Så er jeg hjemme stadig med lillepigen i maven :D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.038 visninger
18 svar
0 synes godt om
18. oktober 2010

VIPpigen

Hej Alle sammen.

kunne se Shibby havde oprettet en tråd, og tusind tak for alle de kærlige tanker. Det varmer så utrolig meget at se at der er andre som har klaret sig igennem hvis det skulle ske hun ville ud nu.

Var begyndt at bløde ved 24 tiden, og ville til at starte med tage det stille og roligt, men da jeg ikke kunne få liv i lillepigen på nogen måder blev jeg urolig, så ringede til fødegangen.

Vi blev indlagt natten til lørdag. Havde desværre sendt kæresten i byen med en kammerat, så da jeg blødte vidste jeg han ikke kunne køre. Fik min mor til at hente mig, og kæresten slingrede hjem, så kan kunne komme med. Vi kom ind til undersøgelse med det samme. Og de tjekkede hjertelyd med det samme jeg havde lagt mig, den var der heldigvis. Da lægen kom og ville scanne fik han kun fat i tuben med creme før hun sparkede derud af, og mor her kunne slappe bare lidt af. Han scannede og kunne som jeg fik at vide både tirsdag og onsdag konstatere at hun lå med hovedet boret godt ned i bækkenet, han mente vægten lå på lige knap 2200 g, og alt så fint ud. De kunne ikke forklare hvor blodet kom fra, men han kunne se der var gammel blod i underlivet.

For at være på den sikre side får jeg et stik med lungemodner, og skal have et 24 timer efter igen, klokken er her 2.30, og jeg bliver indlagt. Får at vide jeg nok vil komme hjem søndag hvis jeg ikke bløder indtil da.
Sygeplejersken kommer ind natten til søndag og giver mig lungemodner for 2 gang, og jeg  for jeg kan komme hjem senere søndag. Da lægen kommer ændre han dog lidt mening, de vil gerne have mig op at gå, for at se hvad jeg kan holde til af belastning, før de sender mig hjem. Så tidligst mandag vil jeg komme hjem.

Eiii, ja ved jo hvorfor jeg gør det heldigvis, og selvom det ikke vil være såå farligt hvis hun ville komme inden længe vil jeg helt klart sætte pris på hun blev minimum 4 uger endnu. Så vi bider det i os. Er oppe at gå lidt, og i takt med jeg bevæger mig bliver hun heldigvis også mere livlig. Kæresten kom forbi søndag aften, og der er vidst ingen tvivl om det er en fars pige vi venter os, med det samme hans stemme kommer gennem rummet sparker og bokser hun derud af.
Så til morgen fik jeg vidst det klareste tegn fra hende at NU SKULLE VI HJEM, klokken 5.15 vågner jeg ved at jeg skal tisse. Hun er ellers meget stille så tidlig om morgenen. Men klokken 5.20 plejer far at komme ind og sige farvel inden han køre på arbejde. Jeg får et kys, og han ligger hånden på maven og nusser den. Men fordi han ikke var der til morgen skal jeg love for maven gik helt amok, der blev slået og sparket helt vildt, og sådan fortsatte hun næsten en time før hun faldt til ro hvor jeg nussede maven. Lægen kom ind lidt i 10 og hun var ikke i tvivl jeg måtte komme hjem, men ville der ske noget som helst skulle jeg ringe med det samme på fødegangen igen.

Så nu ligger jeg på sofaen hjemme, og tager den stille og roligt, jeg skulle slappe af, lytte til kroppen, og ikke bevæge mig alt for meget, men noget må jeg heldigvis lave, så helt sengeliggende er jeg ikke. Skønt

Ja, en lidt lang opdatering fra mig. Tak fordi i læste med.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2010

AnneBJ

Ih hvor godt hun blev derinde! Bliver skønt at se Jeres lille "fars pige"

Anmeld

18. oktober 2010

Laulund87

Hvor dejlidt hun stadig ligger i mavsen

At hun bliver derinde liiiidt endnu

Anmeld

18. oktober 2010

VNB

Hvor er det SKØNT at læse et i begge to er okay søde!

Har tænkt så meget på jer siden igår. Sikke da en slem forskrækkelse  men godt at alt er okay, og at lillepigen har det rigtig godt inde i hulen! For ja selvom der ikke sker det store ved at hun skulle komme ud nu, er det da KLART at foretrække at hun blir derinde mindst 1 måned endnu  det er dog vildt rart at lægerne er så hurtige, HVIS man nu kommer i sådan en træls situation!

Hun er vist en rigtig lille drillepind den lille i maven  

Nu må du slappe godt af i de sidste 7 uger, og SÅ må de små baryler hellere end gerne kigge ud til os!

mange knus fra mig!

Anmeld

18. oktober 2010

VIPpigen

AnneBJ skriver:

Ih hvor godt hun blev derinde! Bliver skønt at se Jeres lille "fars pige"

Ja, sætter også stor pris på at hun bliver lidt endnu. Så lige nu tager vi en dag af gangen, og håber på det bedste.

Anmeld

18. oktober 2010

VIPpigen

Laulund87 skriver:

Hvor dejlidt hun stadig ligger i mavsen

At hun bliver derinde liiiidt endnu

Mange tak. Satser på at holde på hende så længe som muligt

Anmeld

18. oktober 2010

VIPpigen

VNB skriver:

Hvor er det SKØNT at læse et i begge to er okay søde!

Har tænkt så meget på jer siden igår. Sikke da en slem forskrækkelse  men godt at alt er okay, og at lillepigen har det rigtig godt inde i hulen! For ja selvom der ikke sker det store ved at hun skulle komme ud nu, er det da KLART at foretrække at hun blir derinde mindst 1 måned endnu  det er dog vildt rart at lægerne er så hurtige, HVIS man nu kommer i sådan en træls situation!

Hun er vist en rigtig lille drillepind den lille i maven  

Nu må du slappe godt af i de sidste 7 uger, og SÅ må de små baryler hellere end gerne kigge ud til os!

mange knus fra mig!

Tak...

Ja, altså som sagt vil jeg gerne holde på hende i mindst 4 uger endnu, så det er hvertfald målet. Men hold op en oplevelse, og du kan tro jeg også er glad for lægerne alligevel har handlet som de har. Der har ikke manglet noget mens jeg har været indlagt, selvom jeg satte mig til at tude da de sagde det der kl 2.30 om natten, men var også træt og bekymret over hvad der skulle ske. De undersøgte heldigvis alt da jeg kom ind dernede, og havde 36 mm livmoderhals(tror jeg han sagde), og lægen sagde at vi først skulle blive bekymret hvis den kom under 25. Så vidste jeg var i sikre hænder.
Og fik da også masser af ros for mit positive humør og jeg smilede altid når de kom ind sygeplejerskene. Men altså hvad skal jeg ellers gøre, selvom det er røvsurt at ligge der ved jeg hvorfor jeg gør det, og lillepigen er altså vigtigere end om jeg keder mig eller ej.

Men tak for alle tankerne. STOR

Anmeld

18. oktober 2010

Marco2

Godt det hele så fint ud.

Prøvede det samme i min sidste graviditet, med lungemodner und alles og symptomer på for tidlig fødsel, men da det så blev stoppet besluttede hun at blive derinde til 40+4

Men godt at hun får nogle flere uger derinde. Hun gerne skulle blive der til 40+0 mindst.

AG

Anmeld

18. oktober 2010

VIPpigen

Marco2 skriver:

Godt det hele så fint ud.

Prøvede det samme i min sidste graviditet, med lungemodner und alles og symptomer på for tidlig fødsel, men da det så blev stoppet besluttede hun at blive derinde til 40+4

Men godt at hun får nogle flere uger derinde. Hun gerne skulle blive der til 40+0 mindst.

AG

Åhh, det er altså godt med de historier hvor i har gået så længe med dem, og det hele bare er gået super. For hold op en masse bekymringer og tanker man kan have. Er bare super glad hvis jeg kan holde hende indtil 37 uge. Så den bliver hvertfald taget stille og roligt herfra nu.

Anmeld

18. oktober 2010

VNB

VIPpigen skriver:

Tak...

Ja, altså som sagt vil jeg gerne holde på hende i mindst 4 uger endnu, så det er hvertfald målet. Men hold op en oplevelse, og du kan tro jeg også er glad for lægerne alligevel har handlet som de har. Der har ikke manglet noget mens jeg har været indlagt, selvom jeg satte mig til at tude da de sagde det der kl 2.30 om natten, men var også træt og bekymret over hvad der skulle ske. De undersøgte heldigvis alt da jeg kom ind dernede, og havde 36 mm livmoderhals(tror jeg han sagde), og lægen sagde at vi først skulle blive bekymret hvis den kom under 25. Så vidste jeg var i sikre hænder.
Og fik da også masser af ros for mit positive humør og jeg smilede altid når de kom ind sygeplejerskene. Men altså hvad skal jeg ellers gøre, selvom det er røvsurt at ligge der ved jeg hvorfor jeg gør det, og lillepigen er altså vigtigere end om jeg keder mig eller ej.

Men tak for alle tankerne. STOR

kan godt forstå du tudede! det ville jeg også have gjort... men blir jo selvfølgelig mega bange..! Og selvom man ved at man er i gode hænder vil man da alligevel være mega nervøs.

Lyder dog heldigvis til at du har taget hele situation meget fornuftigt  og  for at du oven ikøbet havde overskud til smil og lidt godt humør! For ja selvom det helt sikkert et ret så kedeligt at være indlagt, bider man det jo gerne i sig for den lilles skyld

Synes det er SÅ sødt at hun allerede er så meget en fars pige!  det lyder lidt ligesom herhjemme! Her sparker den bette trold og løs HVER gang far nærmer sig. i sidste uge var han på kursus i 3 dage og han var der jo derfor ikke om morgenen til at nusse os farvel... den bette var helt rundt på gulvet i sin rytme, og lige så snart han kom hjem og snakkede til maven skal jeg love for at der kom gang i den, og nu er den helt tilbage i sin gode gamle rutiner!  så de små kan HELT klart mærke fars tilstedeværelse!

Men ja 4 uger til, så er hun meget mere færdigbagt og tror helt sikkert at du nok skal holde på hende MINDST så længe!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.