Andre med termin d 14. Januar eller deromkring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2010

Diana...

Jeg har termin d. 27 januar og mærker meget live især aften/nat/morgen.

Kan se der er flere der skriver her inde at i har termin i januar er i klar over der er en terminsgruppe for os? Den kan finde under mødregrupper. 

Knus Diana

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2010

BechHannibal

Jeg har så termin d. 11. februar.

Vi venter os en utrolig aktiv lille pige Jeg mærkede hende første gang i uge 15 allerede

Udover kvalmen i starten, har jeg ingen gener.. Døjer dog med mine hofter, men det gjorde jeg også før graviditeten.

Ved ikke hvor meget jeg har taget på, ikke det vilde vil jeg tro. Strækmærkerne holder sig også væk endnu!

Ellers nyder jeg bare hver morgen jeg står op og der er en dag mindre til termin

Anmeld

20. oktober 2010

DK

Hej

Jeg vil også lige opfordre til at bruge vores termins mødregruppe! Den er åbent for alle, og der finder du mange tråde omkring vægt, indkøb osv. for andre gravide der er lige så langt henne som dig. Du kan finde den ved at trykke på "mødregrupper" der står ved siden af "debat" i den øverste linje her på siden. Så trykker du på mødregruppe 2011: 1 kvartal 2011 og er inde. Hvis du har lyst kan du skrive dig på vores terminsliste, den står allerøverst på siden, man tilføjer sig selv!

Jeg har termin d. 19/1. Jeg venter en dreng, og har sidst jeg var på vægten taget 10 kg på. Jeg har meget vand i kroppen, især i benene, men det kan godt have noget at gøre med at jeg har bækkenløsning. Det trykker lidt skævt i bækkenet og væsken kan have sværere ved at returnere fra benene igen.Min bækkenløsning er blevet noget slemt her de sidste par uger. Hvis jeg laver for meget (hvilket næsten vil sige bare laver noget der ikke involverer en sofa) så kan jeg bare næsten ikke gå om aftenen og næste dag. Det er naturligvis rigitg træls, men på den anden side så kan jeg da snart se en ende på det hele.

Bimmeren sparker meget og jeg mærker både spark, koldbøtter og møffen rundt. Selv om min moderkage ligger ud mod maven, så kan man godt se spark igennem (altså ikke som en lille fod, men mere at maven lige får en bule der hvor han sparker) Det er super dejligt! Min mave er blevet kæmpe stor, og jeg er begyndt at få det berømte trykken mod ribbene. Det er lidt ubehageligt, og nu hvor jeg har mærket det igen, kan jeg pludselig tydeligt huske hvor træls det var fra min første graviditet. Det havde jeg ellers lykkeligt glemt siden dengang!

Jeg har købt meget ind til min lille Bimmer. Vi mangler kun småting nu. Du kan se en liste med hvad jeg har købt og hvad jeg mangler under mødregruppen. Den hedder vist noget a la "DK og Bimmerens indkøbsliste" mener jeg. Vi har de store ting som tremmeseng, vugge, babyseng, kombivogn, sovevogn, puslekommode og tøj på plads. Så mangler jeg lidt småting som badekar osv. endnu. Derudover er pusletoppen til kommoden bestilt hos far, og 3 fine babydynebetrækker bestilt hos mor og masser af lækker hjemmestrik bestilt hos svigermor. 

Jeg håber vi ses i mødregruppen!

Knus Ditte

Anmeld

20. oktober 2010

Mettemus

Hej!

Som de andre siger - skynd dig over i mødregruppen for første kvartal 2011

Jeg er gravid med mit første barn og har termin d. 13. januar. Jeg har indtil for et par uger siden haft en fuldstændig smerte- og symptomfri graviditet. Den 1. oktober flyttede vi, og jeg har nok ikke helt kunnet lade være med at løfte for meget. Den sidste uge eller to har jeg haft rigtig ondt i min lænd, mit bækken og ryg og jeg frygter lidt en bækkenløsning i anmarch, men har indtil videre undgået lægen for ikke at blive sygemeldt.

Mht udstyr har jeg meget lidt overblik over hvad vi mangler/ikke mangler. Vi har styr på barnevogn og seng og ved hvilket puslebord vi skal købe. Men rigtig mange af de halvstore ting så som puslepude, ammepude, sengetøj, babyalarm osv. mangler vi stadig. Jeg tror, vi ønsker os mange af tingene i julegave, hvis jeg i altså vel at mærke har nerver til at mangle så meget helt til sidst!? 

Anmeld

20. oktober 2010

blomst84

Hej jamen jeg er gravid med mit første barn, en lille pige som jeg har termin med den 13. Januar. Jeg lider stadig meget af kvalme og en smule opkast engang imellem, men det er jeg efterhånden blevet vant til :-) ellers blev jeg sygemeldt med bækkenløsning allerede i uge 16 og troede faktisk det var gået i sig selv, men vi har lige købt hus og vil jo gerne hjælpe til med flytning osv, men efter 2 dage blev jeg virkelig lige mindet hvorfor jeg var blevet sygemeldt!! Og har døjet med mange smerter i ryggen og benene, så er lænket til sofaen :-( af ting til min lille pige har jeg tremmeseng, vugge, puslebord og barnevogn. Og ja en masse masse tøj, desværre har jeg et meget stort shoppe gen :-) Det var alt fra mig Sabrina 27+6 :-)

Anmeld

20. oktober 2010

Kats

Hejsa

Jeg har termin d. 18. januar. Mærker liv hver dag og har taget ca. 8 kg på… og ingen strækmærker - endnu (!)

Har oplevet at være utæt ved spark fra babyen .. og har kvalme og opkast, som heldigvis er aftaget en del den sidste måned !!

Jeg ved ærlig talt ikke om jeg har plukveer (for jeg ved ikke hvordan det føles) - men har en sjælden gang imellem oplevet et kæmpe jag, typisk hvis jeg ligger ned og drejer mig hurtigt!

Vi har nu købt seng, dyner og sengetøj, stofbleer, voksi,  lift, bæresele, slynge og noget fint tøj - og bestilt autostol, babyalarm og barnevogn.. tager det sådan lidt hen ad vejen

Vi ses i "mødregruppen"

Anmeld

21. oktober 2010

CA

Hej igen

Tusind tak for alle jeres svar, Rart at høre hvordan andre som er lige så langt henne har det osv. Jeg er tilmedt mødregruppen, så I behøver ikke svare her mere

Vi ses derinde!

Anmeld

21. oktober 2010

CA

blomst84 skriver:

Hej jamen jeg er gravid med mit første barn, en lille pige som jeg har termin med den 13. Januar. Jeg lider stadig meget af kvalme og en smule opkast engang imellem, men det er jeg efterhånden blevet vant til :-) ellers blev jeg sygemeldt med bækkenløsning allerede i uge 16 og troede faktisk det var gået i sig selv, men vi har lige købt hus og vil jo gerne hjælpe til med flytning osv, men efter 2 dage blev jeg virkelig lige mindet hvorfor jeg var blevet sygemeldt!! Og har døjet med mange smerter i ryggen og benene, så er lænket til sofaen :-( af ting til min lille pige har jeg tremmeseng, vugge, puslebord og barnevogn. Og ja en masse masse tøj, desværre har jeg et meget stort shoppe gen :-) Det var alt fra mig Sabrina 27+6 :-)

Du må hellere lytte til lægen og passe på dig selv - Der skal jo nødig ske dig eller baby noget Mn kender godt det der med ikke at kunne lade være. Det er svært at være den der ikke kan eller må noget... Held og lykke med det - jeg håber du får tiden til at gå på sofaen. Du kunne jo strikke eller hækle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.