Hvordan stikker man sig bedst?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. oktober 2010

Wish upon a star

mit trick - som har virket for mig og flere andre herinde - er: du skal finde en huddelle lige under navlen og klemme om den med den ene hånd, mens du langsomt fører nålen ind med den anden hånd. tæl til ti i dit hoved mens nålen er inde og mens du trykker på "knappen" for enden af kanylen og så træk langsomt ud. hele tiden holder du fast om huddellen med den anden hånd! bagefter kan det være rart at gnide med hånden henover det sted hvor du har stukket.

held og lykke! og jeg LOVER det ikke er så slemt som du forestiller dig  Jeg troede selv jeg skulle besvime den første gang, men kunne absolut ingenting mærke!!

Jeg har prøvet at stikke mig en del gange før, men har bare aldrig fundet tricket til at det ikke skal gøre ondt nogen gange. Syntes det er mærkeligt at den ene dag gør det slet ikke ondt, men så den næste dag gør det ondt. Hvis jeg viste det ikke ville gøre ondt, så ville jeg heller ikke have SÅ svært ved at stikke mig. Det tager jo 10 - 15 minutter hver gang jeg skal stikke mig fordi jeg hele tiden fortryder og så sveder jeg og små skælver og har lidt ondt i maven 

Jeg er ligeglad med at det godt kan svide når jeg sprøjter det ind, for det kan jeg godt overleve. Og det hjælper faktisk hvis man tager det ud af køleskabet en ½ time inden man skal bruge det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2010

Wish upon a star

L_K skriver:

Jeg går ud fra at nålen er højere på den ene side end den anden, hvis du forstår.

Sørg for at nålen rammer din hud med den spidse ende først, da nålen er lavet til at den mest spidse ende er den der skal stikke hul på huden..

Håber det er til at forstå

Tror ikke jeg forstår, for nålen har jo som du siger en spids, og man kan da ikke gøre andet end at ramme med spidsen først??

Anmeld

15. oktober 2010

BubbieBear

Da jeg skulle stikke havde jeg ikke så hårdt fat i elskovshåndtaget Jeg holdte let fast og førte nålen langsomt ind, trykkede dosisen ind, talte til 10 og trak nålen ud igen

Anmeld

15. oktober 2010

Wish upon a star

Jamen så tror jeg at det skal prøves af næste gang. Langsomt ind, puha jeg gyser allerede over det Hvad man dog ikke gør for et ønskebarn 

Tusind tak for jeres svar allesammen, rådene skal bestemt prøves af. Og hvis der stadig er nogen der har nogle andre råd eller tricks, så skriv endelig

Anmeld

15. oktober 2010

BubbieBear

BettinaHornskov skriver:

Jamen så tror jeg at det skal prøves af næste gang. Langsomt ind, puha jeg gyser allerede over det Hvad man dog ikke gør for et ønskebarn 

Tusind tak for jeres svar allesammen, rådene skal bestemt prøves af. Og hvis der stadig er nogen der har nogle andre råd eller tricks, så skriv endelig

Ja man gør jo næsten alt

Et andet godt råd er plaster med mummitroldende
Jeg var nemlig god til at give mig selv blå mærker (der kommer jo lidt blod ud når det er) og så er et mummitroldeplaster altså guld værd

Anmeld

15. oktober 2010

LBK

BettinaHornskov skriver:

Tror ikke jeg forstår, for nålen har jo som du siger en spids, og man kan da ikke gøre andet end at ramme med spidsen først??

Jo det kan man godt hvis man ikke er klar over det. Og det gør NAssss.

Men det vidste du godt kan jeg høre

Anmeld

15. oktober 2010

Wish upon a star

BubbieBear skriver:

Ja man gør jo næsten alt

Et andet godt råd er plaster med mummitroldende
Jeg var nemlig god til at give mig selv blå mærker (der kommer jo lidt blod ud når det er) og så er et mummitroldeplaster altså guld værd

Mummitroldeplaster er der noget bedøvelse i dem...?? Hehe.. undskyld mit dumme spørgsmål. Kender ikke lige det plaster.

Anmeld

15. oktober 2010

BubbieBear

BettinaHornskov skriver:

Mummitroldeplaster er der noget bedøvelse i dem...?? Hehe.. undskyld mit dumme spørgsmål. Kender ikke lige det plaster.

Nej er der ikke, men det hjalp stadig

Anmeld

15. oktober 2010

otlitrom

Jeg fik ondt, når jeg stak under navlen, så jeg stak ved siden af...

Jeg tog fat i den delle, stak hurtigt, slap huden, trykkede dosis ind, trak nålen ½ ud, talte til 10 og trak resten af nålen ud...

Det er den metode jeg har lært på studiet til subcutane injektioner, og jeg synes det er den mest behagelige, hvis man kan sige det sådan.

Jeg synes det er fint du har fundt ud af det hjælper at tage det ud af køleskabet lidt før, det sker der ingeitng ved. Jeg fandt dpg ud af med mig selv, at jeg bare skulle gøre det hurtigt. Gøre tingene klar og stikke med det samme. Kom jeg først til at tænke blev jeg nervøs!

Jeg håber du "vænner" dig til det. Rart er det ikke! Men du kan!! Jeg ved det!!

Anmeld

15. oktober 2010

Wish upon a star

Jeg stikker også i en delle ved siden af, for syntes ikke jeg kan få mig selv til det i dellen under navlen.

Så jeg gør jo egentlig ligesom dig, lige bort set fra det der med at stikke med det samme, men kunne måske være man skulle prøve det, for som du skriver er man først begyndt at tænke over det, så svigter modet

Klemmer du så hårdt om dellen eller er det bare et lidt mere afslappet klem??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.