Er det lidt underligt? (Rengøringshjælp)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

896 visninger
14 svar
0 synes godt om
14. oktober 2010

Marco2

Vi har rengøringshjælp et par timer om ugen. Og hun er rigtig god og vi er glade for hende. 

I torsdag havde hun skrevet at hun havde taget en cola. Fint nok. Men synes måske det er lidt underligt at hun går i vores køleskab. Men fint nok... be my guest.

Idag har hun så været her igen, og så skriver hun at hun har taget en kop varm kakao... Altså her tænker jeg lidt.. what?? Herhjemme kan man lave varm kakao på to måder. 

1. koge vand i kogekedel og putte et brev i som vi har i en stor skuffe

2. putte kakaopulver i mælk og så ind i mikroen. Kakaoen til dette står i en bøtte oppe på en hylde.

Hun må hjertens gerne tage en kop kakao, det er slet ikke det. Men synes måske at hun "snuser" for meget. Altså over min grænse. For med vores kakao-"muligheder" skal hun da lede nogle ting igennem for at finde "remedierne" til at lave det. så hun har jo været igennem stort set alle skuffe og bøtter i køkkenet for at finde de ting hun skal bruge for at lave det. Og det synes jeg er lidt underligt at gøre i et "fremmed" hjem.

Eller er det bare mig der synes det?

AG

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2010

<3

Det er jo individuelt men i mit hjem så er køkkenskabene til frit afbenyttelse og alle må gå i dem men på den anden side så havde jeg engang en rengøringshjælp hvor der forsvandt nogle platte ting såsom et bælte osv... Og det var ikke i orden!

Så min holdning er at hvis du er bange for hun ikke stopper med køkkenskabene så har du et problem...

Anmeld

14. oktober 2010

Marco2

Kirle skriver:

Det er jo individuelt men i mit hjem så er køkkenskabene til frit afbenyttelse og alle må gå i dem men på den anden side så havde jeg engang en rengøringshjælp hvor der forsvandt nogle platte ting såsom et bælte osv... Og det var ikke i orden!

Så min holdning er at hvis du er bange for hun ikke stopper med køkkenskabene så har du et problem...

Er som sådan ikke bange for at hun tager noget. Det har jeg slet ikke tænkt over.

Jeg kunne ikke selv finde på at hive skuffer og skabe ud i et fremmed hjem og lede efter ting. 

Men hvis hun har det som dig, og at alle bare kan gå i køkkenskabene er det jo for hende ikke noget underligt. Så er det bare mig der ser anderledes på det, og heldigvis er vi jo ikke ens.

AG

Anmeld

14. oktober 2010

klmf

Jeg ville også føle, at min grænse var overskredet hvis alle skabe og sådan skulle have været kigget igennem. Synes faktisk ikke rengøringshjælp skal tage fra hverken køleskab eller andre steder, medmidre man har stillet det specifikt frem til dem eller skrevet en seddel om at der er forfriskninger i køleskabet, tag bare hvis du vil have eller sådan noget.

Jeg ville finde en anden, kan ikke have folk i mit hjem der overskrider mine grænser....

Anmeld

14. oktober 2010

Diana...

Altså jeg ville nok have det lidt underligt med det tror jeg. Altså man må få hvad man vil her men jeg vil nu helst selv give det som du selv skriver hun må jo ha været i jeres skabe for at finde det og det bryder jeg mig ikke om hvis jeg ikke selv var hjemme. 

Anmeld

14. oktober 2010

FrkT

Jeg synes det er for meget. Med mindre du direkte har sagt til hende "Og mens du gør rent her er du velkommen til selv at gå i skabe og køleskab og tage noget at drikke og spise, hvis du har lyst" - eller noget i den dur, så synes jeg det er meget frækt af hende overhovedet at gå I nogle at tingene. Det ville jeg slet ikke kunne med.

Anmeld

14. oktober 2010

Diana...

lotchen skriver:

Jeg ville også føle, at min grænse var overskredet hvis alle skabe og sådan skulle have været kigget igennem. Synes faktisk ikke rengøringshjælp skal tage fra hverken køleskab eller andre steder, medmidre man har stillet det specifikt frem til dem eller skrevet en seddel om at der er forfriskninger i køleskabet, tag bare hvis du vil have eller sådan noget.

Jeg ville finde en anden, kan ikke have folk i mit hjem der overskrider mine grænser....

Lige præcis det var lige det jeg mente hi hi du var bare meget bedre til at formulere dig end jeg 

Anmeld

14. oktober 2010

klmf

Diana... skriver:

Lige præcis det var lige det jeg mente hi hi du var bare meget bedre til at formulere dig end jeg 

He he, så er det godt man kan låne lidt

Anmeld

14. oktober 2010

ønskerbaby

jeg gør selv rent i et privat hjem en gang om ugen jeg tager selv drikkevare og lidt mad eller slik med hvis det er det jeg har lyst

jeg har fået afvide jeg kan bare tag en cola i køleskabet hvis jeg har lyst men helt ærlig det sys jeg bare ikke man gør

jeg vasker op for familien hvis der står opvask og ved ca hvor alt står men er der noget jeg ikke ved så stiller jeg det på bordet for ikke at åben alle skabe

jeg gør som sagt selv rent og sys du skal tag en snak med hende eller finde en anden for at gå i alle skabe og skuffer er ikke iorden

Anmeld

14. oktober 2010

wamse

Nu ved jeg jo ikke, hvor i har aftalt at hun skal gøre rent, men da jeg gjorde rent for private, så tørrede jeg da også hylder af i deres køkkenskabe, og via den vej vidste jeg jo også, hvor hvad var Jeg tømte også deres opvaskemaskine når jeg kunne se det trængte til det, og kom selvfølgelig tingene på plads i skabe og skuffer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.