? omkring ÆL igen igen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.333 visninger
13 svar
0 synes godt om
18. oktober 2010

grinny

Ja så er jeg her igen, hehe..

Kæresten og jeg sad og snakkede idag om hvor længe et æg kan "holde" sig. Jeg mener nemlig at jeg har hørt at hvis ægget ikke er blevet befrugtet inden for 24 timer så kan man ikke "nå" det, er det rigtigt? Eller kan det blive befrugtet hele den uge det ville være om at sidde sig fast?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2010

Sofia

Ægget kan befrugtes i 24-36 timer. Men hvis man har sex inden ægløsningen, kan sæden holde sig i 5 døgn, dvs. I sagtens kan have sex inden selve ægløsningen, og stadig være "dækket ind". Man behøver ikke have sex lige præcis i de 24-36 timer!

Anmeld

18. oktober 2010

BubbieBear

Sofia skriver:

Ægget kan befrugtes i 24-36 timer. Men hvis man har sex inden ægløsningen, kan sæden holde sig i 5 døgn, dvs. I sagtens kan have sex inden selve ægløsningen, og stadig være "dækket ind". Man behøver ikke have sex lige præcis i de 24-36 timer!

5 døgn?

Jeg mener det er 2-3 dage

Anmeld

18. oktober 2010

grinny

Sofia skriver:

Okay, mange tak for hjælpen

Anmeld

18. oktober 2010

grinny

BubbieBear skriver:

5 døgn?

Jeg mener det er 2-3 dage

Jeg har altid hørt det var 5 døgn

Anmeld

18. oktober 2010

BubbieBear

grinny skriver:

Okay, mange tak for hjælpen

Okay det har jeg ikke

De anbefaler jo sex hver anden dag når man prøver at blive gravide.

Anmeld

19. oktober 2010

Sofia

BubbieBear skriver:

Okay det har jeg ikke

De anbefaler jo sex hver anden dag når man prøver at blive gravide.

ja, men det er fordi man så har en frisk og frejdig portion, derfor anbefales hver anden dag.. Men hvis der ligger noget som er 5 dage gammelt, kan ægget stadigvæk befrugtes..

Anmeld

19. oktober 2010

BubbieBear

Sofia skriver:

ja, men det er fordi man så har en frisk og frejdig portion, derfor anbefales hver anden dag.. Men hvis der ligger noget som er 5 dage gammelt, kan ægget stadigvæk befrugtes..

Ja self men 5 dage er jo også maxgrænsen for "holdbarhedsdatoen" på de kære soldater.

Anmeld

19. oktober 2010

Wish upon a star

Jeg har altså også altid kun hørt at de "kun" kan holde sig i op til 3 dage. Hvor har du hørt at det er 5 dage?

Anmeld

20. oktober 2010

Sofia

BettinaHornskov skriver:

Jeg har altså også altid kun hørt at de "kun" kan holde sig i op til 3 dage. Hvor har du hørt at det er 5 dage?

http://www.mingraviditet.dk/snartgravid/aglos.htm

Det står fx her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.