Kolik - er jeg nu spærret inde i 2 mnd.?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. oktober 2010

nvm

sismofutten skriver:

Åh gud tøser, hvor er I bare super hurtige til at svare - det er da helt fantastisk :-)

Jeg har faktisk tænkt på at det er tarmsystemet - mest fordi jeg virkelig kan høre den lille mave arbejde på livet løs når hun spiser, men også fordi vi havde lidt problemer med hendes mave og jeg ente på hospitalet til tjek - så hvis zoneterpai kan hjælpe, vil jeg da så meget overveje det :-)

Hi hi, og hvad angår bæresele, har jeg faktisk lige været inde og kigge i det andet forum, om hvilke bære-seler der anbefales, for det havde jeg også læst på nettet kunne hjælpe - og når hendes anfald går i gang, er der ikke andet at gøre, end at smide hende tæt på min krop og gå rundt med hende - jeg bliver sku stærk i armene og benene af det ;-)

Ang. de der tigerspring - jeg har så lige været på biblioteket og prøve at låne den bog der også bliver omtalt herinde (Vidunderlige uger) - den var så ikke hjemme, så ente med at købe den :-) Og ja, i løbet af dagen er hun i rigtig fint humør og vi har god kontakt til hende, hun græder ALDRIG når hun skal skiftes, ELSKER at komme i bad og er god til at træne nakken, når vi lægger hende på maven - så det hjælper lidt på det hele :-)

min var en baby björn bære sele.. den har også redet min søster fra et helvede hendes søn havde nemlig også kolik, det den bedste gave vores mor har købt til os det den sele hehe.. held og lykke med det i hvertfald, håber at du snart får styr på lille pigen, så i kan få noget ro i hjemmet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2010

Englepigen

Kender intet til kolik, men jeg havde heller ikke nogen rytme de første par måneder med min søn. Det kom først da han kunne begynde at holde sig vågen lidt flere timer af gangen og ikke kun når han skulle spise.

Så vent - det skal nok komme Lige nu skal du bare nyde at du kan slappe af og egentlig bruge tiden på dig selv, fordi hun sover så meget. Om nogle måneder er hun mere krævende. Om 1 år skal det stadig foregår på hende premisser, dog bare på en lidt anden måde...

Anmeld

17. oktober 2010

Eliza/lykke

sismofutten skriver:

Hej alle sammen,

Ja, så kom mit første indlæg herinde, efter jeg har luret i et par dage, og det kommer til at handle om noget så kedeligt som kolik :-(

Min lille datter bliver 1 måned om 2 dage, og vi er så småt begyndt at frygte at hun har kolik :-( Den sidste uges tid, har hun skreget (og jeg mener skreget og ikke bar grædt) på næsten samme tid af døgnet hver dag, i godt og vel 1 time til 1½ - og vi kan bare ikke trøste hende..

Og i dag skulle vi havde været på besøg hos et venne-par, men jeg endte med at sende min mand afsted med hans søn, da lille Isabelle lige var faldet i søvn, efter hendes "daglige anfald" og jeg så ville vente med at komme, til hun var vågnet igen og jeg havde givet hende mad - men hun sov så indtil kl. 20, og jeg valgte at blive hjemme.. Nu sidder jeg så og frygter, at jeg er "spærret inde" de næste to måneder :-( Er der nogen der har erfaring med kolik-børn og kan give gode råd til stadig at komme ud af døren?!?!

I samme omgang er jeg bare dybt frustreret over at jeg næsten ingen rutine har sammen med min datter.. Jo, altså, hun sover da rigtig godt i løbet af natten og vågner kun 2 gange (ca. med 3 timers mellem-rum), men resten af dagen er bare på hendes "præmisser" og efter hendes hoved (og der er ikke to dage der er ens...)...

Æv, det var da et lidt kedeligt indlæg at lægge ud med - håber at der snart kommer et mere spændende indlæg fra min side - indtil da, ville et par opmuntrende ord fra Jer søde pige hjælpe...

Hilsen en lidt trist mor (men, en mor med en stor kærlighed til sin datter, som ikke bare lige går neden om og hjem :-))

Hej ven

Har selv haft to kolik børn. Det er bare ØVVVVVVVVVVVVVVVV.

Første barn havde kolik i 3 mrd., og det forsvandt som dug for solen. En morgen vågnede jeg kl. tidligt, men han sov - og sov og sov til kl. 9.00. Så troede jeg først at han var rigtig syg, men nej - han var bare så glad. Vores datter havde det i 1 mrd.. Vi kom ikke rigtig ud med nogen af dem.

Både vores søn (10 år) og vores datter (5 mrd) har begge fået store mængder af laktulose og mylocon dråber. Vi har altid talt med lægen om det, men da barnet ikke kan komme af med luft og prut, så er der ingen anden udvej. Det hjælper barnet. Vi måtte også gerne nappe en panodil (stikpille) over, og give den til vores barn, som var under 3 mrd. De har jo smerter.

MEN - når det er sagt, så kan børn godt have en periode omkring 4-6 ugers alderen, hvor gråden topper rigtig meget. Det betyder ikke, at det er kolik. Maven og tarmene er ved at vende sig til større mængder mælk, det gør av. Barnet er også pludselig mere bevidst, og aner ikke, hvad fanden det gør her i vores verden.

Elizabeth havde samme tur omkring 5 uger gammel.

Omkring de 8 uger kunne jeg igen tage ud med hende. Men hun har stadig skrigeture, selvom hun er over 5 mrd nu. Det er mest pga. træthed.

Sig til dig selv, at du bare skal klare 3 uger til - så ser det meget bedre ud... Det hjalp mig.

KNUS

Anmeld

17. oktober 2010

Mariekjellerup

Hej..

Min Datter på 7 uger har ogåp "Kolik", det startede da hun var 14 dage gammel, hun er faktisk aldrig glad, kun når hun er på lege tæppet og når hun bliver skiftet, så smiler hun og pludre så dejligt at se når hun er så trist hele tiden. Jeg syntes det er så hårdt at hun skal græde så meget, i fredags græd hun fra kl 17.00 til kl 24.00 altså med små mellem rum hvor hun ikke græd.  hun sover rigtig godt  men om aften kan jeg ikke få hende til ro, jeg ruller hende ind i dynen, og holder hende tæt på mig,  men intet hjælper. jeg har prøvet zoneterpi 3 gange om det blev bare meget værre, også tog jeg til kiropraktor og det viste sig at hun havde en spænding i nakken og den gik hele vejen ned i ryggen, det hjalp bare rigtig godt i en uge, men nu græder hun rigtig meget igen. aner snart ikke hvad jeg skal stille op, gør så ondt at se at hun er så ked og ulykkelig, og jeg ved bare ikke hvad der er gal. jeg har desværre ingen råd jeg kan give dig, men du får lige en for ved hvor hårdt det er..

Mange knus fra Marie

Anmeld

17. oktober 2010

Lullaby

Bella skreg fra ca 14-20 om aftenen. Jeg tog afsted inden eller efter.

Anmeld

18. oktober 2010

sismofutten

Hej alle sammen,

Hold nu op hvor har min weekend bare været meget bedre, efter jeg har læst alle Jeres svar - det er så skønt at høre fra Jer alle sammen, og ved nu at jeg ikke står alene :-)

Vi troede at vi havde luret den lille prinsesse, og regnede først med at skrige-turen startede ved en 14-tiden, så vi var i fields i går, men der tog hun røven på os, og begyndte tidligere - mens jeg sad og ammede, i deres ellers så fantastiske område, gik hun pludselig igang - jeg skyndte mig at lægge hende i barnevognen, så vi ikke forstyrrede de andre og ud til min mand og hans søn, så vi kunne komme videre - men det fortsatte bare, var lige ved at bryde sammen - min mand tog over og vi skyndte os hjem - og da vi kom ned på motorvejen, stoppede det - vi kom hjem og jeg fik skiftet hende og givet hende lidt mere mad, og så var det faktisk en ok aften, med en smule skrigerri..

Men så var jeg lige inde og læse alle jeres svar, og hvor er det bare skønt at læse alle jeres erfaringer og gode råd, som vi er godt i gang med at tage til os og indføre her hjemme :-) Det hjælper altså virkelig meget med alle jeres kommentar, så TUSIND TAK

Anmeld

18. oktober 2010

Tulle28

sismofutten skriver:

Hej alle sammen,

Hold nu op hvor har min weekend bare været meget bedre, efter jeg har læst alle Jeres svar - det er så skønt at høre fra Jer alle sammen, og ved nu at jeg ikke står alene :-)

Vi troede at vi havde luret den lille prinsesse, og regnede først med at skrige-turen startede ved en 14-tiden, så vi var i fields i går, men der tog hun røven på os, og begyndte tidligere - mens jeg sad og ammede, i deres ellers så fantastiske område, gik hun pludselig igang - jeg skyndte mig at lægge hende i barnevognen, så vi ikke forstyrrede de andre og ud til min mand og hans søn, så vi kunne komme videre - men det fortsatte bare, var lige ved at bryde sammen - min mand tog over og vi skyndte os hjem - og da vi kom ned på motorvejen, stoppede det - vi kom hjem og jeg fik skiftet hende og givet hende lidt mere mad, og så var det faktisk en ok aften, med en smule skrigerri..

Men så var jeg lige inde og læse alle jeres svar, og hvor er det bare skønt at læse alle jeres erfaringer og gode råd, som vi er godt i gang med at tage til os og indføre her hjemme :-) Det hjælper altså virkelig meget med alle jeres kommentar, så TUSIND TAK

Da min datter var lille (og faktisk til hun var 3½-4 måneder) kunne hun kun holde sig vågen en time ad gangen, ellers blev hun overtræt og ked af det. Måske det kunne virke hos jer?

Knus Tulle

Anmeld

18. oktober 2010

LinLin

Adam er 5 uger og har siden sidste onsdag haft skrigeture og svært ved at falde i søvn - jeg satser stærkt på at det "bare"er det første tigerspring! Han sover heldigvis fint fra om aftenen til ved 5-6 tiden (med 2 x mad ) men om dagen har han svært ved det. Det hjælper at køre en tur i barnevogn, bil eller ALLERBEDST: slynge (har en tri cotti...) her falder han hurtigst til ro og sover "længst" (= 1-1½ time..)

Jeg synes også det er hårdt at høre ham græde så meget, men når jeg ved han er skiftet, har fået mad og opmærksonhed tænker jeg ikke jeg kan gøre andet end at trøste og prøve at få ham til at sove

for at vores unger snart er "sig selv" igen

Anmeld

18. oktober 2010

foto på lærred

Her var det ørene (fandt man senere ud af)

Ja, jeg var "spærret" inde i lang tid. Men også mere fordi jeg ikke selv havde overskud til at tage nogen steder med et barn der græd rigtig meget.

Er par foreslag (kan jo være de slet ikke er relevante for dig, men her kommer de)

Måske er det fordi hun ikke sover nok om dagen. Hun bliver overtræt og græder så meget. Se om hun kan sove hver anden time hvis hun kun er en måned (derefter ca hver 3 time) hvis hun ikke selv vil sove, så prøv at gå en tur i barnevognen for at se om det hjælper.

Her var en slynge en rigtig god ide. Hun elskede det, og det kunne hjælpe på meget (hun ville aldrig sove- men i slyngen gik det bedre)

Gå lange ture (ved godt, det er bidende koldt nu) men trods alt bedre at komme ud, en at gå der hjemme og blive "sindsyg" med en baby der konstant græder.

Hvis du har muligheden, så sig endelig ja tak med det samme, hvis bedste forældre eller lign tilbyder at tage hende et par timer. De vil nyde at have hende (også selv om hun græder ind i mellem) og du kan sætte dig ned og læse et blad eller få en time på øjet.

Her prøvede jeg kiopraktor, og zoneteripi. Intet hjalp, men det var jo så fordi det var ørene det var galt med i vores tilfælde (det blev konstateret da hun var 7 uger og varede til hun fik dræn da hun var 9 måneder)

Det ER hårdt. Men husk dig selv på, når det står på, at det heldigvis kun er i en begrænset periode.

Held og lykke med det hele.

Anmeld

18. oktober 2010

prettybutterfly

Min datter Natalie havde også kolik!!! FORFÆRDELIGT siger jeg bare. Og NEJ vi tog hende ik ret meget med ud, så ja jeg var stort set spærret inde mere eller mindre, for hun græd og græd og græd og græd og det syntes jeg bare ikke var sjovt når vi sku nogen steder hen(det var heller ik sjovt hjemme og vi fik klager fra underboen, men ENDNU mindre sjovt når man er ude og folk tror man er en elendig mor, der ik ka få sit barn til at stoppe med at græde!!!). 1 dag græd hun 9 timer i træk kun med pause af sutte lidt på brysterne! Ikke engang en lur gad hun! Det var rigtig slemt. Varede til hun var godt 3 mdr. Held og lykke og god bedring!

PS: vi prøvede i øvrigt, Zoneterapi og kiropraktor, healing, og andre alternative ting. Syntes ikke det virkede ret meget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.