trapper ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2010

serinasmor

Baagøe skriver:

Laura fylder 1 år om præcis en uge, og hun forstår stadig ikke, at hun ikke må gå alene på trapper, men mon ikke det snart kommer

det går jo så stærkt ... så lige pludselig forstår de også det

det er bare så pokkers svært at vide hvornår de er klar til hvad

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2010

Mi

serinasmor skriver:

hmmm ... måske det er værd at nævne at det eneste vi har i underetagen er en stue og en have ... vi kommer derfor ikke til at være i overetagen mens hun er i underetagen i MANGE år ... og vi har også gitter i overetagen netop af den grund at det er der det meste leg foregår ... og det gitter beholder vi da oppe LÆNGE endnu...

hvordan har i så lært jeres at kravle på trapper ? og har de respekt for trappen selvom den har været buret inde ?

det er jo lige netop de spørgsmål jeg sidder med lige nu??

et valg har konsekvenser... og hvilke konsekvenser vil jeg helst leve med ..

mine forældre havde trappe og ingen gitter .. den eneste der nogensinde er faldet ned der var min kusine ... og kun én kusine ud ef 15 ... vi andre havde respekt for trappen og legede ikke på den eller i nærheden af den ...

Da de var mindre lærte vi dem at de skulle kravle baglæns ned og skulle holde ved når de gik op. De er gode til at passe på trapperne, de store i hvert fald. De har altid fået lov til at kravle op og ned af trappen og så gik vi bare bagved, for ja de skal jo lære det.

Anmeld

19. oktober 2010

Pige2009

serinasmor skriver:

det går jo så stærkt ... så lige pludselig forstår de også det

det er bare så pokkers svært at vide hvornår de er klar til hvad

Hi hi. Ja. Det er svært at følge med nogle gange...

Anmeld

19. oktober 2010

linemus

Mht. at lære at kravle ned ad trapper: Fra babyen begynder at møffe rundt på fx sengen, skal man hjælpe dem baglæns ned ad kanten, mens man siger "baglæns". Det samme gælder trappetrin eller ned ad sofaen osv. Når de så selv kan kravle rundt og kommer til en kant, siger man igen "baglæns", og fordi det er noget, der er indøvet, så vender de sig om og kravler baglæns ned. Tilsidst behøver man jo ikke sige det mere, så har de lært det. Det har virket på mine tre

- Line

Anmeld

19. oktober 2010

serinasmor

linemus skriver:

Mht. at lære at kravle ned ad trapper: Fra babyen begynder at møffe rundt på fx sengen, skal man hjælpe dem baglæns ned ad kanten, mens man siger "baglæns". Det samme gælder trappetrin eller ned ad sofaen osv. Når de så selv kan kravle rundt og kommer til en kant, siger man igen "baglæns", og fordi det er noget, der er indøvet, så vender de sig om og kravler baglæns ned. Tilsidst behøver man jo ikke sige det mere, så har de lært det. Det har virket på mine tre

- Line

tak for råd ... det må vi huske fra nu af

Anmeld

19. oktober 2010

TbCp

VI har aldrig brugt trappegitter, hverken foroven eller forneden.
Vores datter avr også omkring 9 mdr. da hun lærte at kravle op og derfra begyndte vi også at lære hende at kravle ned igen...
Vi har aldrig gjort så meget ud af det... hvis hun var på vej op uden at vi var der, sagde vi nej og tog hende ned igen.
Og hver gang vi andre så var med fik hun selv lov at kravle op og ned.

Nu er hun 3 år og render selv op og ned af trapperne som hun selv vil...

Herhjemme er det kun mig der er en klodsmajor og har efterhånden taget et par styrt på den trappe

Anmeld

19. oktober 2010

serinasmor

TbCp skriver:

VI har aldrig brugt trappegitter, hverken foroven eller forneden.
Vores datter avr også omkring 9 mdr. da hun lærte at kravle op og derfra begyndte vi også at lære hende at kravle ned igen...
Vi har aldrig gjort så meget ud af det... hvis hun var på vej op uden at vi var der, sagde vi nej og tog hende ned igen.
Og hver gang vi andre så var med fik hun selv lov at kravle op og ned.

Nu er hun 3 år og render selv op og ned af trapperne som hun selv vil...

Herhjemme er det kun mig der er en klodsmajor og har efterhånden taget et par styrt på den trappe

det lyder umiddelbart som en god ide ... vi skal i hvert fald have en snak om hvad man må og ikke må på den trappe (farmand og jeg ) så vi i det mindste er enige... men ja ... jeg tror nu nok vi ender med at gøre som jer .. altså ikke have gitter i bunden af trappen og så ldae hende kravle op når vi er med... og lære hende at kravle ned igen snarest

Anmeld

19. oktober 2010

oerbaek

mine drenge har altid klaret trappen her hjemme helt fint vi har aldrig haft problemer med at de ikk ehar kunne respektere dem... vi flyttede ind i huset da min store søn var 2 år og han var lyn hurtig til at lære trapperne... MEEEN jeg har aldrig lært mine børn at de skulle kravle baglens ned af trappen da jeg kunne fornemme på dem begge to at de blev mere usikre af at kravle baglens end de var når de gik forlens... så vi lærte dem begge at kalde når de skulle ned af trappen og så holdte vi dem i hånden mens de gik forlæns ned og til sidst havde de lært det og min mindste dreng som nu er 3 år har selv rendt på trapperne siden han var 1½ og har aldrig taget et styrt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.