Puhhbad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.270 visninger
18 svar
0 synes godt om
13. oktober 2010

Na-Wi

Et spørgsmål herfra ..

Min søn på 11 måneder har altid ''rallet'' når han trækker vejret, når han så bliver snotter bliver det ralleri så slemt at han virkelig anstrenger sig for at trække vejret, og hvis man lægger en hånd på ryggen af ham kan man mærke det..

Det er ligesom om der sidder snot i halsen på ham, og når han hoster (har han os gjort lige siden han kom til verden) er det en meget tør hoste der lyder som om det gør ondt på ham..

Nogen der ved hvad det kan være? Selv hans dagplejer siger at det lyder helt forkert, men vi har været til lægen mange gange, og altid hos forskellige og de bliver ved med at sige ''det er bare en virus det går væk igen'' men hvornår!? Lægerne har alt for travlt nu til dags så de ikke rigtig vil give sig tid til sine patienter

Idag kom der så en ble godt fyldt op og det der var i den var sort og slimmet (det er lort) men hvorfor ser det nu sådan ud ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2010

Mor til Frederic og Freya

Slim kan være snot han har sunket og kommer ud sammen med aff. Især nu hvor han er så snottet, får han ikke astma medicin?

Sort aff kan komme pga mad. Bla blåbær giver kul sort aff, mad med meget jern i osv.

Men ville holde øje med slim i aff, for det kan også være noget helt andet..

Anmeld

13. oktober 2010

Dorthe1986

Jeg synes du atter skal kontakte lægen og denne gang skal du "slå i bordet" og kræve at de får set ordentligt på det og at de ikke kan blive ved med at sige at det bare er en virus - ikke i 11 måneder!

Kender godt til de læger og deres nemme udvej: "det er en virus..." Men har oplevet at når man kræver at nu må de få set ordentligt på det, så gør de det også

Især med den afføring du beskriver, så skal han altså tjekkes.

Anmeld

13. oktober 2010

Na-Wi

Mor til Frederic skriver:

Slim kan være snot han har sunket og kommer ud sammen med aff. Især nu hvor han er så snottet, får han ikke astma medicin?

Sort aff kan komme pga mad. Bla blåbær giver kul sort aff, mad med meget jern i osv.

Men ville holde øje med slim i aff, for det kan også være noget helt andet..

Tak for svar Nej intet astma medicin da lægerne jo mener det er en virus (som han nu har haft i 11 måneder) men jeg har haft den oppe at vende at det kunne være noget astma eller måske astmatisk bronkitis han har.. Lægerne lytter lige på ham og så konstatere de at det ikke er noget farligt

Han har ikke fået noget mad han ikke plejer at få, så jeg forstår ikke den sorte farve.. men det med snotten giver mening men holder helt sikkert øje med ham..

Jeg vil prøve at få en tid igen imorgen og hvis de siger det samme igen, tror du så ikke jeg kan kræve han bliver henvist til en der har mere forstand på det ?

Anmeld

13. oktober 2010

SussieThyssen

Dorthe1986 skriver:

Jeg synes du atter skal kontakte lægen og denne gang skal du "slå i bordet" og kræve at de får set ordentligt på det og at de ikke kan blive ved med at sige at det bare er en virus - ikke i 11 måneder!

Kender godt til de læger og deres nemme udvej: "det er en virus..." Men har oplevet at når man kræver at nu må de få set ordentligt på det, så gør de det også

Kan ikke være mere enig.
Og ellers så må du betale det, det koster at skifte læge.
Magen til papnakke.

Kærligst
Sussie

Anmeld

13. oktober 2010

Na-Wi

Dorthe1986 skriver:

Ja må se at blive lidt mere hård når vi er ved lægen.. Jeg bestiller tid igen imorgen

Det var hans dagplejer som havde ham da den sorte bæ kom og hun var meget bekymret da vi hentede ham, og hun ser jo mange lortebleer i løbet af dagen, så noget må der være galt..

Imorges da han stod op var den også underlig, lidt slimmet og grynet men ikke sort..

Sorry hvis det blev for ulækkert

Anmeld

13. oktober 2010

Henri84

Slimet kan sagtens stamme fra snot han har sunket, og det kan blive farvet af mad, så jeg ville nok se an et par dage før jeg gjorde mere lige ved det, medmindre han for feber osv. selvfølgelig..
Min yngste, Alberte, raller også helt vildt, og har faktisk gjort det mere eller mindre fra hun var en uges tid.. De høretests der bliver taget når de er helt små, de måtte tages om 3 gange før det lykkedes pga. 'indvendig' larm.. Hos hende sidder det og kører op og ned i de øverste luftveje, der er altså intet på lungerne, og derfor heller ikke noget der skal behandles.. Jeg har ikke selv været i tvivl (har Elias også med svær astma som raller, hvæser osv. ved anfald), og selvom lægen ved 5 mdrs. mente hun godt nok lød til at have AB, så måtte hun alligevel give mig ret i at der ikke var noget da hun først var blevet lyttet på
De kan ikke finde ud af at hoste det væk i den alder, og det lyder altså ofte meget voldsommere end det egentlig er Så så længe hans vejrtrækning ellers er pæn (ingen indtrækninger, rolig vejrtrækning osv.) så tror jeg desværre ikke der kan gøres så meget...

Anmeld

13. oktober 2010

Na-Wi

SussieThyssen skriver:

Kan ikke være mere enig.
Og ellers så må du betale det, det koster at skifte læge.
Magen til papnakke.

Kærligst
Sussie

Ja det må du nok sige, men det er desværre papnakker da vi har været inde ved 4 forskellige, og alle lytter lige på ham og siger virus!

suk

Anmeld

13. oktober 2010

Dorthe1986

Naannaa87 skriver:

Ja må se at blive lidt mere hård når vi er ved lægen.. Jeg bestiller tid igen imorgen

Det var hans dagplejer som havde ham da den sorte bæ kom og hun var meget bekymret da vi hentede ham, og hun ser jo mange lortebleer i løbet af dagen, så noget må der være galt..

Imorges da han stod op var den også underlig, lidt slimmet og grynet men ikke sort..

Sorry hvis det blev for ulækkert

Ja eller som Sussie skriver, så skift læge

Men ja en dagplejer har som regel en god gefühl med sådanne ting, så det er en god ide at lytte til hende.

Men nej du skal ikke undskylde for om det er ulækkert eller ej Vi kan klare det kan vi

Anmeld

13. oktober 2010

SussieThyssen

Naannaa87 skriver:

Ja det må du nok sige, men det er desværre papnakker da vi har været inde ved 4 forskellige, og alle lytter lige på ham og siger virus!

suk

Så skift lægecenter.
I dag har vi frit lægevalg og du kan også vælge en i en anden by.
Nu ved jeg jo ikke hvor du bor, men man skulle tro du havde lægerne i Dianalund på Sjælland

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.