Puhhbad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. oktober 2010

Mor til Frederic og Freya

Naannaa87 skriver:

Tak for svar Nej intet astma medicin da lægerne jo mener det er en virus (som han nu har haft i 11 måneder) men jeg har haft den oppe at vende at det kunne være noget astma eller måske astmatisk bronkitis han har.. Lægerne lytter lige på ham og så konstatere de at det ikke er noget farligt

Han har ikke fået noget mad han ikke plejer at få, så jeg forstår ikke den sorte farve.. men det med snotten giver mening men holder helt sikkert øje med ham..

Jeg vil prøve at få en tid igen imorgen og hvis de siger det samme igen, tror du så ikke jeg kan kræve han bliver henvist til en der har mere forstand på det ?

Helt ærligt... Utrolig der ingen der hører på dig og hvordan din dreng lyder...

Vi har kørt med astma medcin  siden han var 9 mdr og han er lige blevet 2 år.

Ville helt klart blive henvist til en der ved mere og som lytter. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2010

Na-Wi

Henri84 skriver:

Slimet kan sagtens stamme fra snot han har sunket, og det kan blive farvet af mad, så jeg ville nok se an et par dage før jeg gjorde mere lige ved det, medmindre han for feber osv. selvfølgelig..
Min yngste, Alberte, raller også helt vildt, og har faktisk gjort det mere eller mindre fra hun var en uges tid.. De høretests der bliver taget når de er helt små, de måtte tages om 3 gange før det lykkedes pga. 'indvendig' larm.. Hos hende sidder det og kører op og ned i de øverste luftveje, der er altså intet på lungerne, og derfor heller ikke noget der skal behandles.. Jeg har ikke selv været i tvivl (har Elias også med svær astma som raller, hvæser osv. ved anfald), og selvom lægen ved 5 mdrs. mente hun godt nok lød til at have AB, så måtte hun alligevel give mig ret i at der ikke var noget da hun først var blevet lyttet på
De kan ikke finde ud af at hoste det væk i den alder, og det lyder altså ofte meget voldsommere end det egentlig er Så så længe hans vejrtrækning ellers er pæn (ingen indtrækninger, rolig vejrtrækning osv.) så tror jeg desværre ikke der kan gøres så meget...

Ja okay.. mn tænker bare, når han bliver meget glad trækker han vejret meget hurtigere end normalt..  hans dagplejemor og gæstedagplejemor har begge sagt det ikke lyder godt, og at de ikke har hørt andre børn sige på den måde.. når han hoster lyder han næsten som en sæl..

men må da håbe på at det ikke er noget farligt

Anmeld

13. oktober 2010

Na-Wi

Mor til Frederic skriver:

Helt ærligt... Utrolig der ingen der hører på dig og hvordan din dreng lyder...

Vi har kørt med astma medcin  siden han var 9 mdr og han er lige blevet 2 år.

Ville helt klart blive henvist til en der ved mere og som lytter. 

Jeg må bare skrue bissen på imorgen og håbe på det bedste.. Tak for svar

Anmeld

13. oktober 2010

Na-Wi

SussieThyssen skriver:

Så skift lægecenter.
I dag har vi frit lægevalg og du kan også vælge en i en anden by.
Nu ved jeg jo ikke hvor du bor, men man skulle tro du havde lægerne i Dianalund på Sjælland

Hehe nej dog ikke.. Lægerne i Jyderup

Anmeld

13. oktober 2010

Henri84

Hvis du er bekymret skal han da selvfølgelig også ses på Jeg kender det jo så godt fra den ældste, så jeg var slet ikke i tvivl om at der ikke var noget at komme efter, selvom andre folk også kommenterer det og synes det lyder farligt
Det med hurtig vejrtrækning når de bliver glade/ivrige er heeeelt normalt, vejrtrækningen må bare ikke være hurtig i hvile

Anmeld

13. oktober 2010

SussieThyssen

Naannaa87 skriver:

Hehe nej dog ikke.. Lægerne i Jyderup

Hehe, ja der er desværre nogle klamphuggere rundt omkring.

Anmeld

13. oktober 2010

Pige2009

Dorthe1986 skriver:

Jeg synes du atter skal kontakte lægen og denne gang skal du "slå i bordet" og kræve at de får set ordentligt på det og at de ikke kan blive ved med at sige at det bare er en virus - ikke i 11 måneder!

Kender godt til de læger og deres nemme udvej: "det er en virus..." Men har oplevet at når man kræver at nu må de få set ordentligt på det, så gør de det også

Især med den afføring du beskriver, så skal han altså tjekkes.

Lige præcis. Det kan ikke være rigtigt, at han skal døje med det uden, der kan gøres noget

Anmeld

13. oktober 2010

Malthes mor

Som mor til 2 astma-børn lyder det helt klart til, at du skal have noget spirocort til ham. Det forebygger ralleriet, men der går ca.14 dage  fra han starter til du kan fornemme en bedring hos ham.

Men som andre siger, kontakt din læge. Børn skal ikke ralle i deres vejrtrækning.

Anmeld

14. oktober 2010

Na-Wi

Så fik vi en tid hos lægen imorgen kl 9.. Hende jeg snakkede med sagde ''det lyder som om han har en død luftvej'' hmm det lyder ikke rart i mine øre, men nu må vi se om det bare er en virus igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.