Gynækologisk undersøgelse..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.239 visninger
14 svar
0 synes godt om
19. oktober 2010

Lotus86

Hej med jer

Jeg testede positivt i lørdags og jeg har fået en tid hos min læge på næste tirsdag, og han sagde at jeg skulle komme ned og få taget en blodprøve, og en gynækologisk undersøgelse, så snakkede jeg med min veninde, og hun sagde at det brugte man altså ikke mere, fordi man ikke vil 'rode dernede' mere end højest nødvendigt??

Hvad er jeres erfaringer..? Fik i sådan en undersøgelse?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2010

Pige2009

Lotus86 skriver:

Hej med jer

Jeg testede positivt i lørdags og jeg har fået en tid hos min læge på næste tirsdag, og han sagde at jeg skulle komme ned og få taget en blodprøve, og en gynækologisk undersøgelse, så snakkede jeg med min veninde, og hun sagde at det brugte man altså ikke mere, fordi man ikke vil 'rode dernede' mere end højest nødvendigt??

Jeg fik foretaget en GU, da jeg fik konstateret graviditeten med Laura og det er 1½ år siden.

Anmeld

19. oktober 2010

LouiseNielsen

Min læge sagde også at de fleste er holdt op med at lave en underlivs undersøgelse, medmindre den gravide gerne vil have det.. Netop for ikke at rode der nede mere end højst nødvendigt!

Anmeld

19. oktober 2010

LIZO

fik det da jeg ventet liam men ikke med zoey. var 2 forskellige læger..

Anmeld

19. oktober 2010

LBK

Lotus86 skriver:

Hej med jer

Jeg fik af vide af min læge, at man kun lave GU hvis man er i tvivl om terminen.. Da jeg bestemt ikke var det, fik jeg ikke foretaget nogen undersøgelse...

Anmeld

19. oktober 2010

Marco2

Nej. Det var de holdt om med da "man" ikke kan se noget dernede alligevel.

Så ingen GU.

AG

Anmeld

19. oktober 2010

Lotus86

L_K skriver:

Jeg fik af vide af min læge, at man kun lave GU hvis man er i tvivl om terminen.. Da jeg bestemt ikke var det, fik jeg ikke foretaget nogen undersøgelse...

Jeg er i tvivl om terminen da min cyklus har været meget uregelmæssig siden jeg stoppede med p-piller, så det er nok derfor at han gerne vil have jeg får den undersøgelse.

Anmeld

19. oktober 2010

Schelderup

Lotus86 skriver:

Hej med jer

Jeg fik lavet en GU ved lægen, hvor hun mærkede om livmoderen havde den rigtige størrelse - hvilket kan være svært at mærke udenpå så tidligt :-) Hun kiggede også på livmoderhalsen, som så helt normal ud - fik en kegleoperation for 1½ år siden.

Jeg forstår nok ikke, hvorfor der er så mange, der er så meget i mod GU??? For mig er det betryggende, at en fagperson lige kigger og mærker om alt er som det skal være!

Anmeld

19. oktober 2010

LBK

Lotus86 skriver:

Jeg er i tvivl om terminen da min cyklus har været meget uregelmæssig siden jeg stoppede med p-piller, så det er nok derfor at han gerne vil have jeg får den undersøgelse.

Ja, det tror jeg det er. Hvertfald ifølge min læge...

Anmeld

19. oktober 2010

AnneBJ

Schelderup skriver:

Jeg fik lavet en GU ved lægen, hvor hun mærkede om livmoderen havde den rigtige størrelse - hvilket kan være svært at mærke udenpå så tidligt :-) Hun kiggede også på livmoderhalsen, som så helt normal ud - fik en kegleoperation for 1½ år siden.

Jeg forstår nok ikke, hvorfor der er så mange, der er så meget i mod GU??? For mig er det betryggende, at en fagperson lige kigger og mærker om alt er som det skal være!

Jeg fik også lavet, da denne graviditet blev konstateret i juli. Jeg er helt enig med dig; det er da betryggende at vide at alt er ok!

Men nej, jeg synes da ikke det er behageligt at ligge der med stængerne i vejret - slet ikke, da min læge faktisk er lidt hårdhændet - men igen, tager det max 5 minutter, mod at man ved alt ser ok ud, så ofrer jeg gerne det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.