vitaminer.  Så kontakt da lægen i morgen tidlig

Anmeld

19. oktober 2010

A&F

Nice info

Anmeld

19. oktober 2010

Kløver

thilde-tusindfryd skriver:

Ja, nu er det jo godt nok blevet efterår og temperaturen er faldet, men jeg synes, jeg fryser usædvanlig meget mere end jeg plejer - også for denne årstid. Jeg skal næsten sidde og bage helt op af brændeovnen, for ikke at have kuldegysninger eller hårrejsning.

Er der andre, der oplever dette som et graviditets-fænomen ?

Så vidt jeg husker, havde jeg det også sådan de to andre gange, jeg var gravid.

Kan sagtens være, jeg er ormalt meget kuldskær, men sommetider fryser ejg også bare rigtig rigtig meget, mens jeg andre gange pludselig kan få næsten helt hedeslag, og har fået at vide at det er pga hormonerne

Anmeld

19. oktober 2010

betiinsen

jeg fryser også mere end jeg plejer og har faktisk også selv bemærket det, men har hele tiden tænkt at det nok er fordi jeg er så træt hele tiden... for man kan også fryse lidt ekstra hvis man er træt.. men tror der er noget om det

Anmeld

20. oktober 2010

thilde-tusindfryd

Ja, det er rigtigt. Det kan da også være, at det hænger sammen. Har sovet rigtig meget det sidste døgns tid og synes, jeg har været bedre til at holde varmen idag. Men det har heller ikke blæst så meget - mit hus er ikke helt vindtæt, så når det blæser, er det pissekoldt indenfor

Tænker at de der kuldegysninger måske også kan hænge sammen med kvalmen. Når man har kvalme, så er man også lidt kuldeskær, ikk ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.