Hostesaft?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.335 visninger
19 svar
0 synes godt om
17. oktober 2010

Findusinde

Hejsa!

Laura på 13 mrd har hostet de sidste 1½ mrd.. Jeg har rendt til lægen jeg ved ikke hvor mange gange.. Og får hver gang at vide.. Det sidder i svælget og der er ikke noget at høre på lungerne.. Nej, så langt så godt.. Men hvorfor fanden kan jeg så ikke få noget hostesaft??

I nat har været en af de værste nætter længe.. Hun har hostet og grædt så meget at hun næsten har kastet op af det.. Jeg ringer til lægen i morgen og så må de simpelthen udskrive noget hostesaft, det er jo ikek til at holde ud for hende..

Har andre oplevet deres læge være sådan med hostesaft??

Knus fra en meget meget træt Annemette, med en lige så træt Laura...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2010

Frk. Himmelblå

Er igennem tilsvarende med datter på samme alder. Og hoste i snart to mdr. Har været ved lægen 4 gange. Ikke noget på lungerne (heldigvis), og (desværre) heller ikke noget at gøre ved det.

Fik dog at vide, at man må benytte alle de gamle husmor-råd, når de er fyldt et år. Fx varm honningmælk, kamillethe osv.. (Ingen af delene vil min datter på vilkår have indenbords, så begrænset, hvad man kan bruge det til!) .

God bedring med hende.

Anmeld

17. oktober 2010

Findusinde

SeptemberBaby skriver:

Er igennem tilsvarende med datter på samme alder. Og hoste i snart to mdr. Har været ved lægen 4 gange. Ikke noget på lungerne (heldigvis), og (desværre) heller ikke noget at gøre ved det.

Fik dog at vide, at man må benytte alle de gamle husmor-råd, når de er fyldt et år. Fx varm honningmælk, kamillethe osv.. (Ingen af delene vil min datter på vilkår have indenbords, så begrænset, hvad man kan bruge det til!) .

God bedring med hende.

Det er jo bare så synd for de små!! Jeg har prøvet ALT! Udluftning på værelset gentagne gange om dagen, hun ligger med hovedet hævet.. Sengen er hævet og hun ligger sågar med en voksen hovedpude. Kamillethe får hun næsten dagligt, det samme med varm mælk med honning, og der er bare intet at gøre.. Blir frusteret når andre i min mødregruppe kan få udskrevet hostesaft ved lægen, og de kan sige at det hjælper rigtig meget..

Anmeld

17. oktober 2010

Frk. Himmelblå

Findusinde skriver:

Det er jo bare så synd for de små!! Jeg har prøvet ALT! Udluftning på værelset gentagne gange om dagen, hun ligger med hovedet hævet.. Sengen er hævet og hun ligger sågar med en voksen hovedpude. Kamillethe får hun næsten dagligt, det samme med varm mælk med honning, og der er bare intet at gøre.. Blir frusteret når andre i min mødregruppe kan få udskrevet hostesaft ved lægen, og de kan sige at det hjælper rigtig meget..

Ih altså, hvor jeg kender det!

Har ikke hørt om, at man kan få hostesaft, men det virker da sært, at andre kan, når du ikke må.. Kender ikke begrundelserne for, at man siger nej til det...

Jeg fik som sagt også at vide, at der ikke var noget medicinsk at gøre... 

Anmeld

17. oktober 2010

Findusinde

SeptemberBaby skriver:

Ih altså, hvor jeg kender det!

Har ikke hørt om, at man kan få hostesaft, men det virker da sært, at andre kan, når du ikke må.. Kender ikke begrundelserne for, at man siger nej til det...

Jeg fik som sagt også at vide, at der ikke var noget medicinsk at gøre... 

Jeg mener der er noget hostestillende der hedder Salbuvent der kan bruges.. jeg ved godt at det er astma medicin.. Men hvis det bare kan hjælpe hende til at sove ordentlig så er det måske det hele værd..

Anmeld

17. oktober 2010

SaNiNa

Det lyder lidt lige som Nicklas og jeg det dog kun 14 dag vi været igang. men nøj hvor vi også bliver ved med at hoste.

Der er en dum virus i omløb med snot, hoste og feber, der er desværre ikke så meget at gøre ved den andet end at hoste og give de kære små lidt smertestillende til natte til at tage feberen med (det fik vi af vide af lægen)

Anmeld

17. oktober 2010

Findusinde

Sanne og Nicklas skriver:

Det lyder lidt lige som Nicklas og jeg det dog kun 14 dag vi været igang. men nøj hvor vi også bliver ved med at hoste.

Der er en dum virus i omløb med snot, hoste og feber, der er desværre ikke så meget at gøre ved den andet end at hoste og give de kære små lidt smertestillende til natte til at tage feberen med (det fik vi af vide af lægen)

Den virus har hun haft 3 gange tror jeg efterhånden, hun har været lidt snottet og hostet de sidste 1½-2 mrd.. Det er bare SÅ synd for hende... Hun har dog ingen feber...

Anmeld

17. oktober 2010

aarhusmor

benedryl laver noget til børn. Ellers lidt honning på en teske

Anmeld

17. oktober 2010

Findusinde

aarhusmor skriver:

benedryl laver noget til børn. Ellers lidt honning på en teske

Benadryl, er det også på recept? Har forsøgt med honning..

Anmeld

17. oktober 2010

aarhusmor

Findusinde skriver:

Benadryl, er det også på recept? Har forsøgt med honning..

nej det er det ikke. Og det til børn er rigtig godt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.