Emperal?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2010

JustMe

Jeg kunne sagtens gå rundt efter indførelse af stikpillen, men oplevede bivirkninger i form af ekstrem udmattelse og vanvittig uro i benene. Lå og havde trang til at spjætte med hele kroppen, som om jeg var ved at eksplodere.

Jeg var på graviditetsafd. på hospitalet og fik så akupunktur af en jordemoder mod kvalmen. Hun anbefalede mig samtidig at stoppe med at tage Primperanen (samme virksomme stof som i Emperal). Det gjorde jeg med det samme og fik det meget bedre i dagene efter. ´Det har nok været en kombination af stoppet med Primperan og virkningen fra akupunkturen. Fik 2. behandling nogle dage efter den 1. og mærkede endnu mere bedring....dog langt fra så stor som 1. gang.

Så mit bedste råd er at kontakte din jordemoder (eller kommende jordemoder) og høre om  mulighederne for akupunktur mod kvalmen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2010

Moar2011

AnneBJ skriver:

Det du beskriver kan i hvert fald sagtens være en reaktion på pillerne... Det er jo dig der bedst kan vudere om du vil have kvalme eller uro i kroppen

- denne uro her, gør mig rigtig bange :s - lyder nok dumt.. men det brød jeg mig ikk om :s

Anmeld

14. oktober 2010

Moar2011

AnneBJ skriver:

Forstår ikke helt hvad du spørger om. Men det er stikpiller som lægges i endetarmen. Derefter skal man blive liggende et kvarter/tyve minutter, men det følte jeg slet ikke var nok tid for mig...

nåårh okey , dem her skal jeg bare sluge .. nyder slet ikk behageligt og skal ligge dem den vej om.

- har du døjet med kvalme lige siden du blev gravid?

Anmeld

14. oktober 2010

Mira0911

Babyklar skriver:

- heey piger

Er der nogle af jer der tager emperal? - hjælper det på jer? har i bivirkninger og hvilken? - andet om dem, må i gern skrive det

- som sagt døjer jeg meget med kvalme og opkast, så lægen udskrev nogen til mig idag. så har lige taget en for 10min siden..

Synes bare det er så mystisk at jeg ikke blev tilbudt sådan noget af min læge under graviditeten... 

Jeg fik Akupunktur som ikke hjalp.. Jeg prøvede ingefær piller... Hjalp heller ikke... 

Blev sygemeldt fordi jeg ikke kunne passe mit job... Jeg havde opkast hver evig eneste dag, flere gange om dagen i hele graviditeten... 

Det var det rene helvede... Og frygter at det bliver det samme når jeg håber snart at teste positivt.. 

Anmeld

14. oktober 2010

Moar2011

JustMe skriver:

Jeg kunne sagtens gå rundt efter indførelse af stikpillen, men oplevede bivirkninger i form af ekstrem udmattelse og vanvittig uro i benene. Lå og havde trang til at spjætte med hele kroppen, som om jeg var ved at eksplodere.

Jeg var på graviditetsafd. på hospitalet og fik så akupunktur af en jordemoder mod kvalmen. Hun anbefalede mig samtidig at stoppe med at tage Primperanen (samme virksomme stof som i Emperal). Det gjorde jeg med det samme og fik det meget bedre i dagene efter. ´Det har nok været en kombination af stoppet med Primperan og virkningen fra akupunkturen. Fik 2. behandling nogle dage efter den 1. og mærkede endnu mere bedring....dog langt fra så stor som 1. gang.

Så mit bedste råd er at kontakte din jordemoder (eller kommende jordemoder) og høre om  mulighederne for akupunktur mod kvalmen

- sådan som du beskriver din tur med de piller, sådan havde jeg det os - og jeg synes virkelig at det var ubehageligt . og brød mig slet ikk om det, blev helt bange. - hvad gør det du får nu ? hvad bivirkninger har det ? - ved slet ikk hvem min jordmor er ..

Anmeld

14. oktober 2010

AnneBJ

Babyklar skriver:

nåårh okey , dem her skal jeg bare sluge .. nyder slet ikk behageligt og skal ligge dem den vej om.

- har du døjet med kvalme lige siden du blev gravid?

Jeg fik dem som stikpiller fordi jeg ikke kunne sluge piller overhovedet...

Jeg har haft kvalme siden 3+0 ca... det er gået over her i 18. uge... Jeg vil også foreslå dig, at ringe til svangregangen på dit sygehus, og spørge en JM til råds ang. akupunktur... Fik det hos egen læge uden succes, men alle dem jeg har hørt om, som fik det hos JM har virkelig haft gavn af det...

Anmeld

14. oktober 2010

AnneBJ

Babyklar skriver:

- sådan som du beskriver din tur med de piller, sådan havde jeg det os - og jeg synes virkelig at det var ubehageligt . og brød mig slet ikk om det, blev helt bange. - hvad gør det du får nu ? hvad bivirkninger har det ? - ved slet ikk hvem min jordmor er ..

Det akupunktur jeg fik havde ingen særlig bivirkninger.. Jeg var lidt træt når jeg lige havde fået det, og sådan "tung" i kroppen, men ellers intet...
Bare ring på svangreafd. på dit fødested, du kan evt. google efter nummeret, og forklare dem problematikken, så er jeg sikker på de nok skal hjælpe dig

Anmeld

14. oktober 2010

Moar2011

MoarJ skriver:

Synes bare det er så mystisk at jeg ikke blev tilbudt sådan noget af min læge under graviditeten... 

Jeg fik Akupunktur som ikke hjalp.. Jeg prøvede ingefær piller... Hjalp heller ikke... 

Blev sygemeldt fordi jeg ikke kunne passe mit job... Jeg havde opkast hver evig eneste dag, flere gange om dagen i hele graviditeten... 

Det var det rene helvede... Og frygter at det bliver det samme når jeg håber snart at teste positivt.. 

som du kan læse, er de piller ikke et hit ved mig ..

håber din graviditet bliver bedre end før, men nu ved du i hvertfald hvad det kan ende med, eftersom du har prøvet det før - men tror nu nok du får en bedre gravidtet

Anmeld

14. oktober 2010

Moar2011

AnneBJ skriver:

Det akupunktur jeg fik havde ingen særlig bivirkninger.. Jeg var lidt træt når jeg lige havde fået det, og sådan "tung" i kroppen, men ellers intet...
Bare ring på svangreafd. på dit fødested, du kan evt. google efter nummeret, og forklare dem problematikken, så er jeg sikker på de nok skal hjælpe dig

okey - men er det ikk noget man helst skal vente med til uge 12, så kan det være alt det kvalme er gået i sig selv ? - tung er det ligesom uro i benene som hende den anden skrev i et indlæg herinde..

Anmeld

14. oktober 2010

Mira0911

Babyklar skriver:

som du kan læse, er de piller ikke et hit ved mig ..

håber din graviditet bliver bedre end før, men nu ved du i hvertfald hvad det kan ende med, eftersom du har prøvet det før - men tror nu nok du får en bedre gravidtet

Håber virkelig også at det bliver en bedre graviditet... :) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.