Hvor meget købte i til jeres nyfødte?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.255 visninger
13 svar
0 synes godt om
19. oktober 2010

Mettemus

Jeg gætter på at der allerede findes et eller flere lignende indlæg, men jeg forsøger mig alligevel:

Hvor meget tøj havde i klar til jeres nyfødte og i hvilke størrelser? Var det for meget eller for lidt, hvad brugte i mest osv? Jeg er klar over at der selvfølgelig er forskel på om man føder små eller store børn, om de gylper meget osv, men vil alligevel gerne høre et nogenlunde præcist antal. Jeg føler mig lidt på herrens mark. Synes mine skuffer bugner af børnetøj, men forsøgte at lave en liste over hvor meget jeg har af de forskellige ting i forskellige størrelser, og nu ser det alligevel ikke særlig vildt ud.

Så - hvor meget købte i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2010

mor-til-vanessa

Mettemus skriver:

Jeg gætter på at der allerede findes et eller flere lignende indlæg, men jeg forsøger mig alligevel:

Hvor meget tøj havde i klar til jeres nyfødte og i hvilke størrelser? Var det for meget eller for lidt, hvad brugte i mest osv? Jeg er klar over at der selvfølgelig er forskel på om man føder små eller store børn, om de gylper meget osv, men vil alligevel gerne høre et nogenlunde præcist antal. Jeg føler mig lidt på herrens mark. Synes mine skuffer bugner af børnetøj, men forsøgte at lave en liste over hvor meget jeg har af de forskellige ting i forskellige størrelser, og nu ser det alligevel ikke særlig vildt ud.

Så - hvor meget købte i?

jeg havde str 56 og 62 .

synes i hver fald ikke man skal købe mindre end 56, for de vokser så hurtigt.

jeg synes ikke jeg havde så meget. havde nok en 10 body i kortærmer og nogle få langarmer og så nogle sparkedragter.

ved ikke hvornår du er sat til at føde, men hvis det er her til vinter, så vil jeg anbefale uldundertøj.

man kan få rigtig mange ting som ikke er nødvendige og da jeg skulle ud og købe alle ting man skal bruge havde jeg ikke så mange penge, hvilket var dejligt for så købte man kun det man skulle bruge. 

Anmeld

19. oktober 2010

skøjte-prinsessen

altså nu er jeg først sat til den 24 april næste år og begynder først rigtigt at købe her til dec. men altså jeg køber i forskellige størrelser, da de vokser og har fået af vide at man får en masse i gave af tøj til de nyfødte, jeg har faktisk ikke så meget til nyfødte endnu. jeg blandet det også så jeg kan spare op til når jeg har født så kan jeg gå op og bruge mine penge på tøj der til den lille, da man ikke ved om man føder en for stor eller for lille husk på at køber man for lidt så tager man jo bare en hygge tur op i en butik og køber noget mere for de penge man har sparet op så kommer man også ud af huset

men tror ikke man kan købe for meget tøj, tænk på dig selv, hvor meget tøj har du liggende og hvor meget får du gået med, men du tænker stadig nogen gange når du skal noget "oh jeg har ikke noget tøj) og tag nu mig ikke engang en måned efter jeg har født så skal jeg til fest og der vil jeg da gerne have min lille ser ordenlig ud, skal siges jeg køber tøj i h&m det fint nok til min lille da det er fint nok til mig... så det er forskelligt fra person til person tror jeg med hvor meget man vil købe til sin lille baby, jeg ved bare at jeg køber rigligt til min lille bummelum så har du også noget at vælge imellem  håber du kunne bruge det jeg skrev

Anmeld

19. oktober 2010

thildemus

Tror jeg købte 4-5 sæt til str 56/62 da jeg var gravid. Et par dage inden jeg fødte købte jeg lige 2 dragter i str 50. Og det var heldigt for han var 47 cm da han kom ud - og svømmede i alt hospitalets tøj Resten af det der var brug for købte jeg da han var kommet ud.

Anmeld

19. oktober 2010

Kløver

Mettemus skriver:

Så - hvor meget købte i?

jeg har stort set kun købt 56 og 62, meget meget lidt i større str, og kun 2 sæt i str 50 til sygehuset, da de jo vokser ud af det, meget hurtigt, men ja det kan hurtigt se ret vildt ud

Anmeld

19. oktober 2010

morethanperfect

Jeg har 4 skuffer i str. 56/62 .. Nok lige rigeligt , og skal nok skifte tøj på ham maaaange gange i løbet af dagen hvis han skal nå og bruge det hele .. Heh .. Men har fået det meste af det

Anmeld

19. oktober 2010

ma82

Vi havde 4 sæt i 50, og det samme i 56.

Men der var alt for lidt i 50, for han svømmede og sejlede i en 56, selvom han var 53cm. Så vi tog 3 dage efter fødslen ind og handlede ca. 5 sæt i 50, så vi havde noget mere at skifte med. Der skulle skiftes ret tit.

Vi brugte str. 50 i ca. 1 måned, så jeg synes det var rart at putte ham i noget han kunne være ordentligt i.

Vi handlede kun i H&M i den mindste størrelse, da det jo ikke var så langsigtet at han kunne passe det... Og det nåede faktisk at blive pænt slidt, da jeg vaskede flere gange om ugen!

Han var 3-4 måneder inden han brugte 62, så det kan ikke svare dsig at have vildt meget klar af fra en start...

Anmeld

19. oktober 2010

LIZO

jeg havde 3 sæt i str 50. liam passet det i 2 uger og zoey i 6 uger. selvom zoey vejet 3750  ved fødslen så tog hun ikke meget på.

jeg købte derfor 3 sæt på tilbud. så de ikke svømmer i tøjet den første tid.. det er tit der er tilbus i hm osv. tror jeg gav 100 kr for det jeg havde.. ellers havde jeg en del i 56 og op.

Anmeld

19. oktober 2010

B&J

Det er jo ldit det hvor stor baby man får  daniel brugte str 50 i lidt over 1månede næsten to også kom han i en str 56 og jeg havde mindst 10 sæt af hver og ikke alt han fik brugt vi købte noget ud over hihihihi... men str 62 brugte han næsten ikke for der tog han sit spring

Anmeld

19. oktober 2010

Mettemus

Okay, så er jeg ikke helt ved siden af kan jeg se - tusind tak for jeres svar. Heldigvis bor jeg i Århus C og jeg ved jo også godt at butikkerne har åbent efter fødslen, så måske jeg bare skulle slå lidt koldt vand i blodet. Må lige tage en alvorlig samtale med min fornuft, samvittighed og økonomi og finde ud af om jeg rent faktisk har brug for mere eller om det bare er fordi det hele er årh så sødt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.