Kolik - er jeg nu spærret inde i 2 mnd.?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.405 visninger
19 svar
0 synes godt om
16. oktober 2010

sismofutten

Hej alle sammen,

Ja, så kom mit første indlæg herinde, efter jeg har luret i et par dage, og det kommer til at handle om noget så kedeligt som kolik :-(

Min lille datter bliver 1 måned om 2 dage, og vi er så småt begyndt at frygte at hun har kolik :-( Den sidste uges tid, har hun skreget (og jeg mener skreget og ikke bar grædt) på næsten samme tid af døgnet hver dag, i godt og vel 1 time til 1½ - og vi kan bare ikke trøste hende..

Og i dag skulle vi havde været på besøg hos et venne-par, men jeg endte med at sende min mand afsted med hans søn, da lille Isabelle lige var faldet i søvn, efter hendes "daglige anfald" og jeg så ville vente med at komme, til hun var vågnet igen og jeg havde givet hende mad - men hun sov så indtil kl. 20, og jeg valgte at blive hjemme.. Nu sidder jeg så og frygter, at jeg er "spærret inde" de næste to måneder :-( Er der nogen der har erfaring med kolik-børn og kan give gode råd til stadig at komme ud af døren?!?!

I samme omgang er jeg bare dybt frustreret over at jeg næsten ingen rutine har sammen med min datter.. Jo, altså, hun sover da rigtig godt i løbet af natten og vågner kun 2 gange (ca. med 3 timers mellem-rum), men resten af dagen er bare på hendes "præmisser" og efter hendes hoved (og der er ikke to dage der er ens...)...

Æv, det var da et lidt kedeligt indlæg at lægge ud med - håber at der snart kommer et mere spændende indlæg fra min side - indtil da, ville et par opmuntrende ord fra Jer søde pige hjælpe...

Hilsen en lidt trist mor (men, en mor med en stor kærlighed til sin datter, som ikke bare lige går neden om og hjem :-))

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2010

Maria-s

Jeg har ikke slev noget barn, endnu Men jeg har hørt fra veninder der siger at idag ikke er noget der hedder "kolik". Det er ment på den måde at der er flere jordemødre der ikke mener "at sådan er det bare og det må man stå igennem", men at der faktisk er rigtig mange spædbørn der kan blive kureret ved eks en kiropraktor eller massør. Ved ikke hvor meget det holder, men som sagt så havde en af mine veninder rigtig, rigtig gode erfaringer med det, så det var da noget du kunne undersøge... Det kunne jo være der sidder et eller andet i klemme eller lignende som "nemt" kunne afhjælpes?

Håber I kommer igennem det uden flere måneder med gråd og skrig

Anmeld

16. oktober 2010

VictorsMoar

Først og fremmest et stort til dig/jer.

Jeg har desværre ikke oplevet noget lignende, så har ingen guldkorn til dig.

Men kan det være de såkaldte tigerspring, pigerne herinde taler om???

Hvordan er hun i løbet af dagen? Er hun i godt humør der?

Anmeld

16. oktober 2010

nvm

sismofutten skriver:

Hej alle sammen,

Ja, så kom mit første indlæg herinde, efter jeg har luret i et par dage, og det kommer til at handle om noget så kedeligt som kolik :-(

Min lille datter bliver 1 måned om 2 dage, og vi er så småt begyndt at frygte at hun har kolik :-( Den sidste uges tid, har hun skreget (og jeg mener skreget og ikke bar grædt) på næsten samme tid af døgnet hver dag, i godt og vel 1 time til 1½ - og vi kan bare ikke trøste hende..

Og i dag skulle vi havde været på besøg hos et venne-par, men jeg endte med at sende min mand afsted med hans søn, da lille Isabelle lige var faldet i søvn, efter hendes "daglige anfald" og jeg så ville vente med at komme, til hun var vågnet igen og jeg havde givet hende mad - men hun sov så indtil kl. 20, og jeg valgte at blive hjemme.. Nu sidder jeg så og frygter, at jeg er "spærret inde" de næste to måneder :-( Er der nogen der har erfaring med kolik-børn og kan give gode råd til stadig at komme ud af døren?!?!

I samme omgang er jeg bare dybt frustreret over at jeg næsten ingen rutine har sammen med min datter.. Jo, altså, hun sover da rigtig godt i løbet af natten og vågner kun 2 gange (ca. med 3 timers mellem-rum), men resten af dagen er bare på hendes "præmisser" og efter hendes hoved (og der er ikke to dage der er ens...)...

Æv, det var da et lidt kedeligt indlæg at lægge ud med - håber at der snart kommer et mere spændende indlæg fra min side - indtil da, ville et par opmuntrende ord fra Jer søde pige hjælpe...

Hilsen en lidt trist mor (men, en mor med en stor kærlighed til sin datter, som ikke bare lige går neden om og hjem :-))

min datter havde kolik, virkelig slemt.. græd hver evige eneste aften/nat, i flere timer...

og min bedste ven udover familien som hjalp. det var altså en bæresele... den redet mig faktisk for at bryde fuldstændig sammen, for det var virkelig hårdt at ha en utrøstlig datter... men tro mig den hjalp

Anmeld

16. oktober 2010

Plysbjørnen

sismofutten skriver:

Hej alle sammen,

Har du prøvet at være til Zoneterapi med din lille Datter, for det kan altså godt være tarmsystemet der driller det lille pus.

Anmeld

16. oktober 2010

sismofutten

Hej Maria-s,

TUSIND tak for dit meget hurtige svar :-)

Der er simpelthen ikke noget der hedder kolik mere - den må jeg lige få skrevet mig bag øret - har også været pænt sur på dem der nu opfandt dette vidunderlige begreb ;-)

Vi var faktisk en tur på hospitalet med hende for nogle dage siden, fordi lægen mistænkte at der var noget galt med hendes mave - men umiddelbart var der ikke noget.. Nu skal jeg så have besøg af sundhedsplejesken om en uge, og vi skal snart til hendes 5-ugers tjek hos lægen, hvor jeg har tænkt mig at høre dem ad - og hvis det nu er "at sådan er det bare og det må man stå igennem", vil jeg da klart prøve med en kiropraktor eller massør :-)

Endnu engang, tak for dit svar :-)

Anmeld

16. oktober 2010

sismofutten

Åh gud tøser, hvor er I bare super hurtige til at svare - det er da helt fantastisk :-)

Jeg har faktisk tænkt på at det er tarmsystemet - mest fordi jeg virkelig kan høre den lille mave arbejde på livet løs når hun spiser, men også fordi vi havde lidt problemer med hendes mave og jeg ente på hospitalet til tjek - så hvis zoneterpai kan hjælpe, vil jeg da så meget overveje det :-)

Hi hi, og hvad angår bæresele, har jeg faktisk lige været inde og kigge i det andet forum, om hvilke bære-seler der anbefales, for det havde jeg også læst på nettet kunne hjælpe - og når hendes anfald går i gang, er der ikke andet at gøre, end at smide hende tæt på min krop og gå rundt med hende - jeg bliver sku stærk i armene og benene af det ;-)

Ang. de der tigerspring - jeg har så lige været på biblioteket og prøve at låne den bog der også bliver omtalt herinde (Vidunderlige uger) - den var så ikke hjemme, så ente med at købe den :-) Og ja, i løbet af dagen er hun i rigtig fint humør og vi har god kontakt til hende, hun græder ALDRIG når hun skal skiftes, ELSKER at komme i bad og er god til at træne nakken, når vi lægger hende på maven - så det hjælper lidt på det hele :-)

Anmeld

16. oktober 2010

Malthes mor

Mht til rutine i jeres hverdag. Hvis din lille pige kun lige er 1 mdr, så kan du ligeså godt forberede dig på endnu en mdr uden rutine.

Men efter ca. 2  mdr, så skal I have begyndende rutiner.

Jeg ved ingenting om kolik, men har også hørt at zoneterapi skulle have en effektiv virkning. Og det samme med babymassage.

Anmeld

16. oktober 2010

VictorsMoar

sismofutten skriver:

Åh gud tøser, hvor er I bare super hurtige til at svare - det er da helt fantastisk :-)

Jeg har faktisk tænkt på at det er tarmsystemet - mest fordi jeg virkelig kan høre den lille mave arbejde på livet løs når hun spiser, men også fordi vi havde lidt problemer med hendes mave og jeg ente på hospitalet til tjek - så hvis zoneterpai kan hjælpe, vil jeg da så meget overveje det :-)

Hi hi, og hvad angår bæresele, har jeg faktisk lige været inde og kigge i det andet forum, om hvilke bære-seler der anbefales, for det havde jeg også læst på nettet kunne hjælpe - og når hendes anfald går i gang, er der ikke andet at gøre, end at smide hende tæt på min krop og gå rundt med hende - jeg bliver sku stærk i armene og benene af det ;-)

Ang. de der tigerspring - jeg har så lige været på biblioteket og prøve at låne den bog der også bliver omtalt herinde (Vidunderlige uger) - den var så ikke hjemme, så ente med at købe den :-) Og ja, i løbet af dagen er hun i rigtig fint humør og vi har god kontakt til hende, hun græder ALDRIG når hun skal skiftes, ELSKER at komme i bad og er god til at træne nakken, når vi lægger hende på maven - så det hjælper lidt på det hele :-)

Hvis du er ude efter en bæresele, kan jeg VARMT anbefale Manduca bæresele (har fået den anbefalet fra Dorthemus herindefra), men måske hun er lige lille nok til den endnu??

Ellers er der også mange der taler godt om slynger.

Men hvis du er bange for at det er kolik (som det ikke hedder længere) skriger de små så ikke hele tiden? Og ikke "bare" i et par timer?

Kan hun måske være overtræt/overstimuleret?

Ellers lyder hun jo til at trives, fantastisk

Håber I finder en løsning

Anmeld

16. oktober 2010

TbCp

Min sundhedspl. sagde at de skulle skrige mindst 3 timer om dagen, mindst 3 dage om ugen og have varet i mindst 3 uger før man kaldte det kolik.... hvor hun lige har det fra er jeg ikke lige sikker på.

Min datter havde kolik, som der bliver skrevet "er der ikke noget der hedder sådan mere" da der kan være forskellige grunde til det.
Her skyldtes det en for tidlig fødsel og deraf umodne tarme, som vores zoneterapeut kaldte det.
vi var afsted til zoneterapeut 3 gange og ca. 1 uge efter sidste behandling var der ikke længere skrigeri hele dagen.

Jeg tænker lidt hvis det alti er om aftenen hun har det sådan, oom det kan være pga. for mange indtryk i løbet af dagen? Har i evt. prøvet at svøbe hende?

Jeg håber i finder noget der kan hjælpe jeres datter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.