Hvordan stikker man sig bedst?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.064 visninger
21 svar
0 synes godt om
15. oktober 2010

Wish upon a star

Jeg er rigtig bange for nåle, så jeg har rigtig svært ved at stikke mig selv når jeg får hormoner. Nogle gane gør det ondt og andre gange mærker jeg det næsten ikke.

Er der en bestemt teknik som i kan anbefale så det ikke gør ondt. Når jeg tager ved pølsen på maven, skal huden så være meget stramt og udstrukket eller skal jeg bare tage ved ´pølsen´ og lade det være slapt..  (ved sku ikke lige hvordan jeg skal forklare det Hehe..).

Nogle der har opdaget nogle små tricks der kan gøre det hele lidt lettere??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2010

Mi

Ja det er altså ikke så let at have nåleskræk når man er i ivf behandling  Du har ikke en narkoman i vennekredsen du kan spørge ?

Jeg har ikke noget godt råd, dem trøst dig med at det er blevet meget nemmere end det var for få år siden. Da jeg var i behandling for at få mine de største unger, skulle jeg selv sidde og blande medicinen og det skulle injecieres (staves?) med en rigtig kanyle. Så skal man altså ikke ryste meget på hånden. Heldigvis er det da blevet nemmere.

Mvh Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

15. oktober 2010

CamillaValby

Jeg ved på mig var det der gjorde mindst ondt at køre nålen ind i huden i stedet for at stikke den lige ind.
(Håber det gav en smule mening)

jeg har ikke problemer med at stikke andre men kan ikke stikke mig selv. Jeg fik 1 gang en fra mit arbejde til at gøre det og anden gang fik jeg en veninde til det. Manden nægter (tøsedreng) hihi

Anmeld

15. oktober 2010

Wish upon a star

Nej jeg kender vist ikke lige nogen  Puha det lyder bestemt ikke rart, jeg er trods alt glad for det ikke er sådan i dag, for det tror jeg helt alvorligt ikke jeg ville kunne have gjort på mig selv

Anmeld

15. oktober 2010

CamillaValby

Så er det bare med at tage en dyb vejrtrækning også stikke dyret ind

Anmeld

15. oktober 2010

Wish upon a star

Min kæreste vil heller ikke, det vil så sige at sidste gange jeg skulle stikke mig, sagde han at han godt kunne gøre det, men at han bestemt ikke kunne lide det. Og så var det lige pludselig mig der ikke ville have ham til det.... Så blev jeg en kylling og ville selv gøre det. Ved ikke lige hvad det gik ud på 

Ved ikke om jeg bare kan stikke nålen lige så stille ind i huden.... puha...

Anmeld

15. oktober 2010

FruEllingsen

Pu ha.. husker tydeligt at skulle stikke sig selv. Min søde kæreste var absolut heller ikke til nogen hjælp.....

Det gik bedst for mig hvis jeg bare stak hurtigt. (hvis du forstår) så mærkede jeg mindst. synes det gjorde mere ond hvis jeg prøvede lige så forsigtigt..

Anmeld

15. oktober 2010

Snefnug1984

Er det lange nåle? Skal måske selv snart igang og kan da ikke lide tanken om at skulle stikke mig selv. Jeg kan ikke engang få mig selv til at hive et plaster af i et snuptag.. avvv

Anmeld

15. oktober 2010

LBK

Jeg går ud fra at nålen er højere på den ene side end den anden, hvis du forstår.

Sørg for at nålen rammer din hud med den spidse ende først, da nålen er lavet til at den mest spidse ende er den der skal stikke hul på huden..

Håber det er til at forstå

Anmeld

15. oktober 2010

oo

mit trick - som har virket for mig og flere andre herinde - er: du skal finde en huddelle lige under navlen og klemme om den med den ene hånd, mens du langsomt fører nålen ind med den anden hånd. tæl til ti i dit hoved mens nålen er inde og mens du trykker på "knappen" for enden af kanylen og så træk langsomt ud. hele tiden holder du fast om huddellen med den anden hånd! bagefter kan det være rart at gnide med hånden henover det sted hvor du har stukket.

held og lykke! og jeg LOVER det ikke er så slemt som du forestiller dig  Jeg troede selv jeg skulle besvime den første gang, men kunne absolut ingenting mærke!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.