trapper ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.283 visninger
17 svar
0 synes godt om
18. oktober 2010

serinasmor

hej alle i skønne mødre

Serina har idag for første gang kravlet på trappen ... og hun var faktisk godt til det- man skulle tro hun havde øvet sig bare rolig mor var lige bag hende hele vejen op.. så jeg havde da grebet hende hvis hun var snublet 

spørgsmålet er så bare .. hvordan lærer vi hende at hun kun må kravle på trappen når vi er med ?? kan man det eller er vi nødt til at forbyde det helt??

Er hun i en alder af 9½ mdr gammel nok til at forstå det ??

Hvordan og hvornår lærer man hende så at bakke ned igen ??

tjaee i skønne mødre ( nok mest jer med trapper i huset) hvordan har i gjort det eller hvordan har i tænkt jer at gøre det ??

Det skal nok lige siges at vi har tremmer for oven af trappen og det derfor kun er når vi er nede i stuen det er et reelt problem

hilsen en stolt og forvirret serinasmor - der ikke kan forstå det er gået så stærkt at hun allerede kan kravle på trapper

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2010

Lullaby

Jeg ved faktisk ikke helt hvornår vi har ladet dem gøre det. Men ca et års tid fik de lov helt selv

Anmeld

18. oktober 2010

serinasmor

Lullaby skriver:

Jeg ved faktisk ikke helt hvornår vi har ladet dem gøre det. Men ca et års tid fik de lov helt selv

oki

hvordan lærte i dem at de skulle bakke for at komme ned igen?

Anmeld

18. oktober 2010

Pige2009

serinasmor skriver:

hej alle i skønne mødre

Serina har idag for første gang kravlet på trappen ... og hun var faktisk godt til det- man skulle tro hun havde øvet sig bare rolig mor var lige bag hende hele vejen op.. så jeg havde da grebet hende hvis hun var snublet 

spørgsmålet er så bare .. hvordan lærer vi hende at hun kun må kravle på trappen når vi er med ?? kan man det eller er vi nødt til at forbyde det helt??

tjaee i skønne mødre ( nok mest jer med trapper i huset) hvordan har i gjort det eller hvordan har i tænkt jer at gøre det ??

Det skal nok lige siges at vi har tremmer for oven af trappen og det derfor kun er når vi er nede i stuen det er et reelt problem

hilsen en stolt og forvirret serinasmor - der ikke kan forstå det er gået så stærkt at hun allerede kan kravle på trapper

Jeg ville nok købe et tremmegitter mere til at sætte for enden af trappen, da I endnu ikke kan lære hende, hun ikke må kravle på trappen uden I er med...

Anmeld

18. oktober 2010

Mira0911

Helt klart købe et trappegitter....

Anmeld

18. oktober 2010

serinasmor

Baagøe skriver:

Jeg ville nok købe et tremmegitter mere til at sætte for enden af trappen, da I endnu ikke kan lære hende, hun ikke må kravle på trappen uden I er med...

hmmm ... måske en god ide men hvornår er hun så gammel nok til at forstå det ... jeg mener -hun skal jo på et eller andet tidspunkt i sit liv lære at kravle på trapper selvom de er farlige ... lærer man at få respekt for trappen hvis den altid er spærret inde?? ...

sorry .. fik lige tankemylder

Anmeld

18. oktober 2010

Pige2009

serinasmor skriver:

hmmm ... måske en god ide men hvornår er hun så gammel nok til at forstå det ... jeg mener -hun skal jo på et eller andet tidspunkt i sit liv lære at kravle på trapper selvom de er farlige ... lærer man at få respekt for trappen hvis den altid er spærret inde?? ...

sorry .. fik lige tankemylder

Laura fylder 1 år om præcis en uge, og hun forstår stadig ikke, at hun ikke må gå alene på trapper, men mon ikke det snart kommer

Anmeld

18. oktober 2010

Mi

serinasmor skriver:

hej alle i skønne mødre

Vi har også trapper og tre børn, hvor den yngste er snart to år. Du SKAL bare have trappegitter. Vi har det både øverst på trappen og nedenfor den. Du kan ikke stole på at hun ikke kravler derop overhovedet. Det nederste trappegitter tager vi af, når hun er sikker på trappen, det bliver nok om et års tid. Men det øverste beholder vi altid. Børnene leger jo deroppe og så sker der altså uheld uanset hvor store de er. Har en veninde som ikke havde gitter for og hendes søn på 5 år tog den på hovedet ned og mistede fortænderne. De har også haft børn på besøg som er faldet ned og har slået sig. Jeg syntes også at det er rart at vores gæster kan sidde rolig i stuen uden at skulle bekymre sig om børnene på 1. sal.

SÅ ALTID GITTER

Mvh

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

18. oktober 2010

serinasmor

MoarJ skriver:

Helt klart købe et trappegitter....

oki

tak for indput

Anmeld

18. oktober 2010

serinasmor

MarianneSonne skriver:

Vi har også trapper og tre børn, hvor den yngste er snart to år. Du SKAL bare have trappegitter. Vi har det både øverst på trappen og nedenfor den. Du kan ikke stole på at hun ikke kravler derop overhovedet. Det nederste trappegitter tager vi af, når hun er sikker på trappen, det bliver nok om et års tid. Men det øverste beholder vi altid. Børnene leger jo deroppe og så sker der altså uheld uanset hvor store de er. Har en veninde som ikke havde gitter for og hendes søn på 5 år tog den på hovedet ned og mistede fortænderne. De har også haft børn på besøg som er faldet ned og har slået sig. Jeg syntes også at det er rart at vores gæster kan sidde rolig i stuen uden at skulle bekymre sig om børnene på 1. sal.

SÅ ALTID GITTER

Mvh

Marianne

www.stjerneleg.dk

hmmm ... måske det er værd at nævne at det eneste vi har i underetagen er en stue og en have ... vi kommer derfor ikke til at være i overetagen mens hun er i underetagen i MANGE år ... og vi har også gitter i overetagen netop af den grund at det er der det meste leg foregår ... og det gitter beholder vi da oppe LÆNGE endnu...

hvordan har i så lært jeres at kravle på trapper ? og har de respekt for trappen selvom den har været buret inde ?

det er jo lige netop de spørgsmål jeg sidder med lige nu??

et valg har konsekvenser... og hvilke konsekvenser vil jeg helst leve med ..

mine forældre havde trappe og ingen gitter .. den eneste der nogensinde er faldet ned der var min kusine ... og kun én kusine ud ef 15 ... vi andre havde respekt for trappen og legede ikke på den eller i nærheden af den ...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.