? omkring ÆL igen igen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2010

Sofia

BubbieBear skriver:

Ja self men 5 dage er jo også maxgrænsen for "holdbarhedsdatoen" på de kære soldater.

Ja det er jeg klar over

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2010

kkk

Chancen for graviditet er størst 2 døgn før ægløsning og i 24 umiddelbart efter ægløsning. Der sker vist nogle kemiske processer omkring ægget på turen gennem æggelederen som forhindrer det i at blive befrugtet når det når længere ned i livmoderen - befrugtningen skal se i æggelederen, og det var vel egentlig det du spurgte om!?

Hvis man IKKE ønsker at blive gravid skal man være yderst opmærksom på at der ER chance for at sunde raske og effektive sædceller kan holde sig friske og ligge på lur til befrugtning af et æg helt op til 5 døgn samt at et æg kan være modtagelig for sædceller op til 36 timer efter ægløsning. Men hvis man virkelig gerne vil være gravid er det dumt at satse på de 'fem døgn før ægløsning' og på 36 timers befrugtningschance:-)

Hvis ønsket for graviditet er stort så er det netop smartest at satse på to døgn før + de 24 timer efter ægløsning - og dem burde man være heldig at ramme, hvis man sex'er hver 2. - 3. dag:-)

(Og så kan man jo supplere med alle teorierne om hvornår man kan lave drenge og hvornår man kan lave piger:-)

Husk at nyd sex'eriet! Det bliver ikke det samme når du først har fået kvalme

Anmeld

20. oktober 2010

grinny

kkk skriver:

Chancen for graviditet er størst 2 døgn før ægløsning og i 24 umiddelbart efter ægløsning. Der sker vist nogle kemiske processer omkring ægget på turen gennem æggelederen som forhindrer det i at blive befrugtet når det når længere ned i livmoderen - befrugtningen skal se i æggelederen, og det var vel egentlig det du spurgte om!?

Hvis man IKKE ønsker at blive gravid skal man være yderst opmærksom på at der ER chance for at sunde raske og effektive sædceller kan holde sig friske og ligge på lur til befrugtning af et æg helt op til 5 døgn samt at et æg kan være modtagelig for sædceller op til 36 timer efter ægløsning. Men hvis man virkelig gerne vil være gravid er det dumt at satse på de 'fem døgn før ægløsning' og på 36 timers befrugtningschance:-)

Hvis ønsket for graviditet er stort så er det netop smartest at satse på to døgn før + de 24 timer efter ægløsning - og dem burde man være heldig at ramme, hvis man sex'er hver 2. - 3. dag:-)

(Og så kan man jo supplere med alle teorierne om hvornår man kan lave drenge og hvornår man kan lave piger:-)

Husk at nyd sex'eriet! Det bliver ikke det samme når du først har fået kvalme

Tak for det dejlige indlæg, nu blev jeg en del klogere. 

Kan man virkelig lave piger på en måde og drenge på en anden måde? Eller er det vare noget man siger?

Og det der med kvalmen, kan vi ikke bare sige at jeg ikke skal have det? hehe, det synes jeg lyder som en god idé 

Anmeld

21. oktober 2010

kkk

grinny skriver:

Tak for det dejlige indlæg, nu blev jeg en del klogere. 

Kan man virkelig lave piger på en måde og drenge på en anden måde? Eller er det vare noget man siger?

Og det der med kvalmen, kan vi ikke bare sige at jeg ikke skal have det? hehe, det synes jeg lyder som en god idé 

Altså til det med piger og drenge, så er det vist et videnskabeligt faktum at y-kromosom-sædceller (drenge) svømmer hurtigere men lever kortere end x-kromosom-sædceller (piger) som så svømmer langsommere men lever længere. Denne viden er blevet omsat til en teori om, at der er større sansynlighed for at få drengebørn, hvis 'klatten' leveres meget tæt på eller lige efter ægløsning. På dette tidspunkt vil der være størst koncentration af hurtigtsvømmende y-kromosom-sædceller, som kan nå hurtigst frem til et æg, der allerede ligger klar. Hvorimod der er størst sandsynlighed for pigebørn, hvis klatten leveres 3-5 dage før ægløsning, fordi de hurtigtsvømmende y-kromosom-sædceller vil være gået til når ægget er klar til befrugtning og tilbage er de langsomtsvømmende, men mere holdbare x-kromosom-sædceller:-)

Teorien er sådan set god nok, men der er tale om sansynligheder, og altså ikke sikkerhed for enten pige eller dreng. Og igen hvis man virkelig ønsker at blive gravid, er det nok smartere blot at sex'e løs hver 2-3 dag uden for mange spekulationer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.